;
coinex

حذف اپلیکیشن های مخرب از گوگل پلی ؛ استاندارد بالای گوگل برای حفظ حریم شخصی

گوگل پلی در یک اقدام آگاهانه، به دلیل تمرکز بر حریم شخصی، 1.2 میلیون برنامه مخرب را حذف کرده و دسترسی 190.000 توسعه‌دهنده غیرقانونی را مسدود کرده است. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات حذف اپلیکیشن های مخرب از گوگل پلی آشنا شویم.

برای گوگل پلی، حفظ حریم خصوصی و امنیت در اولویت قرار دارد. طبق گزارشات دریافتی، گوگل اقدام به غیرفعال کردن تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی کرده که هنگام تماس و صحبت با تلفن همراه، صدا را ضبط می‌کنند. علاوه بر این اقدام، این شرکت در صفحه نخست یا همان ویترین خود، بخشی با عنوان «ایمنی داده‌ها» افزوده است که از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، درخواست افزودن اطلاعات بیشتر در مورد داده‌های جمع آوری شده از کاربران را دارد.

حذف اپلیکیشن های مخرب از گوگل پلی

آماری که گوگل در مورد امنیت پلی استور در سال 2021 ارائه داده، چشم‌گیر است. به نظر می‌رسد شرکت گوگل در حفظ امنیت، عملکرد موفقی دارد. طبق گزارشات، گوگل در سال 2021، 190.000 برنامه مخرب و ناامن را مسدود حذف کرده بود، در حالی‌که در سال 2020 آماری نزدیک به 11.9000 داشت. هم اکنون نیز 1.2 میلیون برنامه را از گوگل حذف کرده است.

حذف اپلیکیشن های مخرب از گوگل پلی

با وجود این آمار، می‌توان ادعا کرد که این شرکت در مسدودسازی میلیاردها برنامه مخرب و مضر، بسیار موفق عمل می‌کند. حتی با توجه به ادعای این شرکت، حساب بیش از 500.000 توسعه‌دهنده که غیرفعال باقی مانده بود نیز، توسط گوگل پلی حذف شده است.

با توجه به تلاش گوگل برای تبدیل این فضا به یک فضای امن، تلاش‌هایی برای ارائه SDK کرده که فضا را برای میلیاردها مصرف کننده، امن ساخته است. از طرفی با توجه به اعلام این شرکت، 98 درصد از برنامه‌های آپدیت شده در اندروید 11، دسترسی به APIهای موجود را کاهش می‌دهند.

از طرفی باید خاطر نشان کنیم که گوگل برای حفاظت و امنیت کاربرانش، اقدام به محدود سازی برنامه‌های قدیمی می‌کند. طبق توضیحات گوگل از ابتدای نوامبر امسال، برنامه‌هایی که بعد از دو سال از APIهای موجود استفاده نمی‌کنند، دیگر قابل دانلود و استفاده نخواهند بود. برای جلوگیری از این اتفاق، توسعه دهندگان بایستی با به‌روزرسانی‌های موجود، برنامه‌های خود را تطبیق دهند و از طرفی آخرین نسخه اصلی را ظرف یک سال آینده با APIهای موجود ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حذف اپلیکیشن های مخرب از گوگل پلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر