;
coinex

تراشه جدید اسنپدراگون زودتر از آنچه که انتظار داریم راه‌اندازی می‌شود

کوالکام قصد دارد نسخه‌ای جدید از اسنپدراگون 8 نسل 1 را راه‌اندازی کند. تراشه جدید اسنپدراگون که احتمالا با اسم رسمی + Snapdragon 8 Gen 1 معرفی می‌شود، اواخر خرداد یا تیر ماه آینده رسما کار خود را آغاز می‌کند.

چند وقتی است که اخباری درباره راه‌اندازی تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به گوش می‌رسد. گزارش‌های قبلی مدعی بودند که کوالکام از تولید تراشه‌های 8 نسل 1 توسط سامسونگ راضی نیست. بنابراین قصد دارد تولید تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را به کمپانی TSMC واگذار کند.

کوالکام نمی‌خواهد بازار گوشی‌های پرچمدار تابستان را از دست بدهد و به‌همین دلیل، سری جدید تراشه‌های خود را زودتر رونمایی می‌کند. این کمپانی سال گذشته از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد و حالا، تنها پس از چند ماه، استراتژی خود را برای تراشه جدید اسنپدراگون پیاده‌سازی می‌کند.

تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

کوالکام یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده تراشه موبایل‌های اندرویدی است. این کمپانی سال قبل در زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 1، روند نامگذاری سری 8 را تغییر داد؛ و حالا گزارش‌ها از تغییر تاریخ رونمایی تراشه‌های اسنپدراگون خبر می‌دهند.

تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

 

خبرگزاری GSMArena با انتشار یک پست از یک منبع ناشناس (بخشی از زنجیره تامین‌کننده‌های تراشه موبایل) اعلام کرده است که کوالکام تراشه جدید اسنپدراگون را در خرداد یا تیر ماه آینده رونمایی می‌کند. گفته می‌شود که این تراشه با اسم رسمی اسنپدراگون 8 نسل 1 کار خود را آغاز می‌کند. اگر این خبر درست باشد، پس این تراشه جدید تقریبا 6 ماه پس از اسنپدراگون 8 نسل 1 راه‌اندازی می‌شود.

هنوز مشخص نیست که کدام‌ گوشی‌ها به تراشه جدید اسنپدراگون مجهز می‌شوند؛ اما با توجه به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، این تراشه در مرحله اول در چین راه‌اندازی خواهد شد و در مراحل بعدی به دست تولیدکننده‌های بیشتر می‌رسد.

نکته دیگری که هنوز از آن بی‌خبریم،‌ این است که اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس از چه ویژگی‌ها و آپگرید‌هایی برخوردار می‌شود. هرچند که شکی نیست این تراشه باید در بخش‌های سرعت، مصرف باتری و کنترل دما بهینه‌سازی شود. به غیر از این تراشه، خبرهایی هم از سری اسنپدراگون 7 به گوش می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر