;
coinex

ایلان ماسک می‌گوید باید توییتر اوپن سورس شود

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا که ثروتمندترین فرد دنیاست، در مصاحبه اخیر خود در مورد توییتر گفت: بهتر است توییتر اوپن سورس شود. در این مصاحبه ماسک به نحوه عملکرد قابلیت ویرایش توییتر هم اشاره کرد.

از زمان رسانه‌ای شدن خواسته ایلان ماسک در مورد خرید کل سهام توییر (Twitter)، او برای اولین بار واکنش نشان داد. او به عنوان دلیل خواسته تصاحب کل سهام توییر گفت که این پیشنهاد منافع عمومی در پی دارد. در ادامه این مصاحبه بیان کرد که توییتر اوپن سورس ، اعتماد مردم را بیشتر جلب می‌کند. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات آن را مطالعه کنیم.

مصاحبه ایلان ماسک در مورد توییتر اوپن سورس

بر اساس اطلاعات منتشر شده در The Verge، ایلان ماسک در جریان برگزاری مصاحبه‌ای در کنفرانس TED 2022 در ونکوور گفته است، توییتر برای مردم ارزش بالایی دارد و منافع عمومی او را به سمت تصاحب توییتر می‌کشاند. بنابر سخنان ماسک، توییتر یک پلتفرم بسیار شناخته شده است و مردم در این پلتفرم باید بتوانند، با شرط رعایت چهارچوب قانونی، آزادانه نظر خود را بیان کنند و حرف بزنند.

مصاحبه ایلان ماسک در مورد توییتر

ماسک اعتقاد دارد که توییتر باید از الگوریتم متن باز استفاده کند تا در بین کاربرانش، اعتماد ایجاد شود و احساس مفید بودن به آنان دست بدهد. او بیان کرد: «کد الگوریتم توییتر باید روی گیت‌هاب قرار بگیرد تا مردم بتوانند آن را بررسی کنند.»

او به نکته هم اشاره کرد که تصاحب توییتر را راهی برای کسب درآمد و منفعت نمی‌داند و فقط آینده تمدن و فرهنگی که از طریق این پلتفرم ایجاد می‌شود، اهمیت دارد.

ایلان ماسک در این مصاحبه، تغییرات جرئی را بیان کرد که می‌خواهد در توییتر اعمال شود. او همچنین نحوه عملکرد گزینه ویرایش در توییتر را نیز توضیح داد. او گفت این قابلیت تنها برای مدت زمان کوتاهی عمل می‌کند و ویرایش توییت باعث بازنشایی ری‌توییت‌ها و لایک‌ها می‎شود. (عدد همه آن‌ها به صفر می‎رسد.)

تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک در مورد تصاحب کل توییتر، از مارک زاکربرگ مثال زد. بنابر سخنان ایلان ماسک، صاحب کل فیس بوک و اینستاگرام و واتس اپ، مارک زاکربزرگ است اما ساختار مالکیت او به این معنی نیست که دیگر افراد در کنترل آن‌ها نقشی نداشته باشد. او نیز می‌خواهد در توییتر صاحب اصلی شود ولی دیگران هم در این پلتفرم نقش داشته باشند. او اضافه کرد که تا آن جایی که می‌تواند سهام‌داران قبلی را حفظ خواهد کرد.

تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک

ماسک برای تصاحب کل توییتر، مبلغ 43 میلیارد دلار پیشنهاد کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در بلومبرگ، او 260 میلیارد دلار ثروت دارد.

هم اکنون نظرات اعضای هیئت مدیره توییتر مشخص نیست، اما به نظر می‎رسد تعداد مخالفان برای این موضوع بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مصاحبه ایلان ماسک در مورد توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر