;
coinex

تحریم روسیه توسط اپل ؛ فروش آیفون و مک در روسیه متوقف شد

تحریم روسیه توسط اپل اجرایی شد. پیش از این، اخباری مبنی بر درخواست اوکراین از اپل در رابطه با تحریم روسیه منتشر شده بود و حالا، ‌اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده که فروش محصولات خود در روسیه را متوقف کرده است.

تحریم روسیه توسط اپل با توقف فروش محصولات محبوب از جمله آیفون و مک آغاز شد. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال حمله روسیه به اوکراین، تمام کانال‌های فروش محصولات خود در روسیه را بسته است.

تحریم روسیه توسط اپل پس از درخواست اوکراین از این کمپانی بزرگ کوپرتینو اجرایی شد. معاون نخست وزیر اوکراین، میخائیلو فدوروف در نامه‌ای سرگشاده از اپل خواسته بود تا از ارائه خدمات و فروش محصولات خود به روسیه خودداری کند.

تحریم روسیه توسط اپل بنا به درخواست اوکراین

میخائیلو فدوروف در نامه خود نوشته بود که تحریم روسیه توسط اپل ، انگیزه‌ای در جوانان و جمعیت فعال روسیه ایجاد می‌کند تا برای توقف تهاجم نظامی کشورشان تلاش کنند. او در پلتفرم تلگرام از تیم کوک، مدیر عامل اپل تشکر کرد.

تحریم روسیه توسط اپل ؛ فروش آیفون و مک در روسیه متوقف شد

کمپانی اپل محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی‌های آفلاین در روسیه به فروش می‌رساند که از حالا به بعد، رسما تحریم شده‌اند.

فرد سینز، سخنگوی اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما عمیقا از حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی می‌کنیم و در کنار مردمی هستیم که از خشونت‌ها رنج می‌برند.»

اپل پیش از این در راستای تحریم‌ها، دسترسی به خدمات اپل پی را در روسیه محدود کرده بود. این کمپانی همچنین برخی از اپلیکیشن‌های خبری روسیه را نیز از اپ استور (کشورهایی به غیر از روسیه) خارج کرده است. اپل در اقدامی دیگر و برای تامین امنیت کاربران اوکراینی، گزارش‌های ترافیک و رویدادهای لایو را در اپلیکیشن اپل مپس (Apple Maps) غیرفعال کرد.

اپلیکیشن اپ استور هنوز در روسیه فعال است و کاربران روسی از این طریق می‌توانند نرم‌افزارهای خود را آپدیت کنند.

تحریم روسیه توسط اپل ؛ فروش آیفون و مک در روسیه متوقف شد

سخنگوی اپل در بخش دیگری از بیانیه خود گفته است که این کمپانی همچنان شرایط را ارزیابی می‌کند و برای تصمیماتی که می‌گیرد، با مسئولان اجرایی مربوطه در ارتباط است. او در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: «ما به همه کسانی که در جهان خواهان صلح هستند می‌پیوندیم.»

اپل تنها یکی از شرکت‌هایی است که برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در روسیه تحت فشار هستند؛ از جمله این شرکت‌ها می‌توان به والت دیزنی، فدکس و UPS اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحریم روسیه توسط اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: usatoday

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر