;
coinex

هرآنچه از رویداد Galaxy Unpacked و رونمایی سری S22 در 20 بهمن انتظار داریم

کمتر از یک هفته دیگر تا برگزاری رویداد Galaxy Unpacked مانده است. از این رو قصد داریم هرآنچه از این رویداد انتظار می‌رود را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

طی روزهای آتی، سامسونگ اولین مراسم آنپکد خود در سال 2022 را برگزار می‌کند. اگرچه مطمئنا این شرکت در طی سال جاری رویدادهای بی‌شمار دیگری نیز در دستور کار دارد‌ اما معمولا اولین رویداد این کمپانی هیجان‌انگیزترین آن‌هاست چراکه سامسونگ معمولا طی اولین رویداد سال میلادی از جدیدترین سری پرچمداران گلکسی اس پرده برمی‌دارد و طبیعتا رویداد چهارشنبه نیز از این قاعده مسثتثنی نیست. در ادامه برای بررسی انتظارات این رویداد همراه ما باشید.

هرآنچه از رویداد Galaxy Unpacked انتظار داریم

بر اساس گزارشات موجود، در نهم فوریه، کره‌ای‌ها از گلکسی اس 22 رونمایی می‌کنند. در این باره جای شگفتی نیست اما این رویداد می‌تواند چیزی بیش آنچه پیش‌بینی می‌کنید باشد. اجازه دهید تا نگاهی داشته باشیم به همه چیزهایی که انتظار داریم از سامسونگ در اواخر هفته ببینیم.

گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس

رویداد Galaxy Unpacked
رویداد گلکسی آنپکد 2022

به مانند آنچه سامسونگ در سال 2021 انجام داد،‌ انتظار می‌رود در رویداد Galaxy Unpacked هم سامسونگ سه گانه جدید گوشی‌های سری اس را معرفی کند. طبق شایعات، گلکسی اس 22 اولترا تفاوت‌های چشمگیری نسبت به نسل پیشین خود دارد. اما در مورد اس 22 و اس 22 پلاس، انتظار می‌رود تغییرات زیادی در آنها شاهد نباشیم.

گزارش‌های پیش از رونمایی درباره ویژگی‌های آن‌ها نشانگر یک طراحی مشابه با همان برش برجسته در قاب پشتی برای جای‌گیری دوربین‌ها است که شما آن را در گلکسی اس 21 و نسخه‌های فن ادیشن آن نیز می‌بینید. به علاوه، بیشتر افشاگری‌ها به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی برای هر دو گوشی اشاره دارند. دیگر جذابیت‌های این گوشی‌ها به داخل آنها برمی‌گردد.

همانند سالیان گذشته، انتظار می‌رود سامسونگ دو پردازنده گوناگون را برای سری گلکسی اس 22 استفاده کند. در آمریکای شمالی، این گوشی احتمالا با اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه خواهد شد. این می‌تواند اس 22 را به یکی از اولین گوشی‌هایی بدل کند که آخرین پرچمدار کوالکام را به بازار آمریکا و کانادا وارد می‌کند. در همین حین در اروپا و دیگر بخش‌های جهان گلکسی اس 22 با پردازنده اختصاصی سامسونگ اگزینوس 2200 عرضه خواهد شد.

این پردازنده 4 نانومتری که در ژانویه معرفی شد، مجهز به Xclipse GPU است که از معماری RDNA 2 متعلق به AMD پشتیبانی می‌کند. در عمل آنچه که اگزینوس 2200 را جالب توجه می‌کند، ادعای سامسونگ در مورد این پردازنده است. سامسونگ مدعی است که این پردازنده می‌تواند اشعه‌ها را ردیابی کند.

بنچمارک‌های اولیه نیز حکایت از این دارد که اگزینوس 2200 می‌تواند سریعتر از همتای کوالکام خود باشد. همه این‌ها نشان دهنده این است که تفاوت‌های میان نسخه‌های آمریکای شمالی و اروپایی امسال می‌تواند جالب توجه‌تر از سالیان گذشته باشد.

رویداد Galaxy Unpacked
رویداد گلکسی آنپکد 2022

آنچه که درباره آن اطلاعات دقیقی وجود ندارد، نحوه قیمت‌گذاری سامسونگ برای گلکسی اس 22 است. اخیرا رولند کواندت از WinFuture در توییتی گفته که قیمت نسخه پایه گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس هر دو با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، به ترتیب از 849 یورو و 1049 یورو آغاز می‌شود.

این قیمت‌ها به این اشاره دارد که کمپانی افزایش قیمت خاصی برای این دو گوشی نسبت به گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس نداشته است. البته یک افشاگری جداگانه در اوایل ماه حکایت از این داشت که هر مدل از سری اس 22 رشد قیمت 100 دلاری نسبت به همتای خود در سری اس 21 خواهد داشت. با این حال برای خاطر جمع شدن از این موضوع، تا نهم فوریه صبر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از قاب محافظ سری گلکسی S22

گلکسی اس 22 اولترا

رویداد Galaxy Unpacked
رویداد گلکسی آنپکد 2022

اندکی پیش از اینکه سامسونگ اعلام کند که در 9 فوریه میزبان یک رویداد رونمایی است، رئیس شرکت گفته بود که این رویداد «شامل با ارزش‌ترین گلکسی است که تاکنون ساخته‌ایم» و مطمئنا این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های 2022 سامسونگ است که رقابت را برای بهترین گوشی‌های 2022 سخت می‌کند.

بعد از بحران کاهش قطعات موبایل و گسترش پاندمی که موجب کاهش درخواست برای گوشی‌های گران قیمت شد، سامسونگ تصمیم گرفت که در سال 2021 از تولید و عرضه سری نوت صرف‌نظر کند. اما گوشی محبوب طرفداران نوت سامسونگ امسال به بازار عرضه می‌شود. البته باید گفت نام آن با سری نوت متفاوت است.

در واقع ما انتظار داریم که گلکسی اس 22 اولترا جانشین نوت 20 باشد که طرفداران سامسونگ تقریبا نزدیک 2 سال است که منتظر آن هستند. البته این گفته را تصاویری که از گلکسی اس 22 به بیرون درز کرده نیز تائید می‌کند.

رندرهای به اشتراک گذشته شده از افشاگر معروف، ایوان بلس از مرجع مشهور Evleaks ، حکایت از این دارد که در بخشی طراحی ظاهری، اس 22 اولترا تفاوت‌های چشمگیری با دیگر اعضای سری اس 22 دارد. نه تنها گوشی با یک قلم S Pen داخل جعبه عرضه خواهد شد، بلکه این گوشی از نمایشگری خمیده و پنل پشتی کاملا تخت بهره‌مند است. فراتر از این و بنابر تصاویر به اشتراک گذاشته شده افشاگران، گلکسی اس 22 محفظه ویژه‌ای داخل خود گوشی برای جایگذاری اس پن دارد.

رویداد Galaxy Unpacked

خبرگزاری PhoneArena عملکرد گلکسی اس 22 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را با نسخه‌ای از این گوشی که به تراشه اگزینوس 2200 مجهز شده، ‌مقایسه کرده است و به نظر می‌رسد روی کاغذ این دو تراشه عملکرد مشابهی دارند.

احتمالا گلکسی اس 22 اولترا از یک ماژول 4 گانه دوربین اصلی شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو بهره‌مند است که با قابلیت زوم فضایی 100 برابری سامسونگ عرضه می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز به احتمال زیاد 40 مگاپیکسلی خواهد بود.

به علاوه، احتمال دارد این گوشی دارای یک نمایشگر 6.8 اینچی امولد با نرخ نوسازی صفحه 120 هرتزی و وضوح تصویر QHD+ باشد. انتظار می‌رود که در بخش‌های داخلی گلکسی اس 22 اولترا شباهت‌های زیادی به گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس وجود داشته باشد. گرچه یک مورد خاص می‌تواند مربوط به میزان رم باشد که در نسخه پایه گلکسی اس 22 اولترا دریافت می‌کنید.

بنابر گفته افشاگران، اقتصادی‌ترین نسخه گلکسی اس 22 اولترا با 8 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. با این حال به اندازه بالارده‌ترین نسخه گلکسی اس 21 که با 12 گیگابایت رم عرضه شده بود قیمت خواهد داشت. به احتمال زیاد شاهد یک نسخه از این گوشی با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی نیز باشیم.

گلکسی تب اس 8 و تب اس 8 اولترا

رویداد Galaxy Unpacked

سامسونگ طی سالیان اخیر تبلت‌های اندرویدی زیادی تولید کرده است. پس تعجبی ندارد اگر این شرکت طی رویداد Galaxy Unpacked پیش رو، سری تبلت‌های تب خود را معرفی کند. بنابر یک افشاگری، باید انتظار داشته باشیم که سامسونگ تب اس 8 یازده اینچی را با اسنپدراگون 8 نسل 1، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی و یک نمایشگر 120 هرتزی از نوع ال سی دی رونمایی کند. مشخصات جزئی‌تر از این تبلت نیز در تصاویر تبلیغاتی لو رفت.

در مورد تب اس 8 پلاس در نسخه بزرگتر آن، احتمال دارد این تبلت از یک نمایشگر 12.7 اینچی از نوع اولد و یک باتری 10090 میلی‌آمپر ساعتی بزرگتر بهره‌مند باشد. با این وجود این مدل از برادر کوچکتر خود نازک‌تر خواهد بود. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تب اس 8 پلاس با نمایشگری 12.4 اینچی عرضه می شود. در هر حال انتظار می‌رود که هر دو مدل به قلم اس پن مجهز باشند.

رویداد Galaxy Unpacked

اما این همه چیز نیست. انتظار می‌رود سامسونگ مدل جدید دیگری را نیز به سری تب تبلت‌های خود بیفزاید و در رویداد Galaxy Unpacked آن را معرفی کند. بنابر گفته یک افشاگر، این کمپانی در رویداد Galaxy Unpacked پیش رو از گلکسی تب اس اولترا نیز رونمایی خواهد کرد. بنابر گزارش‌ها این محصول مجهز به یک نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی از نوع امولد ارائه می‌شود. همینطور این تبلت حداکثر 16 گیگابایت رم دارد و دوربین سلفی دوگانه آن در برشی در نمایشگر تعبیه شده است.

همچنین ممکن است این محصول با ویژگی عرضه شود که به شما اجازه می‌دهد که در زمان طراحی با اس پن، از گلکسی اس 22 اولترا به عنوان یک پالت رنگ جداگانه استفاده کنید. دقیقا همان ترفندی که فقط سامسونگ به آن فکر می‌کند تا با آن گرانقیمت‌ترین دستگاه‌های خود را به شما بفروشد!

بنابر همه مواردی که گفته شد، اولین رویداد رونمایی سامسونگ در سال 2022، جایی برای تمرکز سامسونگ بر گلکسی اس 22 و تب اس 8 است. البته ممکن است سامسونگ با عرضه گوشی‌های تاشو یا ساعت‌های جدید ما را غافلگیر کند، اما تا امروز هیچ افشاگری و گزارش که مبنی بر چنین موردی باشد وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

نظر شما درباره رویداد Galaxy Unpacked چیست؟ به نظر شما سامسونگ در این رویداد از محصولات دیگری نیز رونمایی می‌کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر