;
coinex

تراشه شیائومی 12 اولترا رده‌بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 در گوشی‌های پرچمدار است

پس از خبر تایید گوشی Xiaomi 12 Ultra، اخبار و شایعات پیرامون این گوشی آغاز شده‌اند. اخیرا جزییاتی از تراشه شیائومی 12 اولترا به گوش می‌رسد که هیجان برای این گوشی را بیشتر می‌کند.

روز گذشته اطلاعاتی درباره شیائومی 12 اولترا در IMEI منتشر شد که وجود این گوشی را تایید می‌‌کرد. اما حالا، اطلاعاتی درباره تراشه شیائومی 12 اولترا منتشر شده که در ادامه به جزییات آن می‌پردازیم.

تراشه شیائومی 12 اولترا

دیجیتال چت استیشن با انتشار پستی در ویبو، اطلاعاتی را درباره تراشه Xiaomi 12 Ultra فاش کرد. او مدعی است که این گوشی به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس مجهز می‌شود.

تراشه شیائومی 12 اولترا رده‌بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 در گوشی‌های پرچمدار است

او در پست ویبو به این نکته اشاره کرد که گوشی شیائومی با کد L2S و شماره مدل 2206122SC به تراشه کوالکام SM8475 مجهز می‌شود. این افشاگر همچنین اعلام کرد که تاریخ رونمایی شیائومی 12 اولترا احتمالا در سه ماهه سوم 2022 خواهد بود.

همانطور که گفتیم، تراشه شیائومی 12 اولترا با کد SM8475 مشخص شده که نسخه‌ای جدید از تراشه SM8450 کوالکام، یعنی همان اسنپدراگون 8 نسل 1 است. گفته می‌شود که تراشه SM8475 با اسم رسمی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس کار خود را آغاز می‌کند و در فرآیند 4 نانومتری توسط کمپانی TSMC ساخته می‌شود.

بسیاری از هواداران این برند از خرید شیائومی 12 پرو صرف‌نظر کرده و منتظر راه اندازی شیائومی 12 اولترا بودند. تابه‌حال تمام بررسی‌های انجام شده درباره گوشی‌های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو مثبت بودند. این گوشی‌ها از لحاظ دوربین، نمایشگر و تجربه کاربری عملکرد رضایت‌بخشی داشتند. اما پاشنه آشیل این گوشی‌ها، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است.

تراشه شیائومی 12 اولترا رده‌بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 در گوشی‌های پرچمدار است

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 از لحاظ گرم شدن بیش از حد و خالی کردن شارژ باتری مشکلاتی را برای گوشی‌های شیائومی 12، شیائومی 12 پرو، موتورولا اج ایکس 30 و ریلمی جی تی 2 پرو ایجاد کرده است. بسیاری بر این باورند که این مشکلات به تکنولوژی 4 نانومتری LSI سامسونگ مربوط می‌شود. اما چرا؟

تراشه‌های اسنپدراگون 870، اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 855 که توسط کمپانی TSMC تولید شدند، مشکلاتی مثل گرم شدن و خالی کردن شارژ را داشتند، اما نه در حد و اندازه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 که توسط سامسونگ تولید شده است.

مشکلات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، باعث اعتراض تولیدکننده‌ها و کاربران شده است. به همین دلیل، کوالکام تصمیم گرفت از تکنولوژی TSMC برای تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس استفاده کند. کمپانی TSMC مدعی است که تکنولوژی 4 نانومتری جدیدی که از آن استفاده می‌کند، عملکرد بهتری از لحاظ حرارتی، مصرف باتری و پردازش کلی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه شیائومی 12 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر