;
coinex

تحلیلگر اپل: مجهز شدن سری آیفون 14 به تراشه‌های قبلی‌، ‌ربطی به کمبود تراشه ندارد

هفته قبل بود که گزارش‌هایی درباره سری آیفون 14 منتشر شد. تحلیلگر اپل اعلام کرده بود که تنها مدل‌های Pro، یعنی iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max به تراشه جدید A16 Bionic مجهز می‌شوند. اما امروز جزییات بیشتری فاش شده است.

مینگ چی گو، تحلیلگر اپل گفته بود که مدل‌های iPhone 14 و iPhone 14 Max از همان تراشه‌‌های نسل قبلی A15 Bionic برخوردار می‌شوند و از لحاظ طراحی ظاهری نیز تفاوت‌‌هایی با مدل‌های پرو خواهند داشت.

گفته می‌شود گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Max از طراحی پانچ دوگانه بهره می‌برند و در مدل‌های استاندارد آیفون 14، تراشه ناچ نمایشگر به کار گرفته می‌شود.

تراشه‌های سری آیفون 14

مینگ چی کو، جزییات تازه‌تری از تراشه‌‌های سری iPhone 14 را منتشر کرد. او اعلام کرده است که مجهز شدن این گوشی‌ها به دو مدل تراشه A16 و A15، به دلیل استراتژی‌‌های بازاریابی و تصمیم‌گیری‌‌های مالی است.

تحلیلگر اپل: مجهز شدن سری آیفون 14 به تراشه‌های قبلی‌، ‌ربطی به کمبود تراشه ندارد
رندر iPhone 14 Pro

او گفته است که این تصمیم‌گیری، ارتباطی به زنجیره تامین قطعات TSMC ندارد. اینطور که به نظر می‌رسد، کمپانی اپل قصد دارد مدل‌های پرو و استاندارد را با تفاوت‌های بیشتری از یکدیگر متمایز کند یا اینکه می‌خواهد مدل‌های استاندارد را با قیمت کمتری به فروش برساند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تمام مدل‌‌های آیفون 14 از رم 6 گیگابایتی برخوردار می‌‌شوند؛ اما مدل‌های استاندارد به رم LPDDR4X و مدل‌های پرو به رم LPDDR5 مجهز خواهند شد.

گفته می‌شود نسل جدید گوشی‌های آیفون در چهار مدل راه‌اندازی می‌شوند؛ آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس. گوشی‌های iPhone 14 و iPhone 14 Pro از نمایشگر 6.1 اینچی و گوشی‌های iPhone 14 Max و iPhone 14 Pro Max از نمایشگر 6.7 اینچی برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه‌های سری iPhone 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر