;
coinex

ماشینی که بیت کوین و اتریوم تولید می‌کند؛ دی‌مک زودتر از تسلا به فکر افتاد!

شرکت خودروساز کانادایی، اولین ماشین الکتریکی جهان با قابلیت استخراج ارز دیجیتال را راه‌اندازی کرد. Daymak Inc، تولیدکننده وسایل نقلیه الکتریکی است که این‌بار، تکنولوژی موتورهای را با ماینر ترکیب کرده است.

این ماشین درواقع یک سه‌چرخه الکتریکی است که ظاهری آینده‌نگرانه و شبیه به سفینه فضایی دارد. کمپانی دی‌مک این وسیله برقی را با اسم رسمی اونیر اسپیریتوس (Avvenire Spritus) رونمایی کرده و مدعی شده که سریع‌ترین سه‌چرخه دنیا را ساخته است.

قابلیت استخراج ارز دیجیتال با ماشین الکتریکی دی‌مک

دی‌مک اعلام کرده که تاکنون بیش از 25 هزار سفارش برای خرید این محصول دریافت کرده است. این کمپانی پیش از این گفته بود که پیش‌پرداخت را از طریق ارزهای دیجیتال مثل دوج، بیت کوین، اتریوم و کاردانو قبول می‌کند و به این ترتیب، جزء اولین تولیدکننده‌های وسایل نقلیه الکتریکی خواهد بود که ارز دیجیتال را به‌عنوان روش پرداخت می‌پذیرد.

ماشینی که بیت کوین و اتریوم تولید می‌کند؛ دی‌مک زودتر از تسلا به فکر افتاد!

این خودروساز مدعی شده که هر اسپیریتوس، یک نود در بلاک چین خواهد بود که از Daymak Nebula Miner و Nebula Wallet برخوردار می‌شود. نرم‌افزاری که اسپیریتوس را کنترل می‌کند، Daymak Nebula نام دارد و به شکلی برنامه‌ریزی شده که ماشین در حالت پارک شده، ارز دیجیتال استخراج می‌کند. درواقع این ماشین، پول لازم برای هزینه‌های شارژ، عوارض شهری یا حتی برخی هزینه‌های ماهانه خودرو را تامین می‌کند.

اسپیریتوس در دو مدل طراحی شده است؛ مدل ارزان‌تر با قیمت 23 هزار دلار عرضه می‌شود و از موتور الکتریکی با قدرت 204 اسب بخار برخوردار است. مدل رده‌بالاتر این ماشین به موتوری با قدرت 449 اسب بخار مجهز است و با قیمت 150 هزار دلار فروخته می‌شود.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در مدل رده‌بالاتر، 1.8 ثانیه است و ماکسیم سرعت آن به 170 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو با هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافت 480 کیلومتری را طی کند. از دیگر قابلیت‌های مدل رده‌بالاتر باید به تکنولوژی‌های خودران و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

هر دو مدل اسپیریتوس می‌توانند در حالت پارک شده، ارز دیجیتال استخراج کنند. مدیر دی‌مک سال گذشته مدعی شده بود که این ماشین می‌تواند در طول روز، 5 تا 20 دلار ارز دیجیتال استخراج کند.

دی‌مک قصد دارد مجموعه خود را توسعه دهد؛ مجموعه‌ای که اکثر آنها سه‌چرخه هستند و مناسب شهرهای شلوغ طراحی شده‌اند. این کمپانی اعلام کرده است که تا سال 2025 از ماشین پرنده خود رونمایی می‌کند.

شاید ایلان ماسک هم یک روزی، ایده استخراج دوج کوین از ماشین‌های تسلا را راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ماشین الکتریکی با قابلیت استخراج ارز دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر