coinex
راهنمای خرید تکراتو

کارمزد تراکنش بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود در 10 سال گذشته رسید

کارمزد تراکنش بیت کوین به کم‌ترین مقدار خود از سال 2011 میلادی رسید. این خبر برای خیلی از کاربران ارز دیجیتال خبر خوبی است و از طرفی می‌تواند نشانه‌ای برای خروج سرمایه‌گذاران کوچک باشد.

بنابر آخرین آمارهای موجود برای بیت کوین و تحقیقات مؤسسه گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) کارمزد بیت کوین به حداقل‌ترین مقدار خود رسیده است. می‌توان گفت بهترین زمان برای انتقال بیت کوین بین صرافی و کیف‌ پول‌های شخصی است. با این خبر همراه ما باشید.

کارمزد تراکنش بیت کوین

طبق تحقیقات مؤسسه گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) کارمزد تراکنش بیت کوین در 10 سال اخیر، به پایین‌ترین حد خود رسیده است. بنابر گزارش کوین تلگراف، اکنون زمان خوبی است برای این که بیت‌ها را از صرافی به کیف پول شخصی انتقال بدهیم.کارمزد تراکنش بیت کوین

با توجه به نمودار بالا، درمی‌یابیم که میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در طول سال جاری (2022) حدود 2.06 دلار یا به عبارت دیگر ۰.۰۰۰۰۴۵۴۱ واحد کم‌تر شده است. اکنون میانه کارمزد تقریبا ۰۰۰۰۱۲۹۲ بیت کوین (۰.۵۹ دلار) دارد که این مبلغ در دهه اخیر، کمترین میزان به شمار می‌آید.

رئیس تحقیقات شرکت گلکسی دیجیتال، الکس تورن (Alex Thorn)، علت کاهش کارمزد اخیر بیت کوین را ترکیبی از علت‌های مختلف مانند: کاهش فروش ماینرها، رشد شبکه لایتنینگ (Lightning)، پذیرش روبه‌رشد سافت فورک سگویت (Segwit)، بچینگ (دسته‌کردن) تراکنش‌ها و کاهش استفاده از کد «OP_Return» برای سوزاندن بیت کوین بیان کرد.

تحلیلگر ارشد داده‌های درون‌زنجیره‌ای در گلسنود (Glassnode)، جیمیز چک (James Check) هم موافقت خود را با الکس تورن اعلام کرد و گفت: «بچینگ و سگویت مطمئناً بخشی از دلایل کاهش کارمزد هستند.» او دلیل این موضوع را این گونه شرح داد که ترکیب بچینگ و سگویت، باعث افزایش تعداد تراکنش‌هایی که در یک بلاک قرار دارند، می‎‌شوند؛ در نتیجه توان عملیاتی شبکه بالاتر می‌رود و میزان کارمزد تراکنش‌ها کمتر می‎‌شود.

این تحلیلگر با به اشتراک گذاری نمودار زیر، سعی کرد افزایش سگویت را از پایین‌ترین سطح خود که بین ماه‌های مه و ژوئیه بود، نشان دهد.

تراکنش بیت کوین

این تحلیلگر همچنان ادامه داد: «این تمام ماجرا نیست. اولین دلیل من برای پایین‌بودن کارمزدها این است که در ماه مه (اردیبهشت) سقوط 50 درصدی قیمت را داشتیم؛ اتفاقی که باعث شد سرمایه‌گذاران خرد از بازار خارج شوند.»

او گفت: «نمودارهای کارمزد (خط نارنجی‌رنگ)، تعداد آدرس‌های فعال (خط آبی‌رنگ) و تعداد تراکنش‌ها (خط بنفش‌رنگ)، پس از سقوط قیمت (خط خاکستری‌رنگ) در ماه مه (اردیبهشت) همگی کاهش یافته‌اند.»

ارز دیجیتال بیت کوین

چک توضیح داد: «به نظر من این امر (کاهش کارمزدها) از نزولی‌شدن بازار نشأت می‌گیرد و حتی با افزایش قیمت، شاهد ضرر مالی بسیاری از افراد و در نتیجه خروج آن‌ها از بازار بودیم.»

نویسنده کتاب «هفتمین دارایی: بیت کوین و انقلاب پولی»، اریک یاکس (Eric Yakes) در مصاحبه با کوین تلگراف، گفت: «شاهد تغییری ساختاری در روند بازار هستیم و هم‌بستگی‌های تاریخی دیگر کم‌اهمیت شده‌اند.»

او اعتقاد دارد که بیت کوین برای پیشرفت کلیدی باید بتواند سرمایه 70 میلیون دلاری لایتنینگ لبز (Lightning Labs) را جذب کند تا بتواند یک پروتکل ویژه عرضه کند و استیبل کوین‌ها و دیگر ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه لایتنینگ انتقال دهد.

یاکس گفت: «کاهش کارمزد تراکنش‌ها بسیار مهم است، زیرا این موضوع یک محدودیت اصلی برای مقیاس‌پذیری شبکه و حفظ هم‌زمان ساختار غیرمتمرکز آن محسوب می‌شود.»

درست است که کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین و امکان بازکردن کانال‌ در شبکه لایتنینگ برای فعالان عرضه ارزدیجیتال امری بسیار مفید است، اما می‌تواند بیانگر از بین رفتن علاقه سرمایه گذاران خرد به بیت کوین نیز باشد. جیمز چک درباره این موضوع گفت با نگریستن که جستجوی کاربران در گوگل می‌توانیم متوجه این موضوع بشویم که بیت کوین در حال حاضر چقدر محبوب است. او گفت: «میزان جست‌وجوی کاربران جدید برای بیت کوین، نزدیک به صفر است.»

کارمزد ارز دیجیتال بیت کوین

یاکس به عنوان جمله پایانی گفت:

«بیت کوین به لایتنینگ نیاز دارد تا سرعت رشد خود را حفظ کند و به شبکه‌ای پررونق برای توسعه قراردادهای هوشمند تبدیل شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کارمزد تراکنش بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر