coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

قیمت گلکسی S22 نصف شد ؛ ماجرای جنجال GOS چیست؟

GOS که با عنوان بهینه‌سازی عملکرد بازی و اپلیکیشن راه‌اندازی می‌شد، حالا به چالش اصلی سامسونگ تبدیل شده است. اخیرا اپراتورهای کره جنوبی، قیمت گلکسی S22 را کاهش داده‌اند تا جبرانی بر خرابکاری سامسونگ باشد.

GOS یا Game Optimization Service با هدف بهینه‌سازی عملکرد و اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در گوشی‌ها و تبلت‌‌های سامسونگ راه‌اندازی شد. اما نتیجه بررسی‌های اخیر نشان داد که این سیستم نرم‌افزاری درواقع با دستکاری و کنترل عملکرد اپلیکیشن‌ها، مانع از داغ شدن بیش از حد گوشی و بروز اشکالات دیگر می‌شود.

در پی این ماجرا، بنچمارک گیک‌بنچ چهار نسل از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و جدیدترین سری تبلت‌های گلکسی تب اس 8 را از فهرست خود حذف کرد. اخیرا خبرهایی هم از کاهش قیمت گلکسی S22 در بازار کره جنوبی به گوش می‌رسد.

کاهش قیمت گلکسی S22

سیستم کنترل GOS، بیشتر از هر بازار دیگری، کاربران بازار کره جنوبی را خشمگین کرده است. در نتیجه این رسوایی، اپراتورهای این کشور تصمیم گرفتند تا گلکسی S22 را با تخفیف زیاد عرضه کنند.

قیمت گلکسی S22 سامسونگ به نصف می‌رسد؛ پیامدهای GOS همچنان ادامه دارد

سرویس GOS از سال 2016 تابه‌حال راه‌اندازی شده و قرار بود به‌عنوان یک سیستم بهینه‌سازی عمل کند؛ اما در حقیقت، قدرت پردازش سیستم روی تراشه را در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها محدود می‌کند. در نتیجه، از داغ شدن بیش از گوشی جلوگیری می‌شود و دستگاه نیز باتری کمتری مصرف می‌کند.

سیستم روی تراشه گوشی‌های سامسونگ باید بتواند بدون نیاز به دستکاری و محدود کردن اجرای اپلیکیشن‌ها، عملکرد پردازش گوشی را با قدرت انجام دهد. در حالت استاندارد، گوشی نباید هنگام اجرای برنامه‌های سنگین داغ شود یا اینکه باتری بیشتری مصرف کند؛ اما درباره گوشی‌های سامسونگ اینطور نیست و به همین دلیل، پای GOS به میان آمد تا با کنترل و دستکاری، قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها را محدود کند.

نرم‌افزارهای متعددی برای مدیریت مصرف انرژی وجود دارند که به پردازش گوشی در هنگام اجرای برنامه‌ها کمک می‌کنند؛ اما GOS فقط زمانی اجرا می‌شود که اپلیکیشن‌های موجود در فهرست سامسونگ روی دستگاه اجرا شوند. نکته جالب اینجاست که گوشی‌های نسل قبلی سری S سامسونگ به سیستم‌های خنک‌کننده بهتری مجهز بودند و به همین دلیل، اجرای پیش‌زمینه و پنهان GOS قابل تشخیص نبود.

قیمت گلکسی S22 سامسونگ به نصف می‌رسد؛ پیامدهای GOS همچنان ادامه دارد

بنچمارک گیک‌بنچ در نتیجه بررسی‌های خود متوجه شد که GOS می‌تواند عملکرد اپلیکیشن‌ها را تا 46 درصد کاهش دهد. این بنچمارک در نهایت چهار نسل از پرچمداران سری S و تبلت S8 سامسونگ را از فهرست خود حذف کرد. البته سامسونگ رسما عذرخواهی کرد؛ اما تاثیری در نتیجه بازار و فهرست گیک‌بنچ نداشت.

برخی مدعی هستند که سامسونگ برای کاهش هزینه‌های تولید، سیستم خنک‌کننده محفظه بخار را حذف کرده و تنها بر سیستم GOS متکی شده است. اما این تصمیم اشتباه در نهایت باعث کاهش قیمت گلکسی S22 در بازار کره جنوبی و افت فروش این گوشی شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که سه اپراتور بزرگ کره جنوبی، قیمت گلکسی اس 22 سامسونگ را از 812 دلار به 446 دلار کاهش دادند. تحلیلگران بر این باورند که سامسونگ احتمالا، این تخفیف اعمال شده را به اپراتورها پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قیمت گلکسی S22 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر