;
coinex

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 ؛ آینده اونس چگونه است؟

به نظر می‌رسد قیمت طلا در سال 2022 امیدوار کننده باشد. ما در این مقاله قصد داریم به پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 از دیدگاه‌های مختلف بپردازیم.

امروزه طلا نه تنها برای مقاصد سرمایه گذاری و برای ساخت جواهرات، بلکه در ساخت وسایل الکترونیکی و پزشکی خاص نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر اونس طلا تا مارس 2021 بیش از 1700 دلار بود، در واقع قیمت آن بیش از 300 دلار از سپتامبر 2020 کاهش یافته است.

طلا یکی از قوی‌ترین دارایی‌ها برای سرمایه گذاری است و می‌تواند سود بسیار خوبی به سرمایه گذاران خود بدهد. از گذشته تا به الان طلا یکی از با ارزش‌ترین ماده‌های موجود در دنیا بوده است.

کاربردهای عمده آن در لوازم الکترونیکی و جواهرات است، اما امروزه جدای از سرمایه گذاران، بیشتر افراد طلا را علاوه بر داشتن ظاهر زیبا آن را به شکل یک سرمایه در نظر گرفته و خریداری می‌کنند.

طبق آمار به دست آمده از منابع معتبر، بانک‌های مرکزی جهانی بیشترین سرمایه گذاران طلا هستند. طلا در سال 2019 با یک کاهش قیمت شدیدی نسبت به رکوردهای 50 ساله رو به رو شد.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، ترکیه بزرگترین خریدار طلا در سال 2019 بوده و پس از آن روسیه، لهستان و چین در این لیست قرار دارند. دولت‌ها در سال 2019 در مجموع 650 تن طلا خریداری کردند که نسبت به 656 تن طلا در سال 2018 کاهش نسبتاً کمی داشت است. در ادامه با پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 همراه ما باشید.

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401

پیش از آن که بخواهیم درباره پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 نظری دهیم ابتدا اجازه دهید توضیحاتی از کاربردهای طلا به شما بدهیم. طلا از نظر بسیاری از کارشناسان یک دارایی امن در نظر گرفته می‌شود که تا حدود زیادی هم صحیح است. این ماده محافظی بزرگ در زمان مشکلات مالی است، به دلیل اینکه دارایی بوده که رشد ثابت و مستحکمی را در بلند مدت از خودش نشان داده است.

طلا دارایی نیست که مستعد نوسانات قیمتی زیادی باشد، اما مشخص است که با افزایش خرید و استفاده و تمایل بازار، دائماً در حال رشد است. علاوه بر آن، طلا یک دارایی کمیاب است و بسیار با ارزش اما عرضه نا مشخصی دارد این بدان معنی است که می‌توان پیش بینی قیمت طلا را برای ده سال آینده تقریبا به درستی از بازار انجام داد. اغلب سرمایه گذاری بر روی این دارایی می‌تواند منجر به سود مثبت در دوره طولانی مدت شود.

پیش از آنکه بخواهیم وارد جزئیات پیش بینی قیمت اونس طلا 2022 بشویم در ابتدا می‌خواهیم چند عوامل موثر بر روی قیمت طلا را برسی کنیم. شاید برای شما هم سوال باشد که قیمت طلا به چه عواملی بستگی دارد؟ رابطه آن با تورم چگونه است؟ رابطه آن با دلار چگونه است؟

در ابتدا باید بگوییم برخی اعتقاد دارند طلا با دلار آمریکا نسبت معکوس دارد. یعنی هر چقدر قیمت دلار آمریکا بیشتر باشد قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند و بر عکس. در واقع هر چقدر قیمت دلار بالاتر باشد بیشتر تمایل دارد که قیمت طلا را در کنترل خود داشته باشد و زمانی که دلار پایین باشد قیمت طلا به دلیل افزایش تقاضا بیشتر می‌شود. دلیل آن هم این است که اگر قیمت دلار کم باشد طلای بیشتری را می‌توان خریداری کرد.

در نتیجه، طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود. تورم زمانی است که قیمت‌ها افزایش می‌یابد، در واقع قیمت‌ها با کاهش ارزش دلار افزایش پیدا می‌کنند. با افزایش نرخ تورم، قیمت طلا نیز افزایش بالا می‌رود. در ادامه با پیش بینی طلا در سال 1401 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

استخدامی های 1401

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1401

پیش بینی طلا در سال 1401

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401
پیش بینی طلا در سال 1401 / پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401

پیش بینی‌های قیمتی برای طلا به نظر ساده می‌رسد اما کاری بسیار تخصصی است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد، متغیرها دائماً در حال تغییر هستند به طوری که حتی متخصصان نیز گاهی به اشتباه افتاده و بسیار درگیر می‌شوند. بنابراین پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 نیز ممکن است با خطا همراه باشد اما به هر حال در بیشتر مواقع این پیش بینی‌ها کاربردی بوده‌اند.

برخی از کارشناسان و تحلیل گران پیش بینی طلا در سال 1401 را بر اساس یک موضوع خاص تعبیر می‌کنند به عنوان مثال برخی اعتقاد دارند به دلیل اینکه نرخ بهره بالا خواهد رفت ارزش طلا کم می‌شود. این موضوع حتی یک توضیح درست نیست و نمی‌تواند یک پیش بینی باشد.

از طرف دیگر نمی‌توان نسبت به پیش بینی‌های انجام شده برای سرمایه گذاری بی توجه بود. باید به هر پیش بینی انجام شده توسط کارشناسان توجه کافی نمود زیرا ممکن است تاثیر بسزایی بر روی قیمت داشته باشد. این پیش بینی‌ها قدرت این را دارند که نظر یک شخص را به کل عوض کنند.

بازار طلا بیشتر به دلار آمریکا (XAU/USD) عرضه می‌شود و این بازار زمانی که ارزش دلار کاهش می‌یابد و همچنین زمانی که بازار سهام و اوراق قرضه در حال کاهش هستند، حرکت می‌کند. بیشتر به عنوان یک دارایی امن رشد می‌کند، زیرا نه تنها به شکل متفاوتی در بازارهای دیگر حرکت می‌کند، بلکه ارزش خود را به خوبی حفظ کرده و رشد نسبتا خوبی دارد.

در این قسمت قصد داریم به پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 از چندین دیدگاه بپردازیم. طبق تحقیقات انجام شده بانک‌های مرکزی قیمت‌های نسبتا پایینی را در سال 2022 برای طلا پیش بینی کرده‌اند. هر اونس طلا در آخر سال 2021 حدود 1805 دلار بوده است. دلایل مختلفی برای نزولی بودن دلار در سال 2022 ارائه شده، رایج ترین آن‌ها مربوط به افزایش نرخ بهره و کاهش تورم بوده است.

با این حال، یکی از مواردی که در مورد بیشتر این پیش‌بینی‌ها به چشم می‌خورد، این است که بیشتر آن‌ها تنها مبتنی بر یک عامل هستند، در این پیش بینی‌ها بسیاری از کاتالیزورهای دیگر نادیده گرفته شده است. همچنین متذکر می‌شوم که بانک‌ها به طور کلی بسیار محافظه کار بوده و اغلب در مورد پیش بینی قیمت طلا اشتباه می‌کنند.

دیدگاه بانک مرکزی برسی شد، متاسفانه همانطور که گفتیم آن‌ها به نزولی بودن قیمت طلا اشاره کرده‌اند اما از طرف دیگر، سایر تحلیل گران به ویژه آن‌هایی که در این صنعت فعال هستند، نسبت به قیمت طلا در سال 2022 مثبت‌تر بوده و به آن خوش بین هستند.

فرانک هولمز، از سرمایه گذاران جهانی ایالات متحده اعتقاد دارد، طلا، این فلز زرد با توجه به عواملی مانند نرخ بهره و حجم عظیمی از پول چاپ شده از طرف کشورهای G7 قطعاً در سطح مناسبی قرار ندارد اما وی از طرفی اشاره می‌کند که از سال 2000، طلا 86 درصد به طور متوسط ​​سالانه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

پایتخت 7 نوروز 1401

مبلغ یارانه 1401 چقدر است؟

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401
پیش بینی طلا در سال 1401 / پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401

ریک رول، یکی از موفق‌ترین مدیران مالی اشاره کرده، قیمت‌های بالاتر طلا فقط به زمان بستگی دارد، به این معنی که قیمت طلا حتما بالا خواهد رفت اما ممکن است تایمش مشخص نباشد. نه تنها قیمت‌ها بالا نمی‌روند بلکه قیمت‌ها به طور نجومی بالا خواهند رفت.  این قیمت‌ها 1.5 تا 2 درصد از سهم بازار را در سال 1980 تشکیل می‌دادند، امروز نصف 1 درصد هستند. اگر فقط به میانگین بازگردیم، تقاضا سه یا چهار برابر خواهد شد.

جورج میلینگ استنلی، رئیس استراتژی طلای مشاوران جهانی استریت اشاره کرده، سناریوی افزایشی ما برای طلا با احتمال 30 درصد با محدوده معاملاتی بالقوه بین 2000 تا 2200 دلار اعمال می‌شود. در این سناریو، بازده واقعی عمیقاً منفی باقی می‌ماند، زیرا فدرال رزرو بیش از حد انتظار باقی می‌ماند و بیش از یک بار بالا نمی‌رود، به عنوان فلات تورم، اما همچنان بالاست.

اقتصادهای بازارهای نوظهور از رشد ایالات متحده پیشی گرفته و فشار بیشتر بر دلار آمریکا را تحریک می‌کند. نوسانات ناشی از شوک‌های بیرونی بازار و رویدادهای دنباله‌دار افزایش می‌یابد که تقاضای سرمایه‌گذاری برای طلا و ETFهای پشتوانه طلا را افزایش می‌دهد.

مایکل جنتیل، مشاور بسیاری از شرکت‌های معدنی گفته است که تنها راهی که ایالات متحده می‌تواند نجات پیدا کند، نرخ‌های واقعی منفی برای همیشه است. هنگامی که بازار متوجه شود که این وضعیت گذرا نبوده و به طوری ضروری است مجبور خواهد شد نرخ‌های منفی برای تامین بدهی‌های بیش از حد خود داشته باشد، فلزات گرانبها بسیار بسیار بالاتر معامله می‌شوند. این اتفاق حداکثر تا سال 2023 رخ خواهد داد.

دیوید لنوکس از دیگ تحلیل گران اشاره کرده است که طلا می‌تواند در سال 2022 بالاترین سطح 2100 دلاری در هر اونس را آزمایش کند. ضعف دلار و تورم برخی از عواملی هستند که احتمالاً قیمت فلزات گرانبها و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی بین قدرت‌های نظامی بزرگ را افزایش می‌دهند.

شما تا اینجا با تحلیل بسیاری از کارشناسان مطرح درباره پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 آشنا شدید اگرچه بسیاری از آن‌ها به طور مشخصی قیمت طلا را پیش بینی نکردند و اعداد و ارقامی ارائه ندادند اما همگی اعتقاد دارند که قیمت طلا در سال 2022 افزایش خواهد یافت. قیمت طلا با قیمت بالاتر 2069 دلار رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

پیش بینی قیمت اونس طلا 2022

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401
پیش بینی طلا در سال 1401 / آینده قیمت طلا

پیش‌بینی قیمت طلا در سال 2022 مبتنی بر شرایط فعلی افزایش تورم، بازده واقعی منفی، کاهش قیمت دلار و به طور کلی کاهش مداوم پول است. ما همچنین باید توانایی رو به کاهش فدرال رزرو برای واکنش موثر به بحران را در نظر بگیریم آن‌ها در واقع به دام افتاده‌اند. برای پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 باید به تمامی مسائل مربوطه توجه لازم را داشته باشیم.

کارشناسان زیادی به یک نظر واحد رسیدند و طبق پیش بینی های انجام شده قیمت دلار در سال 2022 افزایشی خواهد بود و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد. بیشترین عوامل تاثیر گذار هم افزایش تورم و کاهش قیمت دلار در نظر گرفته شده است.

ما تا به اینجا به طور خوش بینانه و با توجه به پیش بینی‌های تحلیل گران قیمت آینده طلا را برسی کردیم اما باید بگوییم همه کارشناسان نظر مشترکی ندارند برخی از آن‌ها جور دیگری فکر می‌کنند. در این قسمت قصد داریم به برسی طرز فکر این کارشناسان بپردازیم.

سایر کارشناسان صنعت فکر می‌کنند قیمت طلا در طول بحران اقتصادی به اوج خود رسیده است و از آنجایی که اقتصادها به آرامی در چند سال آینده بهبود می یابند، قیمت طلا کاهش می‌یابد و ارزش هر اونس آن بسیار کمتر از امروز خواهد بود.

اگر اینطور باشد، سرمایه‌گذارانی که اکنون طلا می‌خرند، با قیمت بالایی آن را خریداری کرده‌اند، که اکثر مشاوران به شما می‌گویند هوشمندانه‌ترین حرکت سرمایه‌گذاری نیست. با این حال، طلا را نباید به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت در نظر گرفت، بنابراین حتی اگر قیمت آن در 5 سال آینده کمتر شود، ممکن است در 10 سال آینده افزایش یابد. تا به اینجا با پیش بینی طلا در سال 1401 همراه ما بودید در ادامه با آینده قیمت طلا همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی های سال 1401

مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟

آینده قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401
پیش بینی قیمت اونس طلا 2022 / پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401

در این قسمت ابتدا قصد داریم به عواملی که می‌تواند بر روی پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 و حتی قیمت طلا در سال‌های آینده تاثیر بگذارد پرداخته و پس از آن به یک پیش بینی بلند مدته از آن برسیم. عامل اول همانطور که در قسمت بالا نیز بارها به آن اشاره کردیم تورم است.

یک سوال بزرگ این است که آیا تورم دوباره کاهش خواهد یافت یا خیر. CPI در دسامبر 2021، گزارش شده در ژانویه 2022، به 7 درصد رسید که بالاترین نرخ در تقریباً 40 سال گذشته است. به گزارش بسیاری از منابع که تورم بزرگترین تهدید برای اقتصاد ایالات متحده است. بسیاری از اقتصادانان معتقدند و نظر خود را به طور رسمی اعلام کرده‌اند که صرف نظر از اینکه چگونه به آن نگاه می کنید، تورم برای مدت زمان خوبی با ما خواهد بود.

از آنجایی که طلا جهانی است تمامی اخبار، تمام رویدادها می‌تواند بر روی قیمت آن تاثیر گذار باشد. بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی افزایش قیمت را از همین الان اعلام کرده‌اند و گفته‌اند ممکن است با مشکلاتی در این زمینه رو به رو شوند. بخشی از آن مشکلات زنجیره تامین و خطر بحران غذایی است. علاوه بر این، دستمزدها در سطح جهانی در حال افزایش است. اگر افزایش دستمزدها ادامه یابد، تورم دوران سختی برای کاهش خواهد داشت.

افزایش تورم نیز یک پدیده جهانی است. به عنوان یک مثال، نرخ تورم بریتانیا احتمالا امسال به 6 درصد خواهد رسید که بالاترین نرخ تورم در 30 سال اخیر خواهد بود. یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت طلا بانک های مرکزی هستند. خریداری بانک مرکزی از قیمت حمایت می کند. به عنوان یک گروه، بیش از یک دهه است که خریداران خالص طلا بوده‌اند و سال 2021 را با بالاترین دارایی طلا در 31 سال گذشته به پایان رساندند.

دیگر عوامل موثر در قیمت طلا نرخ بهره است. سرمایه گذاران تصور می‌کنند زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، طلا کاهش خواهد یافت. اما تاریخ دقیقاً خلاف این را می‌گوید. طلا سابقه افزایش واقعی در طول چرخه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، پس از آغاز اولین افزایش را دارد. این جریان در مدت زمان نسبتاً کوتاهی نیز رخ داده است.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت طلا افزایش و یا کاهش تقاضا است. تقاضا همراه با قیمت افزایش خواهد یافت. در حال حاضر فروش طلا در چین بسیار بالا رفته است و این فروش بیشتر برای افراد 20 تا 30 سال بوده است. از دیگر عوامل موثر بر قیمت طلا قیمت دلار است. این دو همانطور که اشاره هم کردیم تا حدودی رابطه عکس دارند.

عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشند. توجه به این عوامل می‌تواند به ما در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری بلند مدته یا کوته مدته کمک کنند اما همانطور که گفتیم نظرات میتواند متفاوت باشند اما طلا از نظر بسیاری از کارشناسان همیشه یک سرمایه گذاری نسبتا کم ریسک و مطمئن به حساب می‌رود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت دلار در سال 1401

حداقل حقوق کارگران در سال 1401

سخن نهایی

در دنیای سرمایه گذاری، مطمئناً همیشه ریسک و پتانسیل زیان وجود دارد. طلا هم از این قاعده مستثنی نیست اما یکی از کم ریسک‌ترین سرمایه گذاری‌هایی است که می‌شناسید. طلا دارایی‌ای است که همیشه تقاضا خواهد داشت، چه برای استفاده به عنوان تزئینات زیبایی و چه در لوازم الکترونیکی. علاوه بر آن مورد تقاضای بانک‌های مرکزی و همچنین سرمایه گذاران است.

طلا همچنین منبعی است که عرضه نامشخص، اما کمیاب دارد. این عرضه نیز همیشه در حال کاهش است که به این معنی است که تقاضا همراه با قیمت افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، عواملی که بر پیش‌بینی قیمت طلا در آینده تأثیر می‌گذارند، با بحران کووید-19 و نیاز مداوم به یک دارایی امن مرتبط می‌شوند.

سرمایه گذاری در طلا همیشه انتخاب معقولی است اما به هر حال شما به عنوان یک سرمایه گذار باید ریسک پذیر بوده و انتظار همه چیز را داشته باشید. به هر حال هر پیش بینی‌ای ممکن است با خطا هم همراه باشد. بهتر است ابتدا جوانب را به خوبی برسی نموده و پس از آن با تدبیر و مشورت دست به تصمیمات بزرگ و سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: goldsilve

نظر شما درباره پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر