;
coinex

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند (Decentraland)

بازی پرطرفدار Decentraland ترکیبی از واقعیت مجازی و بلاک چین با رمز ارز MANA است. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند همراه تکراتو باشید.

دیسنترالند یک جامعه و دنیای مجازی بر پایه فناوری بلاک چین است. کاربران در بازی Decentraland، زمین، اثر هنری و توکن‌های غیر قابل تعویض یا درواقع (NFT) می‌سازند. در این بازی اعضای جامعه در سازمان خودگران غیر متمرکز (DAO) این شبکه مشارکت دارند.

هم اکنون دیسنترالند به‌ صورت کامل راه‌اندازی شده و در حال اجراست. مانا (MANA) نام ارز دیجیتال اصلی شبکه دیسنترالند است و همه‌ی دارایی‌های درون این بازی، روی شبکه اتریوم فعال هستند. البته این پروژه هنوز در حال توسعه است و همچنان قابلیت رشد دارد.

اگر شما هم به‌دنبال پلتفرمی هستید که هم بازی و سرگرمی باشد و هم روشی برای کسب درآمد، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این جستار تکراتو که درباره‌ی قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند است، را از دست ندهید.

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند

اگر بازی Second Life را انجام داده و رمز ارز معامله کرده باشید، پس به بازی دیسنترالند هم علاقه‌مند خواهید شد. تفاوت بزرگ دیسنترالند با سکندلایف این است که دیسنترالند روی بستر بلاک چین اجرا می‌شود. استابان اوردانو (Estaban Ordano) و اری میلیش (Ari Meilich) توسعه‌دهندگان این پلتفرم هستند.

دیسنترالند یک متاورس (جهان مجازی) غیر‌متمرکز است که برای حمایت از ایجاد، توسعه، میزبانی و فروش اموال مجازی ایجاد شده است. دیسنترالند برای کاربران خود، امکان خریداری اموال مجازی را فراهم می‌کند.

کاربران بازی دیسنترالند که دیسنترالندر (Decentralander) نام دارند، می‌توانند رمز ارز MANA را در صرافی‌های گوناگون خریداری کنند. توکن‌های غیر مثلی ERC721 نیز نماینده دارایی‌های شخصی در دیسنترالند هستند.

کاربران این بازی می‌توانند اموال خود را به‌عنوان یک کسب‌وکار آنلاین و مجازی توسعه دهند. آنها می‌توانند ساختمان‌ها و جاذبه‌های گوناگون را در زمین‌های مجازی خود ایجاد کنند و از این راه به درآمد برسند. علاوه بر این، دیسنترالندرها می‌توانند با فروش یک‌جای ساز‌ه‌های خود نیز به سود خوبی دست پیدا کنند.

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند
قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند

شما می‌توانید با رمز ارز MANA که خریداری کرده‌اید، لند یا زمین بخرید. امروز 27 آذر سال 1400 قیمت هر مانا 3.11 $ معادل 96,034 تومان بود. قیمت یک قطعه زمین در دیسنترالند 2000 مانا هزینه داشت و این عمدتا به میزان عرضه در مقابل تقاضا، مکان و اندازه قطعه زمینی که می‌خرید بستگی دارد. در ادامه به نحوه خرید زمین مجازی در بازی Decentraland نیز می‌پردازیم.

شما می‌توانید که جستار معرفی بازی بلاکچینی Dawn of Gods سری بزنید و اطلاعات بیشتر در رابطه با بازی Decentraland کسب کنید. همچنین می‌توانید با مراحعه به نوشتار قیمت لحظه ‌ای ارز دیجیتال دسنترالند یا مانا (MANA) از جزئیات قیمت ارز دیجیتال دسنترالند مطلع شوید.

Decentraland چگونه کار می کند؟

Land به‌ معنای زمین است. در بازی Decentraland هم توکن‌هایی که مالکیت زمین‌های مجازی را نشان می‌دهند، Land نام‌ دارند. دیسنترالند به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT) که با نام لند (Land) شناخته می‌شوند، در این بازی فعالیت داشته باشند. در مجموع  ۹۰٬۰۰۰ عدد توکن لند وجود دارد که قابل خریدوفروش نیز هستند.

صاحبان لندها می‌توانند هر آنچه را که اراده کنند در زمین‌های خود بسازند. زمین‌های قابل خریدوفروش می‌توانند به‌عنوان مکانی برای اجرای بازی، برنامه‎‌های گوناگون، نمایش تصاویر خلاقانه سه‌بعدی، سایت‌های آموزنده و درواقع هر چیزی که فکر می‌کنید استفاده شوند.

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند

هر مربع کوچک یک قطعه LAND است. هریک از لندها در این بازی، دارای اندازه مشخص ۳۳ فوت در ۳۳ فوت هستند. نکته‌ی جالب اینجاست که در حالی که طول و عرض هر  زمین محدود است، هیچ محدودیتی برای ارتفاع LAND وجود ندارد. بنابراین مالک یک لند می‌تواند همیشه ارتفاع زمین خود را افزایش دهد.

اجتماعی از چند زمین یا لند، یک منطقه را ایجاد می‌کند. این منطقه‌ها مجموعه‌ای از زمین‌هایی هستند که کاربرد مشابه هم دارند. به‌عنوان مثال، زمین‌های ویژه‌ی شهربازی یا دزدان دریایی، هریک در منطقه‌ای مجزا قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی و ارز دیجیتال متاورس

آینده متاورس و پیش بینی قیمت ارزهای متاورسی

ارز دیجیتال LAND و MANA در دیسنترالند چیست؟

در بازی دیسنترالند، چند توکن بومی تعریف شده است. «مانا» (MANA) نام یکی از این توکن‌هاست. دارندگان توکن مانا اعضای مهمی اثرگذاری در پلتفرم دیسنترالند هستند؛ زیرا به عنوان بخشی از حاکمیت شبکه (DAO) در هر منطقه شناخته می‌شوند. دارندگان توکن مانا با می‌توانند درمورد مسائلی که بر این مناطق تأثیر می‌گذارد رأی دهند. مجموع مقدار توکن مانا که هر عضو نگهداری می‌کند، وزن رأی او را مشخص می‌کند.

ارز دیجیتال LAND یه توکن بر پایه استاندارد ERC721 است که نماینده قطعه‌های زمین تحت مالکیت دیسنترالندرها در دنیای پلتفرم Decentraland است. ارز دیجیتال LAND نیز مثل رمز ارز MANA، به عنوان بخشی از پروتکل دیسنترالند به هولدرهای خودش قدرت رأی می‌دهد.

شما برای این که بتوانید بازی، برنامه و صحنه‌های سه بعدی بسازید، باید قطعات LAND را خریداری نمایید. بعضی از بازیکنان برای این که LAND به دست بیارورند، باید ارز دیجیتال مانا خود را با این توکن مبادله کنند که باعث توکن سوزی مانا می‌شود و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می‌یابد.

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند
قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند

طراحی پیش‌زمینه دیسنترالند مشابه بیشتر پروژه‌های بلاک چین است. این پلتفرم یک پروتکل دارد که دارای سه لایه است. لایه‌ها شامل لایه اجماع، لایه محتوای زمین و لایه زمان واقعی (Real-Time) هستند.

لایه اجماع مکان قرارگیری قراردادهای هوشمندی است که مالکیت لند یا زمین را ردیابی و کنترل می‌کنند. لایه ‌ی دیگر یعنی محتوای زمین، وظیفه ارائه محتوایی که زمان ورود به دیسنترالند مشاهده می‌کنید را بر عهده دارد. لایه سوم که زمان واقعی (Real-time) نام دارد نیز ارتباطات همتا‌به‌همتا (P2P) که برای تعامل کاربران با یکدیگر لازم است را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خرید زمین در متاورس چگونه است؟

بازی دسنترالند (Decentraland)

نحوه خرید زمین مجازی در بازی Decentraland

با توجه به اینکه در دنیای مجازی متاورس و زمین‌های مجازی هر روز در حال گسترش هستند، شاید شما هم قصد سرمایه گذاری در Decentraland را داشته باشید. نحوه خرید زمین مجازی در بازی Decentraland به شکل زیر است:

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند
نحوه خرید زمین مجازی در بازی Decentraland / قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند

گام اول: ابتدا یک کیف پول Ethereum ایجاد نمایید. کیف پول Metamask یکی از بهترین کیف پول‌ها برای خرید زمین‌های مجازی است. به دلیل این که زمین مجازی یه چیز غیر قابل لمس و به صورت توکن است برای نگهداری آن باید از کیف پول استفاده کنید. افزونه کروم متامسک را دانلود نمایید و از آن استفاده کنید.

گام دوم: خرید ارز دیجیتال mana، درواقع مانا ارز دیجیتالی است که برای خرید و فروش زمین های مجازی در وبسایت https://market.decentraland.org/ (سایت رسمی خرید زمین های مجازی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گام سوم: پس از خرید مانا از صرافی مورد نظر باید مانا‌های خریداری شده رو به کیف پول متامسک انتقال دهید.

گام چهارم: اکنون می‌توانید با مراجعه به وبسایت https://market.decentraland.org/ و متصل شدن به کیف پول متامسک زمین مورد نظر خود در متاروس را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

بازی استار اطلس (Star Atlas)

بازی بلاکتوپیا (Bloktopia)

قیمت زمین در متاورس دسنترالند

از زمانی که زمین‌های دیجیتالی وارد عرصه بازار شدند، قیمت‌های نجومی داشتند که با این رقم قیمت‌ها افراد می‌توانند در دنیای واقعی بهترین زمین یا آپارتمان را با موقعیت عالی خریداری کنند. حتی گاهی اوقات قیمت زمین در متاورس دسنترالند از زمین‌های واقعی بیشتر است.

قیمت زمین در متاورس دسنترالند بر اساس موقعیت قرارگیری در نقشه و مساحت آن قابل سنجش است. به عبارتی هر چقدر زمین مجازی بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. می‌توان گفت از زمانی که فیسبوک نام شرکت خود را به متا تغییر داد، علاقه بیشتر شرکت‌ها به متاروس نیز بسیار افزایش پیدا کرد.

از زمان پیدایش زمین‌های مجازی تا چندی پیش رکورد بیشترین مقدار خرید 913 هزار دلار بود که توسط شرکت سرمایه گذاری املاک و مستغلات خریداری شد. طوری که ارزش این ملک مجازی با ارزش یک خانه واقعی در بروکلین و نیویروک برابری می‌کرد.

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند
قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند / قیمت زمین در متاورس دسنترالند

بیشتر بخوانید:

بازی سندباکس (Sandbox)

فارسایت (Farsite)

Decentraland یکی از محبوب‌ترین هاست که با داشتن حجم کل بازار 40 میلیون دلاری در رتبه نخست قرار دارد و همچنین طبق سایت nonfungible.com، متوسط قیمت زمین در متاورس دسنترالند مجازی حدود 343 دلار است.

اما براساس اخباری که به تازگی منشر شده، یک قطعه زمین دیجیتالی در محیط آنلاین Decentraland به ارزش 2.43 میلیون دلار ارز دیجیتال فروخته شد که قرار است در آینده از این زمین به عنوان یک مرکز خرید مجازی استفاده شود.

جالب است بدانید که قیمت این زمین کمی بیشتر از قیمت متوسط خانه در منهتن است. همچنین در مقایسه با برخی مناطق دیگر از ایالات متحده و خانه‌های سانفرانسیسکو، این زمین دیجیتال که در دسنترالند فروخته شده، ارزش بسیار بیشتری دارد.

گروه متاورس (Metaverse Group) یکی از زیرمجموعه‌های Tokens.com خرید این زمین دیجیتال را به ارزش 618 هزار رمزارز مانا یا حدود 2.43 میلیون دلار انجام داده است. Tokens.com با انجام این سرمایه‌گذاری بزرگ، مالک 116 زمین مجازی با مساحت حدودی 565 متر (کمی بزرگتر از یک زمین بسکتبال) شد. این زمین «در بطن منطقه مد دسنترالند» واقع شده و قرار است به منظور گسترش صنعت در حال رشد مد دیجیتال از آن استفاده شود.

پیش‌بینی می‌شود در آینده شرکت‌های بیشتری به خرید زمین‌های مجازی روی آورند و این املاک دیجیتال با قیمت‌های بسیار زیادی فروخته شوند. از سوی دیگر اخیرا توکن‌های رمزگذاری شده مرتبط به متاورس افزایش پیدا کرده‌اند و مانا در هفته گذشته تقریبا 60 درصد رشد داشته است.

در مجموع می‌توان گفت، هزینه زمین در Decentraland هم مانند دنیای واقعی، به چند عامل بستگی دارد، که مهمترین عامل، اندازه زمین است. زمین‌های بزرگتر گران قیمت‌تر هستند. دیگر عامل بااهمیت پس از مساحت زمین، میزان محبوبیت منطقه‌ای است که زمین در آن قرار دارد.

برای مثال اگر قطعه زمین مورد نظر شما در منطقه‌ای باشد که زمین‌های اطراف آن خریداری شده است این زمین ارزش بالاتر و قیمت بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر اگر زمین در جای خلوت باشد که هنوز اشخاص زیادی زمین‌های اطراف را خریداری نکردند، قیمت آن کمتر خواهد بود.

رنج قیمت زمین در بازی دسنترالند بین 1000 دلار تا 920 هزار دلار با توجه به عواملی که نام بردیم؛ متغیر است. با بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال مانا، قیمت زمین در این بازی نیز  بیشتر خواهد شد زیرا شما باید با استفاده از این ارز دیجیتال زمین خریداری می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال کاوا (KAVA)

 پیش بینی قیمت نیوسایفر (NU)

آینده زمین‌های متاروس

سرزمین غیرمتمرکز یا دیسنترالند هنوز در حال پیشرفت است. این دوره در چند مرحله با نام های عصر سنگی و عصر برنز توسعه یافته است و تعداد بیشتری از این دوره‌ها در نقشه راه این پلت فرم قرار دارد. در هر یک از این مراحل، قابلیت‌های جدیدی، مانند امکان ایجاد برنامه‌ها، پیام رسان‌ها و موارد دیگر به این سرزمین غیرمتمرکز اضافه می‌شود.

هدف اصلی این است که دیسنترالند اقتصاد خود را داشته باشد، فضایی که افراد می‌توانند قطعات زمین خود را به دیگران اجاره دهند، بیلبوردهای تبلیغاتی محصولات و خدمات ایجاد کنند و مکان‌های تفریحی در داخل بازی ایجاد کنند تا کاربران بتوانند وقت خود را در آن سپری کنند.

قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند
قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند / نحوه خرید زمین مجازی در بازی Decentraland

وعده بزرگ دیسنترالند این است که بلاکچین می تواند سرگرم کننده و جذاب باشد، نه تنها مانند بازی‌های معمولی، بلکه به افراد کمک کند تا از روش‌هایی که تنها بلاکچین می‌تواند آن‌ها را میسر نماید، به مالکیت واقعی و غیرقابل خدشه املاک مجازی دسترسی پیدا کنند.

اکنون که با قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند آشنا شدید، اگر قصد خرید زمین در متاروس را دارید می‌توانید ارز دیجیتال MANA که یکی از ارزهای مورد نیاز برای خرید زمین‌های مجازی است، را از صرافی ارز دیجیتال آنلاین خریداری و به کیف پولتان انتقال دهید تا در خرید زمین در دسنترالند از آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر