;
coinex

ممنوعیت‌های بیشتر برای واردات گوشی

ممنوعیت‌های بیشتر برای واردات گوشی باعث شد انجمن وارد‌کنندگان موبایل از رگولاتوری بخواهد این ممنوعیت ها را برای پاسخ به درخواست فزاینده بازار در آخر سال لغو کند. واردات تعداد بیشتری از تلفن‌های همراه برند‌های شیائومی، ریلمی، کت، نوکیا، وان‌پلاس و اوپو توسط رگولاتوری ممنوع شده است.

ممنوعیت های جدیدی برای واردات گوشی های میان رده، مشکل جدیدی است که بازار موبایل با آن روبرو شده است. پیش از این محدودیت ها برای گوشی های میان رده، محدودیت های دیگری نیز اعمال شده بود و دلیل آن را مشکل برخی از دستگاه ها برای برقراری ارتباط با سرشماره های اصلی بیان کرده بودند.

ممنوعیت‌های بیشتر برای واردات گوشی

تیرماه امسال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعدادی از گوشی های برند های شیائومی، ریلمی و نوکیا را به دلیل عدم برقراری تماس این گوشی ها با تعدادی از سرشماره‌های اضطراری ممنوع کرد.

انجمن وارد‌کنندگان موبایل  گفت که این ممنوعیت ها باعث کاهش واردات 50 درصدی گوشی‌های شیایومی در مرداد ماه به کشور شده است. مشکل گوشی های شیائومی در تماس با سرشماره های اضطراری با فرستادن آپدیت MIUI توسط شرکت شیایومی حل شد.

اما دلیل محدودیت های جدید رگولاتوری برای وارد کنندگان چیست؟

در ممنوعیت‌های جدید واردات تعدادی از گوشی های میان‌رده که به لحاظ قیمت برای کاربران به صرفه هستند و تهیه آنها نبستا آسان است ممنوع شده. یکی از برند های مقرون به صرفه برای کاربران گوشی های میان رده شیائومی است که شامل ممنوعیت واردات شده‌اند.

به گفته انجمن وارد‌کنندگان تبلت و موبایل واردات این گوشی در دی ماه امسال 316 هزار دستگاه بوده که این میزان اکنون به 236 هزار دستگاه رسیده است. به گفته انجمن وارد کنندگان موبایل و گوشی اختلاف زیادی در واردات و مصرف داخلی گوشی های مقرون به صرفه دیده می شود.

ممنوعیت بیشتر برای واردات گوشی

مدیر انجمن وارد‌کنندگان گوشی اعلام کرده است که این ممنوعیت‌ها در واردات موبایل‌های مقرون به صرفه عملا به ضرر کاربران است و ظاهرا دولت توجهی به اقبال مصرف کنندگان به این نوع گوشی‌ها ندارد.

اسحاقی در طی صحبت های خود افزوده است که دلیل این ممنوعیت ها ایجاد آپدیت های جدید روی گوشی ها است و انجمن در طی مکاتباتی با رگولاتوری متوجه شده است که این محدودیت ها را به درخواست برخی نهاد های دیگر  اعمال می‌کنند.

به گفته اسحاقی این ممنوعیت ها نه تنها به ضرر کاربران است بلکه باعث می شود وارد کنندگان نیز به واردات برندهای رقیب بپردازند. همچنین اسحاقی اعلام کرد که:

رگولاتوری و اپراتور های تلفن به راحتی می‌توانند مشکل ارتباط با پیش شماره‌های اضطراری را بر طرف کنند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ممنوعیت‌های بیشتر برای واردات موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر