;
coinex

با تتر معامله کنیم یا ریال؟

با تتر معامله کنیم یا ریال؟ تتر، سومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان از نظر ارزش بازار است و نسبت یک به یک با دلار آمریکا دارد. همین موضوع کافیست تا بسیاری از کاربران ایرانی ارز دیجیتال، برای خرید و فروش این رمزارز تشویق شوند. اما سوالات مختلفی در این زمینه وجود دارد.

چگونه می‌توان تتر را در ایران معامله کرد؟ آیا می‌توان از این ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین استفاده کرد؟ معامله با تتر بهتر است یا ریال؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

خرید ارز دیجیتال با ریال یا تتر ؟

بدون شک، اولین گزینه کاربران ایرانی ارز دیجیتال برای خرید و فروش رمزارز، مبادله ازطریق ریال است. این روش بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد چراکه ریال ارز رایج ایران شناخته می‌شود. اما باید بدانید که روش‌ دیگری هم برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد که در آن، می‌توان به‌جای استفاده از روش سنتی معامله با ریال، از استیبل کوین استفاده کرد.

همانطور که می‌دانید، قیمت دلار آمریکا همان شاخصی است که قیمت ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کند. اما مردم ایران به‌دلیل محدودیت‌های مختلف مانند نداشتن اتصال شبکه بانکی ایران به درگاه‌های پرداخت بین‌المللی و تحریم‌ها، نمی‌توانند از دلار برای مبادلات ارز دیجیتال استفاده کنند. اما از آنجایی که ارزش تتر با ارزش دلار آمریکا برابر است، می‌توان از این استیبل کوین در این مبادلات استفاده کرد. این استیبل کوین، نوسان خاصی ندارد و قیمت پایه آن براساس دلار آمریکا تعیین می‌شود.

خرید بیت کوین با ریال بهتر است یا تتر؟

با تتر معامله کنیم یا ریال؟

برای پاسخ به این سوال که آیا خرید بیت کوین با ریال بهتر است یا تتر؟ باید هر دو جنبه مثبت و منفی معامله با تتر را درنظر بگیریم. درابتدا، توجه داشته باشید که کارمزد انتقال تتر به کیف پول ارز دیجیتال، بسته به اینکه تتر روی کدام شبکه بلاک چینی باشد متغیر است. در صرافی ارزپایا، تتر بر روی شبکه ترون ارائه شده است که از کمترین کارمزد در بین دیگر شبکه‌ها برخوردار است.

مزایای خرید بیت کوین با تتر

1. ارزش تتر ثابت است.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم، ارزش تتر برابر با دلار آمریکا است و به پشتوانه آن عمل می‌کند. به‌عبارت دیگر، هر یک تتر، برابر با یک دلار است. درنتیجه، شما با خرید بیت کوین با تتر، درواقع معاملات خود را برپایه دلار انجام می‌دهید. این به آن معنا است که نوسانات ارزش ریال، هیچ تاثیری بر معاملات شما نمی‌گذارد.

2. نیازی به برداشت و واریز ریالی نیست.

تتر می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای کاربرانی باشد که می‌خواهند تراکنش‌های خود را در بازار ارزهای دیجیتال به حداقل برسانند. با خرید تتر، دیگر نیازی نیست که یک حساب ریالی جهت واریز و یا برداشت مجدد ایجاد کنید و می‌توانید به‌راحتی وارد معاملات سایر رمزارزها شوید. شما می‌توانید تترهای خود را به یک کیف پول مجازی منتقل کنید و از آنجا به خرید و فروش بپردازید.

علاوه بر این، اگر مایل به معامله در صرافی‌های خارجی هستید، تنها راه خرید ارزهای دیجیتال از این صرافی‌ها، انتقال تتر یا ارزهای دیجیتال دیگر به صرافی و مبادله آن‌ها با ارز مورد نظرتان است. چرا که ایرانیان نمی‌توانند با صرافی‌های خارجی مبادلات ریالی داشته باشند.

3. تبدیل آسان به سایر ارزها

با استفاده تتر شما می‌توانید به‌راحتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال‌های مختلف اقدام کنید. برای مثال، شما دوست دارید که به‌جای بیت کوین، ارز دیجیتال دش را تهیه کنید. در این شرایط به‌جای تبدیل بیت کوین، می‌توانید با استفاده از تتر به‌صورت مستقیم رمزارز دلخواه خود را به‌دست آورید.

ویژگی های تتر

تتر (Tether) هم مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال است، اما ویژگی‌های متفاوت این استیبل کوین، آن را از بقیه رقبا متمایز می‌کند. برخلاف بسیاری از سکه‌های دیجیتال که به نوسانات زیاد معروف هستند، این ارز دیجیتال دارای ارزش پایدار است. گرچه نمی‌توان ادعا کرد که این سکه در طول تاریخ خود هیچ نوسانی به خود ندیده است، اما بدون شک درمقایسه با سایر گزینه‌ها، قیمت تتر نوسان بسیار کمی دارد. درحال حاضر، با بیش از 60 میلیارد دلار توکن در گردش، تتر سپرده‌ بیشتری نسبت به بسیاری از بانک‌های آمریکا دارد.

توکن تتر برروی بلاک‌ چین اتریوم، ترون، ایاس و الگوراند فعال شده است. مهم‌ترین ویژگی‌های تتر شامل موارد زیر می‌شود:

  • انتقال دارایی‌ها در بلاک چین تتر با امنیت بالا انجام می‌شوند.
  • تتر را می‌توان به آسانی در صرافی‌ها، به ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.
  • اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر قابل مشاهده و پیگیری است و شفافیت مالی بالایی دارد.
  • تتر به وسیله ارزهای فیات و ذخیره نقدی پشتیبانی می‌شود.
  • دارای ثبات قیمت است و نوسان بسیار کمی دارد.
  • تراکنش‌ها با سرعت بالاتری انجام می‌شوند.

همچنین، خرید تتر به شما کمک می‌کند تا در زمان نوسانات شدید، ارزش سرمایه خود را حفظ کنید. برای مثال، درزمانی که قیمت بیت کوین یا اتریوم دچار افت شدید می‌شود، شما می‌توانید با تبدیل دارایی‌های خود به تتر از ایجاد ضرر جلوگیری کنید.

چگونه با تتر در ایران معامله کنیم؟

با تتر معامله کنیم یا ریال؟

قبل از هرچیزی برای خرید و فروش تتر، لازم است که کیف پول‌های اینترنتی یا کیف پول‌های موجود در صرافی مخصوص به این ارز دیجیتال را داشته باشید. ازجمله کیف پول‌های مناسب برای تتر می‌توان به کیف پول رسمی سایت تتر (Tether Wallet) اشاره کرد که در سایت رسمی این ارز دیجیتال وجود دارد. البته، درحال حاضر کاربران ایرانی نمی‌توانند در این سایت ثبت نام کنند درنتیجه باید گزینه‌های دیگر را درنظر داشته باشید.

کیف پول‌های تحت وب مانند CoinPayment  و OmniWallet، اپلیکیشن‌های موبایلی مانند   Coinomi، کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول ترزور هم از جمله گزینه‌هایی هستند که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای خرید و فروش تتر در ایران، استفاده از یک صرافی آنلاین ایرانی است. صرافی ارزپایا با آدرس https://arzpaya.com،‌ می‌تواند امن‌ترین و سریع‌ترین خدمات مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال تتر و سایر ارزهای دیجیتال را به کاربران ایرانی ارائه دهد. این صرافی ایرانی، یک کیف پول اختصاصی هم ارائه می‌دهد تا مبادله و نگهداری سکه‌ها را برای کاربران ارز دیجیتال در داخل ایران آسان کند. همچنین، شما می‌توانید از پشتیبانی این صرافی برای دریافت پاسخ‌ها و حل مشکلات خود کمک بگیرید.

سخن آخر

به‌طورکلی، تتر به‌عنوان قابل اعتمادترین و محبوب‌ترین استیبل کوین در سراسر جهان شناخته می‌شود که نه‌تنها کاربران ایرانی، بلکه تمام کاربران دنیای ارز دیجیتال می‌توانند از آن برای خرید ارزها و محافظت از سرمایه خود استفاده کنند. البته، مزیت این روش برای افرادی که در داخل ایران هستند، بسیار بیشتر است، چراکه تتر به آنها کمک می‌کند تا مبادلات خود را برپایه دلار آمریکا انجام دهند و از نوسانات شدید ریال در امان بمانند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام میشه لطف کنید بگید با تتر بیت کویین بخریم بیشتر سود میکنیم یا با ریال؟؟؟

    پاسخ