;
coinex

معرفی سریال های ماه رمضان 1401 در شبکه های مختلف [+ساعت پخش]

تلویزیون مانند سال‌های گذشته در ماه رمضان مجموعه‌های جدیدی خواهد داشت. ما در این نوشتار به معرفی سریال های ماه رمضان 1401 پرداخته‌ایم، همراه تکراتو باشید.

نخستین روز ماه مبارک رمضان در سال 1401 احتمالا روز یکشنبه 14 فروردین خواهد بود و شبکه‌های مختلف سیما پس به پایان رسیدن سریال‌های نوروزی، پخش مجموعه‌های امسال ماه رمضان را آغاز خواهند کرد.

یکی از بخش های جذاب در ماه رمضان سریال‌های ماه رمضان 1401 است. روز اول ماه رمضان مصادف با چهاردهم فروردین 1401 است، که با آغاز این ماه مبارک، فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری از شبکه‌های صدا و سیما منتشر خواهند شد.  اکثر کارگردانان و سریال سازان صدا و سیما در تلاش هستند تا در جدول پخش سریال های ماه رمضان 1401 قرار بگیرند.

معرفی سریال های ماه رمضان 1401

تلویزیون ساخت سریال‌های مناسبتی ویژه‎‌ی ماه رمضان را از سال‌ها پیش آغاز کرده و این مجموعه‌ها طرفداران خاص خود دارد. خوشنام، نجلا 2، از سرنوشت 4 و مسافران شهر، نام سریال های رمضان امسال 1401 هستند. برای آشنایی با عوامل و داستان این مجموعه‌ها همراه ما باشید.

برای مشاهده ساعت پخش روی عنوان سریال ها کلیک کنید تا به صفحه مربوطه منتقل شوید.

نجلا 2

سریال شبکه سه رمضان 1401 فصل دوم سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی خواهد بود که پخش آن از اول فروردین شروع شده و تا پایان ماه مبارک نیز رمضان ادامه خواهد داشت.

معرفی سریال های ماه رمضان 1401
معرفی سریال های ماه رمضان 1401

سریال نجلا 2 مانند فصل اول همچنان یک داستان عاشقانه خواهد داشت که در بستر حوادث تاریخی و جذاب روایت می‌شود.

این سریال در لوکیشن‌های مختلفی مانند زندان، جنوب تهران، آبادان و خرمشهر و  برخی از شهرهای کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌‌دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌ فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی و سامان خلیلیان بازیگرانی هستند که در مجموعه‌ی نجلا 2 که سریال شبکه سه رمضان 1401 است حضور دارند.

از سرنوشت 4

از سرنوشت 4 سریال شبکه دو رمضان 1401 است. فصل چهارم این مجموعه حول محور موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش‌بنیان خواهد بود.

معرفی سریال های ماه رمضان 1401
سریال های رمضان امسال 1401

از سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان که پیش از این سریال پرمخاطب شاید برای شما اتفاق بیفتد را تهیه کرده بود، ساخته شده است.

در مجموعه‌ی از سرنوشت که محصول گروه فیلم سریال شبکه دو رمضان 1401 است، مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی و رضا بنفشه خواه، شاهو رستمی، مسعود انتظاری، محمدصادق ملک و دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی، مهران میری، فرهنگ زرگرباشی و متین طاهری‌نیا به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

خوشنام

عنوان سریال شبکه یک رمضان 1401 خوشنام است. در خلاصه داستان این مجموعه می‌خوانیم: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو . کارگردانی و تهیه‌کنندگی خوشنام را به ترتیب علیرضا نجف‌زاده و احمد زالی برعهده دارند.

معرفی سریال های ماه رمضان 1401
معرفی سریال های ماه رمضان 1401

طرح و نویسندگی اولیه این مجموعه تلویزیونی بر عهده محسن کیایی بوده و بازنویسی آن را فهیمه سلیمانی انجام داده است. سریال خوشنام با درون مایه‌ای طنز به مسائل خانوادگی اجتماعی می‌پردازد.

در سریال مناسبتی خوشنام حمید لولایی، هومن حاجی عبدالهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده، امیر غفارمنش، نیلوفر رجایی فر و رابعه مدنی، اکبر سنگی، مریم سرمدی، محمدرضا داوودنژاد، کریم قربانی، الهه جعفری، علیرضا درویش، افشین سنگ‌چاپ، مهرداد ضیایی، شیوا خنیاگر، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سیدرضا حسینی، پروین ملکی، مهری آل آقا، دلارام ترکی، محسن گودرزی، مجید اکبری و سیاوش چراغی‌پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مسافران شهر

و اما در معرفی سریال های ماه رمضان 1401 می‌رسیم به مسافران شهر که نام سریال شبکه پنج رمضان 1401 است. این سریال در ژانر ملودرام اجتماعی به مشکلات و مسائل جامعه می‌پردازد. پرویز امیری تهیه کننده و سیروس حسن پور و احمد معظمی کارگردانان این مجموعه هستند.

معرفی سریال های ماه رمضان 1401
سریال مسافران شهر به شکل اپیزودیک طراحی شده است و نگاهی ویژه به رزمندگان دفاع مقدس و ایثارگران دارد. هر بخش از این مجموعه درباره‌ی یک شخصیت اصلی و با داستانی متفاوت در چند قسمت خواهد بود، اما یک خط داستانی مشترک، همه‌ی بخش‌های ماجرای این سریال را به هم مرتبط کرده است.

البته داستان‌های این مجموعه در قالبی مبتنی‌ بر فلاش ‌بک روایت می‌شود، همه‌ی ماجراهای این سریال درباره مضامین رمضانی است و اتفاقات آن از ابتدای ماه رمضان تا عید سعید فطر رخ می‌دهد.

حبیب دهقان نسب، اسماعیل محرابی، ویدا جوان، آشا محرابی، شهرام قائدی، پوراندخت مهیمن، فریبا کوثری، شهرزاد کمال زاده، نسرین نکیسا، حمیدرضا محمدی، زهره نعیمی، اسماعیل محرابی، نیلوفر شهیدی، نسرین بابایی، رسول نجفیان، خیام وقار، حسین عابدینی و حامد احمدجو  بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های 2022

علاوه بر سریال‌هایی که از آن‌ها نام بردیم برخی از شبکه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک آماده کرده‌اند که با آغاز ماه رمضان پخش آن‌ها را آغاز خواهند کرد.

زندگی پس از زندگی

شبکه چهار سیما زندگی پس از زندگی را پخش می‌کند که یک برنامه‌ی ترکیبی است و در آن برخی افراد که تجربیات شبیه به مرگ (مرگ موقت) داشته‌اند، تجربیات خود را بازگو می‌کنند. تاکنون دو فصل از برنامه ترکیبی زندگی پس از زندگی در سال‌های 1399 و 1400 در ماه مبارک پیش از افطار پخش شده و با استقبال بسیار خوب بینندگان روبرو شده است.

درواقع زندگی پس از زندگی هر شب یک مهمان دارد و هر یک از مهمانان این برنامه به گونه‌ای در شرایط مرگ کلینیکی و یا خارج شدن روح از جسم به طور موقت قرار گرفته‌اند.

معرفی سریال های ماه رمضان 1401

این برنامه طی چند سال پژوهش، گفت‌وگو و مصاحبه حضوری با با تجربه‌گران مرگ موقت از نقاط مختلف کشور ساخته شده است. زندگی پس از زندگی  از شنبه 13 فروردین هر روز ساعت 18:30 پخش و در ساعت 23:30 تکرار می‌شود.

زندگی پس از زندگی به تهیه‌کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است. هر فصل از این برنامه‌‌ی مناسبتی و پربیننده 33 قسمت 90 دقیقه‌ای است.

سوالات متداول

سریال ماه رمضان 1401 شبکه یک چیست؟

خوشنام عنوان مجموعه امسال ماه مبارک این شبکه است.

سریال ماه رمضان 1401 شبکه سه چیست؟

ادامه‌ی مجموعه نجلا 2 در ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

.

نظر شما در خصوص سریال های ماه رمضان 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    یکی از یکی مزخرف تر واقعا متاسفم برا صدا و سیما اینا همش بیت الماله برا این فیلما خرج میشه اگه بشه اسمشون گذاشت فیلم. ما که راضی نیستیم

    پاسخ

    حسام منظور 😎 نجلا دو

    پاسخ