;
coinex

گوشی ZTE Axon 40 Ultra اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی شد

ZTE Axon 40 Ultra به عنوان اولین گوشی هوشمند با دوربین سلفی سلفی زیر نمایشگر، رسما کار خود را آغاز کرد. در ادامه به بررسی مشخصات این گوشی می‌پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید.

گوشی ZTE Axon 40 Ultra اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است که دوربین سلفی آن زیر نمایشگر قرار دارد. در این گوشی اثری از طراحی پانچ و ناچ نیست که قطعا برای بسیاری از کاربران خوشایند خواهد بود.

این گوشی پرچمدار در لبه‌ها کمی خمیدگی دارد و یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در پنل پشتی آن تعبیه شده است. زد‌تی‌ای علاوه بر گوشی اکسون 40 اولترا، از گوشی Axon 40 Pro نیز رونمایی کرده که به نمایشگر 144 هرتزی و اسنپدراگون 870 مجهز است.

طراحی و نمایشگر ZTE Axon 40 Ultra

اکسون 40 اولترا در ابعاد 8.4×73.5×163.2 میلی‌متری ساخته شده و وزن آن به 204 گرم می‌رسد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های طراحی این گوشی، پنل نمایشگر است که هیچ بریدگی پانچ و ناچ روی آن دیده نمی‌شود؛ چراکه دوربین سلفی در زیر نمایشگر قرار دارد.

ویژگی دیگری که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، خمیدگی زیاد در لبه‌های سمت راست و چپ دستگاه است.

گوشی ZTE Axon 40 Ultra اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی شد

گوشی ZTE اکسون 40 اولترا از نمایشگر 6.81 اینچی AMOLED با رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد. این نمایشگر از پوشش 100 درصد طیف رنگ DCI-300، رنگ‌های 10 بیت و تراکم پیکسل 400 ppi پشتیبانی می‌کند، حتی در قسمتی که لنز دوربین سلفی در زیر آن قرار دارد. سنسور اثر انگشت نیز زیر نمایشگر تعبیه شده است.

مشخصات ZTE Axon 40 Ultra

گوشی ZTE Axon 40 Ultra به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز است. این سیستم روی تراشه همراه با رم 16 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه 1 ترابایتی UFS 3.1، پردازش گوشی را بر عهده دارند. این گوشی پرچمدار، اندروید 12 را به همراه پوسته MiFavor UI اجرا می‌کند.

اکسون 40 اولترا به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که از شارژ سریع 80 واتی بهره می‌برد. این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند. ZTE برای خنک کردن و جلوگیری از گرمای بیش از حد، از سیستم خنک‌کننده مخزن بخار مایع استفاده کرده که ناحیه‌ای 36,356 میلی‌متر مربعی را تحت پوشش دارد.

از دیگر مشخصات زد تی ای اکسون 40 اولترا باید به دو اسپیکر با قابلیت پشتیبانی از DTS Ultra، موتور خطی محور X، پشتیبانی از نصب دو سیم‌کارت، NFC، بلوتوث 5.2، وای فای 6E، پورت USB-C و GPS فرکانس دوگانه اشاره کرد.

دوربین ZTE Axon 40 Ultra

اکسون 40 اولترا به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی زیر نمایشگر با اندازه پیکسل 2.24 میکرومتری مجهز است. اکسون 40 اولترا از نسل سوم تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد که از درایور پیکسل مستقل، مدار شفاف و چیپست نمایشگر مخصوص UDC Pro برخوردار شده است. زد‌تی‌ای وعده داده که این گوشی می‌‌تواند عکس‌های سلفی فوق‌العاده‌ای ثبت کند و هیچ کمبودی نسبت به دوربین سلفی سایر گوشی‌ها نخواهد داشت.

گوشی ZTE Axon 40 Ultra اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی شد

در پنل پشتی این گوشی یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی قرار گفته از OIS (لرزشگیر اپتیکال) پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از نوع Sony IMX787 با قابلیت اتوفوکوس همه‌جانبه تمام پیکسل است. لنز اولترا واید در این گوشی هم 64 مگاپیکسلی و از نوع Sony IMX787 است. اکسون 40 اولترا همچنین از لنز 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت OIS نیز بهره می‌برد.

ماژول دوربین اکسون 40 اولترا همچنین به سنسور فلیکر، سنسور ToF و تنظیمات سه میکروفون برای زوم صوتی و تشخیص صدا مجهز شده شده است. هر سه لنز 64 مگاپیکسلی در این گوشی می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت 8K را ضبط کنند.

تاریخ عرضه و قیمت اکسون 40 اولترا

این دستگاه در چهار نسخه عرضه می‌شود که در زیر، فهرستی از آنها به همراه قیمت را مشاهده می‌کنید:

  • رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی: 743 دلار
  • رم 12 وحافظه 256 گیگابایتی: 788 دلار
  • رم 12 و حافظه 512 گیگابایتی: 862 دلار
  • رم 16 و حافظه 1 ترابایتی: 1085 دلار

پیش‌فروش این گوشی در چین آغاز شده و فروش رسمی آن نیز تا سه روز دیگر شروع می‌شود. این دستگاه در دو رنگ سیلور و مشکی طراحی شده است. هنوز مشخص نیست که اکسون 40 اولترا در چه تاریخی به بازارهای جهانی می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مشخصات ZTE Axon 40 Ultra چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر