;
coinex

هشدار گوگل به فعالان ارز دیجیتال در خصوص مرورگر کروم

بعد از خبر سرقت دارایی برخی از فعالان ارز دیجیتالی که از مرورگر کروم استفاده می‌کردند، تیم گوگل بررسی‌هایی در این زمینه انجام دادند و یک مشکل امنیتی پیدا کردند. بعد از پیدا کردن این مشکل، به روزرسانی جدیدی ارائه شد.

چند روز پیش برای برخی از کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال اتفاق ناگواری افتاد و دارایی‌هایشان به سرقت رفت. این اتفاق برای کسانی افتاد که کیف پول‌هایشان را به مرورگر کروم وصل کرده بودند. گوگل سریعا این موضوع را مورد بررسی قرار داد و نسخه جدیدی را به روزرسانی کرد. گوگل به کاربران توصیه می‌کند که هر چه سریع‌تر نسبت به آپدیت نسخه گوگل کروم اقدام کنند تا با مشکل سرقت دارایی مواجه نشوند. با این خبر همراه ما باشید.

به روزرسانی جدید مرورگر کروم برای افزایش امنیت کاربران

با استناد به گزارش کریپتو اسلیت، روز 22 مارس، گوگل یک به روزرسانی اضطراری انجام داد و دلیل آن هم، دارایی 3.2 میلیارد کاربر این مرورگر بود در معرض خطر حمله قرار داشتند. وجود مشکل امنیتی در مرورگر کروم باعث شده بود که دارایی کسانی که کیف پول متصل به مرورگر کروم را داشتند، به سرقت برود.  این مشکل با موتور جاوااسکریپت کروم در ارتباط بود که با به روزرسانی جدید گوگل، برطرف شد.

مرورگر کروم

آرتور چئونگ بنیان‌گذار دی‌فاینس کپیتال که یک سرمایه‌گذار شناخته شده در زمینه ارز دیجیتال است با انتشار توییتی، از هک شدن کیف پول گرم خود خبر داد. او در کیف پول خود بیش از 1.5 میلیون دلار توکن و NFT داشت، که همه آن‌ها را از دست داد. بعد از انتشار این توییت، هک‌های پیچیده دیگری از کاربران رونمایی شد. با بررسی این موضوع می‌توان به این نتیجه رسید که کیف پول سرد امنیت بیشتری نسبت به کیف پول گرم دارد. (کیف پول گرم مستقیما به اینترنت متصل است ولی کیف پول سرد یک کیف پول سخت‌افزاری است.)

هک‌های اتفاق افتاده، فورا به گوش جامعه بزرگ فعالان ارز دیجیتال رسید و اقداماتی در این راستا انجام شد. هکرها در مجموع، 78 توکن مختلف را به دست آوردند. اما این سرقت بزرگ، اینجا خلاصه نمی‌شود. آن‌ها علاوه برNFTهای آزوکی و چند مجموعه دیگر،‌ 68 توکن رپد اتریوم (wETH)، 4349 توکن «DYDX» سهام‌گذاری‌شده (stkDYDX) و 1578 توکن لوکزریر (LOOKS) را نیز از آنِ خود کردند. ارزش مقادیر ذکر شده در زمان حمله برابر با 293.281 دلار بود.

توصیه‌های آرتور به سرمایه‌گذاران، در اولویت قرار دادن امنیت است. او پیشنهاد می‌کند که فعالان ارز دیجیتال باید از یک اپلیکیشن قابل اعتماد برای مدیریت رمزهای خود استفاده کنند و همیشه احراز دو مرحله‌ای را فعال نمایند. در نهایت نیز استفاده از کیف پول‌های سرد را برای دیگر سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند تا دارایی در امن‌ترین حالت نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد این سرقت دارایی فعالان ارز دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را با دیگر کاربران تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر