;
coinex

حمله سایبری گسترده در اوکراین باعث قطعی سراسری اینترنت در این کشور شد

در پی حمله سایبری گسترده در اوکراین ، اینترنت این کشور با قطعی سراسری روبرو شد. مقامات کیف بر این باورند که روسیه در این حمله سایبری نقش داشته است.
وزارت ارتباطات اوکراین اعلام کرده است که اینترنت این کشور مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفته که دسترسی کاربران به شبکه اینترنت را مختل کرده است.

حمله سایبری گسترده در اوکراین

شرکت ارتباطات اوکراین خبر داد که اینترنت این کشور به دلیل حمله سایبری گسترده با قطعی روبرو شده است. مقام‌های اوکرینی مدعی هستند که روسیه پشت حملات سایبری به این کشور قرار دارد. از آغاز جنگ روسیه و حمله این کشور به خاک اوکراین، این کشور بارها مورد حملات سایبری قرار گرفته است.

حمله سایبری گسترده در اوکراین

از جمله حملات سایبری علیه اوکراین می‌توان به حمله‌ سایبری علیه وزارت دفاع این کشور و همچنین حمله به یک بانک در روز 26 بهمن اشاره کرد.  این حمله، پیش از حمله نظامی روسیه به خاک اکراین اتفاق افتاد.

اوکراین تمام حملات سایبری که پیش از حمله نظامی به خاک این کشور انجام شده را از سوی روسیه می‌دانست و در تمام حملات سایبری، روسیه را متهم می‌کرد. مقامات این کشور در حمله سایبری اخیر نیز روسیه را مقصد می‌دانند.

مرجع ناظر بر امنیت سایبری در کیف نیز پیش از این حمله اعلام کرده بود وب‌سایت‌های اوکراینی از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به این کشور، به‌‌صورت مداوم تحت حمله سایبری قرار داشته‌اند. هکرهای روسی در این حملات، سایت‌های شخصیت‌ها و سازمان‌های اوکراینی را هدف قرار داده و قصد از کار انداختن آن‌ها را داشته‌اند.

استارلینک در اکراین

استارلینک در اکراین در برابر حمله سایبری گسترده به اوکراین

پیش از این اتفاق، وزیر تحول دیجیتال اوکراین برای جایگزینی سرویس‌های اینترنتی نابود شده در این کشور در نتیجه‌ حمله روسیه، تقاضای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را داده بود. ایلان ماسک نیز در طی یک توییت خود اعلام کرد سرویس استارلینک اکنون در اوکراین فعال است. ترمینال‌های بیشتری در راه هستند. ترمینال‌ها یا گیرنده‌ها برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای مورد نیاز هستند.

به نظر می‌رسد تقاضای اینترنت استارلینک از سوی دولت‌مردان اوکراین اقدام پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از حمله سایبری گسترده در اوکراین بوده است که پیش‌بینی می‌شد از طرف روسیه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حمله سایبری گسترده در اوکراین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر