;
coinex

چین عرضه یوان دیجیتال را آزمایش می‌کند

کشور چین در حال آزمایش و عرضه یوان دیجیتال در استان‌های ژجیانگ و فوجیان است. روز به روز به تعداد شهرهای میزبان پروژه یوان دیجیتال چین افزوده می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، شش شهر در استان‌ Zhejiang چین اقدام به استفاده از یوان دیجیتال کرده‌اند.

نسخه دیجیتال یوان بیشتر به منظور امور پرداختی نظیر مالیات بر درآمد شخصی، مالیات دارایی و حق بیمه تأمین اجتماعی در این شهرها استفاده می‌شود.

یوان دیجیتال چین چیست؟

یوان دیجیتال چین در ابتدا قرار بود به عنوان طرحی آزمایشی استفاده شود؛ اما شهرهای استان Zhejiang قبل از شروع دوره آزمایشی اقدام به استفاده از این ارز نمودند. ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، معروف به یوان دیجیتال (e-CNY)، به طور آزمایشی در اکتبر 2020 در شهر شنژن چین رونمایی شد. تا انتهای سال 2021، حدود 11.24 میلیارد دلار تراکنش با این ارز دیجیتال بر روی شبکه انجام شده است.

چین عرضه یوان دیجیتال را آزمایش می‌کند

از روز سه شنبه، 72 مرکز جمع‌آوری عوارض جاده‌ای در شهرهای Fuzhou و Xiamen استان فوجیان در حال استفاده از یوان دیجیتالی به عنوان روش پرداخت عوارض هستند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که تجربه پرداخت با این رمزارز هیچ تفاوتی با Alipay و WeChat Pay (درگاه‌های پرداخت رایج در چین) ندارد.

در مجموع هشت شهر در استان‌های ژجیانگ و فوجیان در طرح آزمایشی ماه آوریل گنجانده شده‌اند.

ژو یوان، محقق ارشد مرکز تحقیقات مالی دیجیتال دانشگاه پکن، در مصاحبه با ساوت چاینا مورنینگ پست (South China Morning Post) گفت:

از نظر تئوری، جریان‌های نقدی یوان دیجیتال مبتنی بر بلاک چین کاملاً قابل ردیابی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عرضه یوان دیجیتالی توسط چین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: forkast.news

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر