coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

افزایش دو درصدی حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه منتفی شد

افزایش دو درصدی حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه که در مجلس مطرح شده بود، منتفی شد. وزارت ارتباطات اصلی‌ترین مخالف این طرح بود. در ادامه به جزییات این موضوع می‌پردازیم.

چندی پیش نمایندگان مجلس طرحی را مطرح کردند که بر اساس آن حق‌السهم دولت از اپراتورهای تلفن همراه دو درصد افزایش می‌یافت. این طرح با مخالفت جدی وزارت ارتباطات روبرو بود. حق‌السهم دولت از درآمد اوپراتورها در حال حاضر 28.1 است.

حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها

افزایش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه که از اوایل اسفند ماه در مجلس مطرح شده و در مجلس هم به تصویب رسیده بود، با اصرار عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، منتفی شد.

افزایش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها منتفی شد

بر اساس این طرح حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها دو درصد افزایش می‌یافت. دلیل مخالفت وزیر ارتباطات با این طرح، منطبق نبودن آن با چهارچوب‌های قانونی بود. عیسی زارع‌پور گفته بود:

«این مصوبه منطبق بر چارچوب‌های حقوقی نیست. با بخش خصوصی قراردادی به شکل بلندمدت بسته‌ایم و اجازه نداریم خلاف چارچوبی که تعیین شده‌ است اقدامی انجام دهیم.»

وی در ادامه ذکر کرده بود که در صورت تصویب این طرح برای حذف آن با شورای نگهبان مذاکره خواهد کرد.

رضا باقری اصل، معاون امور مجلس وزارت ارتباطات نیز در این رابطه در توییتر نوشت:

«جزء 2 به بند الحاقی به تبصره 6 کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش 2 درصدی دولت از درآمد اپراتورها در قانون بودجه 1401 پس از ایراد شورای نگهبان، پیگیری و اصرار دکتر زارع‌پور و همراهی مجلس حذف شد.»

افزایش دو درصدی حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه منتفی شد

مخالفت اپراتورها و مخابرات با افزایش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه

از دیگر مخالفان افزایش حق‌السهم دولت از اپراتورهای تلفن همراه، مدیران اپراتورها و مخابرات بودند. بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در مخالفت با این طرح گفته بود:

«در پی نظرخواهی شورای نگهبان از ایرانسل، با تشریح تبعات منفی این مصوبه برای توسعه ارتباطات کشور خواستار تجدید نظر در این مصوبه شده‌ایم.»

در ادامه مخالفت‌ها نیز مدیرعامل شرکت مخابرات، مجید سلطانی، ابراز کرده بود که افزایش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه، یک خطای راهبردی و مانع توسعه ارتباطات است.

او همچنین اعلام کرد که در شرایط عادی، معمولاً با افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات، دولت‌ها سهم خود را از اپراتورها کم می‌کنند نه اینکه افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |