;
coinex

سهامداران توییتر از ایلان ماسک شکایت کردند، اما چرا؟

گروهی از سهامداران توییتر از ایلان ماسک شکایت کردند. آنها در دادخواست خود مدعی شدند که تاخیر ایلان ماسک در ثبت خرید خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به ضرر سایر سهامداران و سود بیشتر ماسک تمام شده است.

ایلان ماسک اخیرا 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده و هم‌اکنون، بزرگ‌ترین سهامدار توییتر محسوب می‌شود. تنها چند هفته از خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک می‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه، سهامداران توییتر دادخواست گروهی را علیه او تنظیم کردند.

دادخواست جمعی سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک

یکی از سهامداران توییتر به دلیل تاخیر 11 روزه ایلان ماسک در اعلام رسمی سرمایه‌گذاری خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، شکایتی گروهی را علیه او تنظیم کرده است.

طبق قانون کمیسیون اوراق بهادار، ماسک تا 24 مارس (4 فروردین، 10 روز پس از سرمایه‌گذاری) مهلت داشت اسناد خرید سهام توییتر را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کند. اما او تا 4 آوریل (15 فروردین) این کار را انجام نداده است. شاید تصور کنید که این تاخیر چند روزه، اهمیت چندانی ندارد؛ اما سودی معادل 156 میلیون دلار را برای ایلان ماسک به همراه داشته است.

سهامداران توییتر از ایلان ماسک شکایت کردند، اما چرا؟

همانطور که می‌دانید، پس از خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک، ارزش سهام توییتر افزایش پیدا کرد و این واکنشی بود که بازار نسبت به خرید ایلان ماسک از خود نشان داد.

طبق داخواست سهامداران توییتر، تاخیر ایلان ماسک به ضرر سایر سهامدارانی تمام شده که نتوانستند به همان نسبت سود کنند. در این دادخواست نوشته شده سهامدارانی که سهم خود از توییتر خود را در تاریخ بین 24 مارس تا 4 آوریل فروختند، از افزایش ارزش سهام بهره‌مند نشدند و درواقع ضرر کرده‌اند.

سهامدار توییتر که دادخواست شکایت گروهی را مطرح کرده، مدعی است که او و برخی دیگر از سهامداران، در نتیجه اقدامات ایلان ماسک مجبور شدند سهام خود را با قیمت‌هایی دستکاری شده و غیرواقعی بفروشند. این سهامدار همچنین اعلام کرده که ماسک با عدم افشای خرید بیش از 5 درصد سهام، باعث گمراهی شده و اظهارات نادرستی داشته است.

طی هفته‌های اخیر، گزارش‌های زیادی درباره توییتر و ایلان ماسک منتشر شد. مدیرعامل توییتر، پیش از این اعلام کرده بود که ایلان ماسک احتمالا به جمع هیئت مدیره ملحق می‌شود؛ اما چند روز پس از آن، از انصراف او خبر داد.

ایلان ماسک همچنین برخی از توییت‌های جنجالی خود درباره توییتر را پاک کرده و هنوز هدف او از این کار مشخص نیست. برخی معتقدند که ایلان ماسک قصد دارد توییتر را خریداری کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت سهامداران توییتر از ایلان ماسک چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر