;
coinex

برآمدگی دوربین آیفون 14 بزرگتر از نسل‌ قبلی است، به یک دلیل ساده!

خبرهایی در مورد مشخصات گوشی آیفون 14 فاش شده است. طبق این اخبار، برآمدگی دوربین آیفون 14 بزرگ‌تر می‌شود. به نظر شما علت این برآمدگی چیست؟ احتمالا این برآمدگی به دلیل جایگیری سنسور قدرتمندتر و بزرگ‌تر باشد.

خیلی از افراد منتظر خبرهایی در مورد محصولات اپل، مخصوصا گوشی آیفون 14 هستند. طبق مشخصات منتشر شده در مورد این گوشی، با افزایش برآمدگی دوربین آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس نسبت به نسل قبل مواجه خواهیم شد. علت احتمالی این برآمدگی، سنسور بزرگ 48 مگاپیکسلی است. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات دوربین آیفون 14 را بررسی کنیم.

برآمدگی دوربین آیفون 14

طبق اخبار منتشر شده در مورد گوشی‌های جدید اپل، آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس، ماژوب دوربین برجسته‌تری خواهند داشت. یکی از تحلیل‌گران و افشاگران اپل، مینگ چی کو، این اطلاعات را تایید کرده است.

برآمدگی دوربین آیفون 14

با مشاهده طرح‌های شماتیک گوشی‌های جدید آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس، می‌توانیم به این نکته پی ببریم که طراحی قسمت پشتی این گوشی‌ها، تغییر چندانی نخواهد کرد ولی از نظر ابعاد بزرگ‌تر و برجسته‌تر خواهد بود. احتمال می‌رود که علت برجستگی دوربین گوشی‌های جدید، داشتنِ سنسور بزرگ‌تر باشد.

سنسور اصلی گوشی آیفون 13، 12 مگاپیکسل است. گفته می‌شود که سنسور دوربین آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس، 48 مگاپیکسل خواهد بود، بنابراین انتظارِ کیفیت دوربین عالی و بی‌نظیر ایجاد می‌شود. مینگ چی کو در این مورد گفته است که در مقایسه با دوربین آیفون 13، نسل جدید گوشی آیفون، طول مورب سنسور 48 مگاپیکسلی، بین 25 تا 35 درصد بیشتر می‌شود. از نظر ارتفاع لنز هم در مقایسه نسل قبلی، افزایش 5 تا 10 درصدی را مشاهده خواهیم کرد.

دوربین آیفون 14

این مشخصات شاید در بهتر کردن ظاهر آیفون 14 نقشی نداشته باشند، ولی از نظر کیفیت دوربین، تبدیل به بهترین گوشی سال 2022 شود. قصد اپل از قرار دادن سنسورهای بزرگ در گوشی‌های نسل جدید، بی‌شک افزایش کیفیت دوربین است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، اندازه سنسور آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس، 1.3/1 اینچی با پیکسل‌های 1.25 میکرومتری خواهد بود. آیفون 14 از قابلیت Pixel Binning در شرایط نور کم استفاده کرده است. سنسور 48 مگابایتی آیفون 14 و 14 پرومکس امکان ضبط ویدیوهای 8k را نیز خواهد داشت.

طبق گزارش خبرگذاری PhoneArena، احتمالا مدل‌های پرو آیفون، یک بریدگی به شکل قرص یا پانچ هول داشته باشند اما مدل‌های مکس و معمولی، بریدگی فعلی آیفون را حفظ می‌کنند. در آیفون 14 پرو مکس احتمالا از تراشه سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر A16 Pro و در مدل‌های دیگر آیفون هم از تراشه  A15 Bionic استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد برجستگی دوربین آیفون 14 و سنسور قدرتمند آن چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر