;
coinex

میزان مصرف اینترنت اسکای روم چقدر است؟

برگزاری جلسات آنلاین کاری و تحصیلی از پلتفرم اسکای روم این روزها رایج است. اما میزان مصرف اینترنت اسکای روم چقدر است؟ با ما در ادامه این گفتار همراه باشید.

همانطور که میدانید وضعیت پاندمی کرونا بسیاری از مشاغل و فعالیت ها را در سراسر دنیا از جمله کشور ما تحت تاثیر خود قرار داده است و در همین وضعیت فعالیت ها به صورت دورکاری و انلاین پیگیری میشوند.

در این میان همانطور که ابزارهای ارتباط آنلاین مانند پیامرسان ها و ابزارهای ارتباط ویدیویی مورد توجه قرار گرفته اند،‌ مصرف اینترنت و افزایش آن نیز به یک دغدغه جدی بدل شده و مسائل اقتصادی مهمی را مطرح کرده است.

تقریبا عموم ابزارهای ارتباطی مرتبط با مشاعل و کارهای درسی، مصرف اینترنت معقولی دارند. با این وجود اطلاع از این میزان در تنظیم زمان و محدودیت جلسات آنلاین بسیار موثر است و در تنظیم هزینه های مصرفی در بخش اینترنت به شما کمک خواهد کرد.

یک پلتفرم رایج برای برگزاری جلسات آنلاین کاری و درسی در قالب سیمنار در وب یا همان وبینار، پلتفرم محبوب اسکای روم است. اما به واقع از میزان مصرف اینترنت در اسکای روم چه میدانید؟ با ما در بررسی میزان مصرف اینترنت اسکای روم همراه باشید.

میزان مصرف اینترنت اسکای روم چقدر است؟

خب همانطور که گفتیم این روزها انواع پلتفرمهای ارتباطی در دنیای مجازی اعم از پیامرسان ها و ابزارهای برگزاری جلسات ویدیویی مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. اسکای روم هم یکی از همین پلتفرم هاست که علاقه مندان زیادی دارد.

اسکای روم در واقع یک سرویس مخصوص برای برگزاری وبینار، کلاس های آنلاین و جلسات مجازی است. توسعه اسکای روم از سال 1396 آغاز شد و از همان زمان تا آبان سال 1397 میزبان تعداد زیادی رویداد زنده بوده است. بنابر آمارهای موجود، تعداد کل رویدادهای زنده برگزار شده با بهره‌گیری از این سرویس تا آبان 99 برابر با 200 هزار مورد بوده است و بیش از 1/500/000 شرکت‌کننده از این سرویس استفاده کرده‌اند.

استفاده از اسکای ‌روم نیز مانند سایر سرویس‌های ارتباطی آنلاین، با همه‌گیری کووید 19 افزایش یافت. این پلتفرم، در دوران شیوع کرونا میزبان وبینارها و جلسات مجازی بسیاری در حوزه‌های گوناگون بوده است. علاوه بر اشخاص حقیقی، افراد حقوقی و سازمان‌های بسیاری نیز از پلتفرم اسکای‌روم برای برگزاری جلسات مجازی و وبینارهای خود استفاده کرده‌اند. و حالا میزان مصرف اینترنت در اسکای روم از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

ما در تکراتو و پیش از این در این موضوع خاص یعنی پلتفرم های برگزاری وبینار، به بررسی میزان مصرف اینترنت ادوبی کانتکت به عنوان یکی از شناخته شده ترین و پراستفاده ترین موارد در برگزاری وبینار پرداخته بودیم. اما نوبتی هم باشد حالا نوبت میزان مصرف اینترنت اسکای روم است. البته در این گفتار میکوشیم علاوه بر بررسی میزان مصرف اینترنت اسکای روم به برخی از جدیدترین امکانات و قابلیت های این پلتفرم نیز بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

میزان مصرف اینترنت اسکای روم چقدر است؟

میزان مصرف اینترنت اسکای روم چقدر است؟
میزان مصرف اینترنت در اسکای روم

در برگزاری رویدادهای آنلاین، یک چالش و سوال مهم قاعدتا باید مربوط به مصرف اینترنت باشد. در اسکای روم اما برای اطلاع از میزان مصرف اینترنت اسکای روم کافیست در حین استفاده از برنامه و در منوی اصلی با انتخاب گزینه وضعیت اتصال به اطلاعات مربوط به میزان مصرف اینترنت اسکای روم آگاه شوید.

اما در حقیقت میزان مصرف اینترنت اسکای روم بستگی به آن دارد که جلسه از چه نوعی باشد. برای درک بهتر موضوع باید بگویم مصرف حجم در جلسات کاملا متنی بسیار کم و در جلسات صوتی و ویدئویی، به ترتیب بیشتر است. در واقع، در صورتی که جلسه صرفا متنی باشد و در قسمت چت، افراد همه چت کنند طبعا میزان مصرف اینترنت اسکای روم بسیار کمتر خواهد بود.

میزان مصرف اینترنت در اسکای روم :‌ امکانات اسکای روم چه هستند؟

البته این حالت بسیار بعید است زیرا اغلب هدف از استفاده از چنین سرویس‌هایی استفاده از دیگر قابلیت‌های آن مانند پخش زنده صوتی و تصویری، به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش، استفاده از تخته وایت‌برد، نمایش دادن اسلاید و دیگر موارد است که تاثیر مستقیمی بر میزان مصرف اینترنت در اسکای روم دارد. وگرنه که همین پیامرسان های معمولی هم قابلیت های خوبی برای گفتگو و چت گروهی در اختیار افراد قرار میدهند.

در صورتی که جلسه صوتی باشد نیز نسبت به حالت جلسه تصویری، میزان مصرف اینترنت در اسکای روم کمتر خواهد بود. ولی در صورت استفاده از قابلیت‌های ویدئویی مانند پخش زنده ویدئویی، نمایش فیلم، به اشتراک گذاشتن صفحه دسکتاپ و دیگر موارد، طبعا میزان مصرف اینترنت اسکای روم بیشتر خواهد بود. ولی، با توجه به اینکه مصرف اینترنت داخلی است میزان مصرف اینترنت اسکای روم در مقایسه با سایر سرویس‌های خارجی مشابه کمتر خواهد بود.

این نکته نیز شایان توجه است که اسکای روم به صورت هوشمندانه و با توجه به سرعت اینترنت کاربر، کیفیت تصویر و صدا را کاهش می‌دهد تا ارتباط کاربر با اختلال کمتری مواجه شود. همین کاهش کیفیت نیز به نوبه خود موجب کاهش حجم مصرفی کاربر و تاثیر مستقیم بر میزان مصرف اینترنت در اسکای روم می ‌شود.

میزان مصرف اینترنت در اسکای روم :‌ امکانات اسکای روم چه هستند؟

میزان مصرف اینترنت در اسکای روم :‌ امکانات اسکای روم چه هستند؟
میزان مصرف اینترنت در اسکای روم

فارغ از بحث میزان مصرف اینترنت اسکای روم که در این گفتار مفصلا به آن پرداختیم، حالا وقت آن است که کمی شما را با امکانات و قابلیت های خوب این پلتفرم آشنا کنیم. اسکای‌روم از امکاناتی بهره می‌برد که موجب شده‌اند تا این سرویس، گزینه مناسبی برای برگزاری وبینارها، کلاس‌های آنلاین و جلسات مجازی باشد. از جمله امکانات اسکای روم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباطات شنیداری و دیداری: در سرویس اسکای روم امکان برقراری ارتباطات دو طرفه صوتی و تصویری وجود دارد.
  • امکان اشتراک‌گذاری دسکتاپ: در سرویس اسکای روم امکان به اشتراک گذاشتن محیط دسکتاپ، نرم‌افزارها و صفحات وب برای شرکت کنندگان در وبینار، کلاس آنلاین و جلسه مجازی وجود دارد.
  • پخش فایل‌های صوتی و تصویری برای کاربران: با استفاده از سرویس اسکای‌روم امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری از پیش آماده شده ضمن جلسه مجازی، وبینار یا کلاس آنلاین وجود دارد.
  • نمایش اسلاید: در اسکای روم امکان نمایش فایل‌های پاورپوینت، پی‌دی‌اف و تصاویر به صورت اسلاید وجود دارد.
  • وایت‌برد: اسکای روم دارای تخته وایت‌بردی است که می‌توان در موقع لزوم جهت یادداشت‌نویسی و ترسیم اشکال هندسی با استفاده از قلم نوری، از آن بهره برد.
  • امکان به اشتراک‌گذاری فایل: در اسکای‌روم، امکان به اشتراک‌گذاری فایل با سایر کاربران داخل روم (اتاق) وجود دارد. کاربران داخل اتاق می‌توانند فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را دانلود کنند.

علاوه بر اینها برخی از جدیدترین قابلیت ها و امکانات این پلتفرم که در آخرین به روزرسانی در دسترس کاربران قرار گرفته است به شرح و توضیح زیر است.

با اعلان های سیستمی از رخدادهای محیط رویداد آگاه شوید

با اعلان های سیستمی از رخدادهای محیط رویداد آگاه شوید

تا قبل از آخرین به روزرسانی و هنگامی که ارائه دهنده خارج از محیط پلتفرم اسکای روم در حال ارائه محتوا بود،‌ اطلاعی از درخواست های کاربران، پیام های ارسال شده و بسیاری از رخدادهای مربوط به محیط برگزاری رویداد کسب نمیکرد و ناگزیر بود که برای آگاهی از این موارد، هرچند لحظه یکبار سری به پنچره مرورگر بزند.

حالا با استفاده از امکانات جدید، کاربر می تواند اعلان‌های مورد‌نظر خود را از بخش تنظیمات برنامه فعال نماید تا با نمایش پیام‌های سیستمی و یا پخش افکت‌های صوتی از تمام رویدادها و اتفاقات برنامه ها متعلق شود.

رفع مشکل اکوی دسکتاپ در حالت تمام صفحه

رفع مشکل اکوی دسکتاپ در حالت تمام صفحه

اگر با استفاده از ابزار دسکتاپ از اسکای روم استفاده کرده باشید،‌ حتما متوجه این شده اید در حالت اشتراک کل دسکتاپ، زمانی که به محیط اسکای‌ روم بازمی‌گردید تصویر دسکتاپ به‌صورت تودرتو نمایش داده می‌شد که امری طبیعی و نتیجه تکرار تصویر است. در نسخه جدید با استفاده از یک تکنیک نرم‌افزاری این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. البته این قابلیت با توجه به آزمایشی‌بودن آن به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است و می‌بایست از بخش تنظیمات و انتخاب گزینه جلوگیری از اکوی تصویر دسکتاپ فعال گردد.

تغییر گذرواژه در اسکای روم

تغییر گذرواژه در اسکای روم

ابزار تغییر گذر واژه یکی از پایه ترین ابزارهای هر شبکه اجتماعی و پلتفرم ارتباطی است. تا پیش‌ازاین تنها راه تغییر کلمه عبور کاربران، استفاده از پنل مدیریت بود. از این پس هر یک از شرکت‌کنندگان می‌توانند گذرواژه دلخواه خود را از طریق منوی اصلی برنامه و انتخاب گزینه «اطلاعات کاربری» تغییر دهند. بدیهی است امکان تغییر گذرواژه برای کاربران عمومی، به دلیل استفاده چندین کاربر از یک حساب کاربری، غیرفعال است.

تست میکروفون در اسکای روم

از دیگر موارد مهمی که در آخرین به روزرسانی در دسترس قرار گرفته است امکان تست میکروفون توسط کاربر است که در بخش تنظیمات گنجانده ‌شده است. درصورتی‌که عملکرد میکروفن درست باشد و دسترسی لازم به مرورگر داده‌شده باشد، کاربر می‌بایست بازگشت صدای خود را بشنود و همچنین نمودار لرزش صدا به هنگام صحبت تغییر کند.

رفع مشکلات اتصال به سرور

در نسخه های قبلی برخی اوقات اتصال شرکت‌کننده با سرور به دلیل اختلال در اینترنت وی، قطع‌شده و درنتیجه آن کاربر از اتاق خارج میشد. در این نسخه با قطع شدن اینترنت، کاربر از اتاق خارج نمی‌شود و برنامه ضمن نمایش پیام هشدار تلاش می‌کند تا ارتباط با سرور دوباره برقرار شود. بدین ترتیب اگر اختلال کوتاه و مقطعی باشد کاربر بدون ترک اتاق دوباره به سرور متصل خواهد شد.

بزرگ کردن پنجره گفتگو

بزرگ کردن پنجره گفتگو

از زمان رواج استفاده از اسکای روم، کاربران زیادی خواهان امکان بزرگ کردن پنجره گفتگو و همچنین پنجره مخصوص پخش مدیا بودند. اکنون علاوه بر این که هر کاربر می‌تواند پنجره‌های ذکر‌شده را برای خود بزرگ نماید، اپراتور اتاق نیز می‌تواند نمایش این پنجره‌ها را برای تمامی شرکت‌کنندگان تغییر دهد. علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد، امکانات و بهبودهای بسیاری در نسخه 9 فراهم‌شده است.

مزایای اسکای روم چیست؟

شاید این سوال بسیار طبیعی به نظر برسد که چرا با وجود برخی پلتفرم های خارجی برگزاری وبینار، چرا باید از اسکای روم استفاده کرد. خب در این بخش از گفتار پیش رو برخی از مزایای اسکای روم را برایتان ذکر میکنیم.

مزایای اسکای روم چیست؟

  • عدم نیاز به نصب برنامه یا افزونه: کاربران برای کار با اسکای روم نیاز به نصب برنامه خاصی ندارند. همچنین، نیاز به استفاده از پلاگین یا افزونه خاصی نیز برای استفاده از قابلیت‌های اسکای روم ندارند.
  • محیط فارسی و سهولت استفاده: با توجه به اینکه اقشار گوناگون جامع از گروه‌های سنی مختلف از ابزار اسکای روم استفاده می‌کنند، فارسی بودن این ابزار و سهولت استفاده از آن ویژگی بسیار برجسته و مهمی محسوب می‌شود.
  • تنظیم هوشمند کیفیت: در اسکای روم، امکان تنظیم هوشمندانه کیفیت ویدئو با توجه به سرعت نت کاربران وجود دارد. در واقع،‌ اسکای روم به طور خودکار و با بررسی کیفیت ارتباطی شرکت‌کنندگان در وبینار، کیفیت نمایش ویدئوها را برای آن‌ها تغییر می‌دهد.
  • سرورهای داخل کشور: اسکای‌روم دارای سرورهای داخل کشور است و همین امر در داشتن ارتباط پایدار و با کیفیت ضمن برگزاری وبینار، کلاس آنلاین و جلسات مجازی در اسکای‌روم موثر است.
  • امکان برگزاری رویداد زنده در سایت کاربر: کاربران می‌توانند در صورت تمایل، رویداد زنده مورد نظرشان را در وب‌سایت خود و با بهره‌گیری از اسکای‌روم برگزار کنند. علاقه‌مندان می‌توانند در این راستا آدرس دامنه و زیردامنه خود را به کارشناسان اسکای روم اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شود.
  • پنل کاربری: کاربران اسکای‌روم به محض ثبت‌نام در این سایت از یک پنل کاربری برخوردار می‌شوند که در آن می‌توانند تنظیمات گوناگونی را برای رویداد خود انجام دهند و همچنین، گزارش‌هایی را از وضعیت رویدادهای خود مشاهده کنند.

ما پیش از این در تکراتو به بررسی مصرف اینترنت برخی از رایج ترین ابزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی نظیر مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ، مصرف اینترنت لایو اینستاگرام و مصرف اینترنت اینستاگرام پرداخته بودیم.

در همین ایام استفاده از بازی های آنلاین نیز رواج یافته و بر همین اساس مصرف اینترنت بازی های آنلاین و به طور خاص مصرف اینترنت پابجی نیز حائر اهمیت است. به علاوه نگاهی به مصرف اینترنت تلوبیون نیز نگاهی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت اسکای روم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام. مصرف اینترنت من که خیلی بالاست. باید چکارکنم؟

    پاسخ

    برای هر ساعت ۶۰۰ مگ میخوره و من چهارساات کلاس دارم میشه بگید مسکل از کجاست؟؟

    پاسخ

    سلام ممنون بابت این مطلب خواستم بپرسم توی اسکای روم از اینترنت داخلی میشه استفاده کرد یا خیر ؟

    پاسخ