;
coinex

وزارت صمت اتحادیه کسب و کارهای مجازی را به دو اتحادیه تفکیک کرد

اتحادیه کسب و کار‌های مجازی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، به دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه کسب و کارهای خدماتی تفکیک شد.

خبر تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی در حالی به گوش می‌رسد که انتخابات این اتحادیه بسیار نزدیک است. انتخابات اتحادیه در 19 اردیبهشت 1401 انجام می‌گیرد. وزارت صنعت معدن و تجارت تصمیم گرفته برای بررسی تخصصی‌تر مسائل موجود، اتحادیه را به دو بخش تقسیم کند.

تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کسب و کار های مجازی به دو اتحادیه مجزا تفکیک شد. با توجه به سیاست‌های وزارت صمت مبنی بر تولیت تمام فعالیت‌های مربوط به یک دفتر رشته تخصصی به‌وسیله همان دفتر و اظهارنظرهای کارشناسی در این زمینه، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی توزیعی و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خدماتی تفکیک شدند.

وزارت صمت اتحادیه کسب و کارهای مجازی را به دو اتحادیه تفکیک کرد

به نظر می‌رسد به دلیل کمبود اعضا، تمام فعالیت‌های شاخه‌های مختلف کسب و کارهای مجازی، در ابتدای تشکیل این اتحادیه، در قالب یک اتحادیه واحد تجمیع شده بودند. اما اکنون به دلیل بالا رفتن تعداد اعضا و فعالان حوزه کسب و کارهای مجازی، نارضایتی و تخلفاتی در مورد انجام وظایف گزارش می‌شود. وزارت صنعت معدن و تجارت نیز به این دلیل  تفکیک دو اتحادیه به دو اتحادیه مجزا را مطرح کرد که در آخر نیز با آن موافقت شد.

 

گمان مهندسی شدن انتخابات اتحادیه هنوز وجود دارد

همان‌طور که گفته شد انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بسیار نزدیک است. انتخاباتی که حواشی آن کم نبود. بسیاری به طرز اطلاع رسانی اتحادیه برای انجام ثبت‌نام نامزدها اعتراض داشتند و همین زمان کم و تبلیغات خاموش و بی سروصدای اتحادیه را برای ثبت‌نام از نامزدان، گواهی برای مهندسی شدن انتخابات می‌دانند.

یکی از کسانی که به عملکرد هیئت مدیره فعلی در خصوص انتخابات نقد بسیاری وارد می‌کند، میلاد منشی پور مدیر عامل تپسی و یکی از اعضای ترمیمی اتحادیه است. منشی پور در رشته توییتی بیان کرد که اتحادیه در پنج سال گذشته تنها به دنبال افزایش قدرت خود بوده است.

وزارت صمت اتحادیه کسب و کارهای مجازی را به دو اتحادیه تفکیک کرد

منشی‌پور در آخرین نشست خبری خود به خبرنگاران گفت که اتحادیه تنها منافع دو هولدینگ بزرگ را در نظر می‌گیرد که ادامه این روند به ضرر اتحادیه و به احتمال زیاد به انحلال آن منتهی می‌شود. منشی پور اما دو هولدینگ مورد نظر را اعلام نکرد.

فرشاد وکیل زاده عضو دیگری از هیئت مدیره اتحادیه در گفت و گو با خبرگزاری از پیچیدگی‌های کار هیئت مدیره فعلی اتحادیه کسب و کارهای مجازی و تخلفات این اتحادیه در سال گذشته گفته است. وکیل زاده علت اطلاع‌رسانی اتحادیه برای انتخابات را گواهی برای مهندسی شدن این انتخابات می‌داند. وی ادعا کرد اعضای هیئت مدیره فعلی از ارتباطات خود برای ماندن در ریاست هیئت مدیره استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر