;
coinex

سنگ بزرگ وزیر ارتباطات: وعده افزایش 100 برابری سرعت اینترنت

وزیرارتباطات و فناوری و اطلاعات، در آخرین سخنرانی خود در دانشگاه شریف گفت: در سه سال آینده افزایش 100 برابری سرعت اینترنت را در کشور خواهیم داشت.

وزریر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روزهای نخست فعالیت خود در این وزارت‌خانه، بارها بر تلاش برای افزایش سرعت اینترنت و همچنین گسترش پروژه فیبر نوری تاکید کرده است. این موضوع حالا دیگر تبدیل به یکی از اظهارات ثابت او شده است.

زارع پور و وعده افزایش 100 برابری سرعت اینترنت

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بیانات خود بارها از افزایش سرعت اینترنت گفته است. این درحالی است که طرح صیانت که خود طرحی محدودساز و کند کننده است بر اینترنت کشور سایه انداخته. جدای از طرح صیانت این روزها سرعت اینترنت آنقدر کم شده است که حتی تراکنش‌های بانکی به زحمت انجام می‌شوند.

عیسی زارع‌پور در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده جدید هوافضای دانشگاه صنعتی شریف بار دیگر از افزایش سرعت اینترنت گفت. او این بار از افزایش 100 برابری سرعت اینترنت در سه ساله آینده خبر داده است.

سخنان زارع‌پور درباره پروژه فیبر نوری

عیسی زارع‌پور درباره تلاش وزارت ارتباطات در راستای افزایش سرعت اینترنت، گفت: «در حال انجام پروژه‌ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) هستیم و تا پایان دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر سرعت اینترنت در کشور خواهیم بود.»

زارع‌پور این بار هم در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف بر وسعت چغرافیایی پروژه فیبر نوری تاکید کرد و گفت:

در این پروژه وسعت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و کشورهایی با وسعت جغرافیایی مشابه ما، ده سال را صرف انجام چنین پروژه‌ای کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: آیا اینترنت ماهواره ای می‌تواند طرح صیانت را بی‌اثر کند؟

او همچنین معتقد است که ایران راه 10 ساله کشورهای دیگر را طی 3 سال طی خواهد کرد و درباره این موضوع این بار نیز چنین گفت: «ما مصمم هستیم راهی که سایر کشورها ده ساله طی کرده‌اند را طی سه سال و نیم به پایان برسانیم و 20 میلیون پورتفیبر نوری را در همه جای کشور راه اندازی کنیم.»

افزایش سرعت 100 برابری اینترنت برای شبکه ملی اطلاعات است

اما نظر کارشناسان و فعالین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره افزایش 100 برابری سرعت اینترنت و مفهوم اظهار نظرات زارع‌پور این است که این افزایش سرعت برای شبکه ملی اطلاعات خواهد بود و نه برای اینترنت ملی.

بیشتر بخوانید: 

.

نظر شما در خصوص سنگ بزرگ وزیر ارتباطات چیست؟ کامنت خود را در انتهای صفحه با دیگران به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    طرح جمع اوری رای بیشتر بهش میخوره برای انتخابات 3 سال دیگه

    پاسخ