;
coinex

عرضه اولیه فروسیل و حگهر به زودی در فرابورس انجام می‌شود [+تاریخ و جزئیات]

دو عرضه اولیه جذاب در فرابورس باعث افزایش نقدینگی خواهد شد. بازار سهام امروز دوشنبه 12 اردیبهشت‌ ماه با توجه به جابجایی تعطیلات عید فطر، آغاز به کار خواهد کرد. بازار مالی روز گذشته شاهد بازاری متعادل اما با تکاپوی خریداران فرصت طلب در سهم‌های ریالی مثل خودرویی‌ها و بانک‌ها بود. در ادامه جزییات عرضه اولیه فروسیل و حگهر را بررسی می‌کنیم.

روز گذشته یعنی یکشنبه 11 اردیبهشت ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 3.180 واحدی به رقم 1 میلیون و 525 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 4.513 واحدی عدد 419 هزار و 619 واحد را به نمایش گذاشت. اما از عرضه اولیه فروسیل و حگهر چه خبر؟

عرضه اولیه فروسیل و حگهر در فرابورس

بنا بر اطلاعیه فرابورس، شرکت فروسیلیسیم خمین (سهامی عام) با نماد فروسیل 1 روز چهارشنبه 21 اردیبهشت به روش حراج عرضه اولیه می‌شود و زمان عرضه اولیه شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان با نماد حگهر نیز روز سه شنبه 20 اردیبهشت ماه خواهد بود. این دو عرضه اولیه جذاب در بورس می‌تواند نقدینگی را به سطح مورد قبول برساند.

عرضه اولیه فروسیل و حگهر به زودی در فرابورس انجام می‌شود [+تاریخ و جزئیات]

عرضه اولیه فروسیل

تعداد 40 میلیون سهم شرکت فروسیلیسیم معادل 5 درصد سهام این شرکت، چهار‌شنبه هفته آینده (21 اردیبهشت) به‌عنوان سومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی «فروسیل» در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در قیمت مبنا (کف قیمت) 19000 ریال برای هر سهم و حداکثر سهمیه 4 میلیون سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می‌شود. مشاور عرضه هم کارگزاری آرمون بورس و متعهد خرید تامین سرمایه دماوند است.

عرضه اولیه حگهر

تعداد 444 میلیون سهم شرکت حمل و نقل ترکیبی گهر ترابر سیرجان معادل 10 درصد سهام این شرکت، سه‌شنبه هفته آینده (20 اردیبهشت) به‌عنوان دومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی «حگهر» در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در قیمت مبنا (کف قیمت) 5450 ریال برای هر سهم و حداکثر سهمیه 44 میلیون و 400 هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می‌شود. مشاور عرضه هم کارگزاری بانک سپه و متعهد خرید تامین سرمایه امید است.

عرضه اولیه فروسیل و حگهر به زودی در فرابورس انجام می‌شود [+تاریخ و جزئیات]

شاخص بورس در روز گذشته

 

یکشنبه 11 اردیبهشت ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 3.180 واحدی به رقم یک میلیون و 525 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش 4.513 واحدی عدد 419 هزار و 619 واحد را به نمایش گذاشت.

در بورس تهران روز گذشته 9 میلیارد و 551 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 614 هزار و 776 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 5 هزار و 514 میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 35 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 940 و احد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری 5 میلیارد و 635 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 173.937 میلیارد تومان معامله شد که از این رقم 171.410 میلیارد تومان ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار اوراق بدهی فرابورس بود.

اصلی‌ترین اخبار تاثیرگذار بر رشد بورس

 

اصلی ترین اخبار تأثیر گذار بر بازار روز گذشته نیز دستور رئیس جمهور مبنی بر بازنگری پیرامون افزایش دستمزد و همچنین ابلاغ تعدیل افزایش تعرفه برخی اقلام صادراتی در گمرک بود. همچنین اخبار پیرامونی برجام و مناقشه روسیه و اوکراین همچنان برای رصد تغییرات قیمتی در بازارهای جهانی قابل اهمیت است.

در گزارش‌های اقتصادی نیز رشد اقتصادی ایران در کنار سیاست‌های بانک مرکزی در قبال سرمایه گذاری‌های بانک‌ها قابل تأمل است.

به نظر می‌رسد پس از تعطیلات دو روزه عید فطر، بازار سهام روز معاملاتی خود را با تقویت تقاضا در گروه خودرویی‌ها و بانک‌ها آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عرضه اولیه فروسیل و حگهر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر