;
coinex

یارانه 400 هزار تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

طرح واریز یارانه 400 هزار تومانی به دنبال حذف ارز ترجیحی شکل گرفت؛ سهم مردم از ارز که به صورت یارانه پرداخت می‌شود. اما این یارانه 400 هزار تومانی سهم چه کسانی است؟

ارز 4200 تومانی در بودجه 1401 جایی ندارد و حذف آن با طرح جدید پرداخت یارانه 400 هزار تومانی گره خورده است. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که 100 هزار میلیارد تومان اعتبار ارز ترجیحی حذف می‌شود و معادل آن در قالب یارانه نقدی 400 هزار تومانی به مردم پرداخت می‌شود.

یارانه 400 هزار تومانی سهم کیست؟

محسن رضایی اخیرا اعلام کرد که به‌دنبال ارز ترجیحی 4200 تومانی، شرایط برای پرداخت یارانه 300 تا 400 هزار تومانی فراهم شده که بر اساس دهک درآمدی افراد پرداخت می‌شود. او همچنین تاکید کرد که مبلغ نهایی هنوز مشخص نیست و میانگین 300 تا 400 هزار تومان، برآوردی است که توسط کارشناسان انجام شده است. رضایی همچنین اضافه کرد که رقم نهایی به‌زودی اعلام می‌شود.

یارانه 400 هزار تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

محسن رضایی در ادامه صحبت‌های خود گفت که یارانه جدید به پنج دهک درآمدی اول جامعه اختصاص دارد؛ سه دهک اول درآمدی، یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند و دهک‌های چهارم و پنجم از یارانه‌ 300 هزار تومانی بهر‌ه‌مند خواهند شد.

با این اوصاف، یک خانواده چهارنفره که جزء سه دهک درآمدی اول جامعه است، ماهانه 1 میلیون و 600 هزار تومان یارانه می‌گیرد. به خانواده‌های چهار نفره در دهک‌های چهارم و پنجم نیز 1 میلیون و 200 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

دهک‌های درآمدی ششم تا دهم، سهمی از یارانه 400 هزار تومانی ندارند.

محسن رضایی در این‌باره توضیح داد همان پولی که در قالب دلار 4200 تومانی در اختیار تاجران قرار می‌گرفت، حالا قرار است به‌صورت کوپن در دسترس مردم قرار بگیرد. او همچنین گفت یارانه جدید در دو ماه اول به‌صورت نقدی و عنوان کمک معیشتی به مردم پرداخت می‌شود و از ماه‌های سوم به بعد، مردم به جای یارانه نقدی، کوپن دریافت می‌کنند.

مدت‌هاست که صحبت‌هایی از ارائه کالابرگ یا همان کوپن مطرح می‌شود و اینطور که از شواهد پیداست، این طرح در دولت رئیسی اجرا می‌شود. معاون اقتصادی رئیسی، رئیس مجلس و وزیر اقتصاد اخیرا به این موضوع اشاره کرده‌اند. گفته شده که علاوه‌بر یارانه نان، کوپن‌هایی برای تهیه کالاهای اساسی در نظر گرفته می‌شود.

آیا شامل پرداخت یارانه 400 هزار تومانی می‌شویم؟

همانطور که گفتیم، دهک‌های اول تا پنجم مشمول دریافت یارانه جدید می‌شوند. دسته‌بندی دهک‌های جامعه براساس درآمد ماهانه است.

براساس آمارهای سال گذشته که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، خانواده‌هایی که زیر 1 میلیون تومان درآمد ماهانه دارند، جزء دهک اول هستند. درآمد ماهانه 1 میلیون و 700 هزار تومانی، در دهک دوم است. افرادی که ماهانه 2 میلیون تومان درآمد دارند، در دهک سوم دسته‌بندی می‌شوند.

دهک‌های چهارم و پنجم نیز افرادی هستند که به ترتیب، 3 و 3.5 میلیون تومان درآمد ماهانه دارند. بخش دیگر جامعه که درآمدی بالاتر از 3 میلیون و 500 هزار تومان دارند، مشمول دریافت یارانه جدید 300 تا 400 هزار تومانی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد یارانه 400 هزار تومانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    5859831060189197 محمدرضاصاحب ابادی
    بقران ما احتیاج داریم زن و بچه داریم شرمندشون شدم کمک کنید

    پاسخ

    باسلام من مستمربگیران تامین اجتماعی هستم وخانواده پنچ نفر با حقوق یک‌میلیون سیصدهزار هستم خودم وهمسرم۶۵وخودم۶۷سال هردومریض هستیم وسه دخترباسن۴۱و۳۹و۳۶سال ودرمان سیصدپنجاه هم وام بانک رفاه با نه صد تومان در یک ماه چکار بکنیم من شیرازدرشعبه دوم تامین اجتماعی هستم شیراز

    پاسخ