coinex
otetmarket
propification.com

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) ؛ فیلمی سرگرم‌کننده با فیلمنامه ضعیف

اگر شما هم با مجموعه بازی‌های سونی علاقه دارید، پس خواندن این نوشتار را از دست ندهید. این جستار به بررسی نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) می‌پردازیم.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) را در ادامه بررسی می‌کنیم. همان طور که می‌دانید، این فیلم نسخه دوم سونیک خارپشت 1 است. این فیلم اقتباسی از مجموعه بازی‌های سونیک بوده که در زمان خود، طرفداران بسیار زیادی داشت. اگر شما هم به این بازی علاقه داشتید، پیشنهاد می‌کنیم این دو فیلم را تماشا کنید. زیرا این فیلم‌ها می‌توانند یادآور مجموعه بازی جذاب سونیک برای شما عزیزان باشند.

بسیاری از منتقدان و طرفداران اعتقاد دارند که فیلم سونیک خارپشت 2 بسیار جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از نسخه اول آن است. این فیلم با اضافه کردن شخصیت‌ها و وقایع هیجان‌انگیزتر، به جذاب شدن آن کمک کرده است. نسخه اول این فیلم در سال ۲۰۲۰ به اکران عمومی درآمد و توانست با استقبال چشمگیر مردم روبرو شود. ازآنجاکه بسیاری از افراد بازی خاطره‌انگیز سونیک را انجام داده‌اند، به تماشای فیلم آن نیز ترغیب شدند.

با فروش غیرمنتظره‌ای که نسخه اول سونیک خارپشت ۱ داشت، ساختن نسخه دوم آن چندان غیرمنتظره نبود. به همین دلیل هم نسخه باکیفیت سونیک خارپشت ۲ اخیراً منتشر شده است. شما فکر می‌کنید این فیلم تا چه اندازه توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با تکراتو همراه باشید. ما در این جستار، اطلاعات مفیدی درباره نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) به شما ارائه می‌دهیم.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که درباره بازی سونیک خارپشت باید بدانید، این است که اکثر متخصصان اعتقاد دارند که ساختن فیلم‌های مبتنی بر بازی‌های ویدئویی کار بسیار دشواری است. برای مثال، اگر شما از اصل بازی کمی هم دور شوید، ممکن است با واکنش تند مخاطبان و طرفداران روبه‌رو شوید. اگر هم خیلی به بازی نزدیک شوید، پس چه فرقی میان فیلم و بازی وجود دارد؟ پس باید به تمام جوانب بازی و فیلم توجه شود. این امر موجب شده که منتقدان و طرفداران نظرات متفاوتی درباره فیلم سونیک خارپشت ۲ داشته باشند.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

طبق شواهد و اطلاعات، مشاهده می‌کنیم که Sonic The Hedgehog 2022 راهی برای دور زدن این موضوع پیدا کرده است. عوامل این فیلم با ارائه اجزای دقیق بازی و قهرمان سونیک (با صداپیشگی بن شوارتز) و دکتر رباتنیک (با صداپیشگی جیم کری) توانسته‌اند تا حدی نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کنند. زیرا آن‌ها این شخصیت‌ها را به دنیای واقعی آوردند.

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، فیلم سونیک خارپشت 2 بر اساس بازی ویدئویی قدیمی سونیک ساخته شده است. پس اگر به این حوزه علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین فیلم‌های بر اساس بازی ویدئویی بیندازید. این موضوع باعث می‌شود که نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) را بهتر درک کنید.

همچنین احتمال دارد که بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما نیز برای شما جذاب به نظر برسد.

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، فیلم سونیک خارپشت ۱ توانست با استقبال بی‌نظیر طرفداران روبرو شود. این تا حدی است که در همان زمان، این فیلم در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته هشتم سال ۲۰۲۰ بود. این در حالی است که نسخه دوم نیز مانند سال ۲۰۲۰ مورد استقبال مردم قرار گرفته و فیلم سونیک ۲ با بیش از ۳۰۰ میلیون فروش به صدر باکس آفیس جهانی رسید.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

فیلمی اقتباسی از بازی خاطره‌انگیز سونیک

طبق آنچه ذکر کردیم، بهتر است فیلم‌هایی که از بازی‌های ویدئویی اقتباس می‌شوند، به بازی مخصوص به خود وفادار باشند. این در حالی است که کارگردان فیلم سونیک خارپشت ۲ (جف فاولر) هسته فیلم را تغییر داد و به کمک سونیک داستان کاملاً جدیدی خلق کرد. این امر موجب برخی موافقت‌ها و مخالفت‌ها شد.

بعد از استقبال بی‌نظیر مردم از فیلم سونیک خارپشت ۱، کارگردان آن تصمیم گرفت با آوردن شخصیت‌های بیشتر، جذابیت آن را افزایش دهد. به همین دلیل هم طرفداران از این خارپشت آبی‌رنگ که با سرعت بسیار زیادی می‌دود، استقبال خوبی کردند. این موضوع در نقد فیلم سونیک خارپشت ۲ (Sonic The Hedgehog 2022) نیز به چشم می‌خورد.

برخی از منتقدان اعتقاد دارند که سونیک خارپشت ۲ جذاب‌تر از نسخه اول به نظر می‌رسد؛ زیرا نسخه اول بیشتر معرفی جزئیات بازی به جهانیان بود. این موضوع نشان می‌دهد که عوامل فیلم نمی‌دانند که چگونه باید بین یک داستان و فیلم مربوط به آن ارتباط خوبی برقرار کنند. اما به دلیل این‌که بسیاری از افراد در زمان‌های قدیم بازی سونیک را دوست داشته‌اند، پس به فیلم آن نیز علاقه نشان دادند.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

همان طور که از فیلم اول به یاد دارید، وقایعی در آن رخ داد و بعد از آن در نسخه دوم، سونیک به همراه تام و همسرش مدی (با هنرمندی تیکا سامپتر) زندگی می‌کند. در همین حین، سونیک شب‌ها به سراغ ماجراجویی‌هایی می‌رود که نتایج متفاوتی با خود به همراه دارند. مهم‌ترین چیزی که در شخصیت او مشاهده می‌شود، این است که قصد دارد نوعی عدالت با نام «عدالت آبی» برقرار کند. در این عدالت، او در تلاش است که یک جنایت را در شهر خنثی کند، اما در همین حین، بخش‌های زیادی از شهر ویران می‌شود.

در همین زمان، دکتر ربات نیک که در آخر نسخه اول در سیاره قارچ‌ها گیر افتاده بود، از آنجا فرار کرد او در این راه، از ناکلز که جنگ جوی قرمز است (با صداپیشگی ادریس البا)، کمک گرفت. او به همراه این دستیار جدید خود، به دنبال سونیک می‌رود یکی دیگر از مواردی که در نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) موجب جذابیت آن شده است، اضافه شدن ناکلز به این فیلم است بسیاری از مخاطبان اعتقاد دارند که علاوه بر ثانیه، ناکلز هم می‌تواند شخصیتی جذاب و بامزه برای فیلم باشد.

آیا فیلم سونیک 2 توانسته به بازی اصلی وفادار باشد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در نقد فیلم سونیک ۲ به چشم می‌خورد این است که این فیلم تا حد زیادی از بازی اصلی فاصله گرفته است. تاکنون متوجه شدید که فیلم‌های ویدئویی باید به اصول اولیه بازی پایبند باشند. ازآنجاکه سونیک ۲ این موضوع رعایت نکرده است، بسیاری از منتقدان ایراداتی از آن گرفتند. آن‌ها می‌گویند که Sonic the Hedgehog 2022 رویکردی کاملاً مخالف با بازی اصلی پیش گرفته است.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

در این فیلم مشاهده می‌کنیم که سونیک دائماً در تلاش است که Master Emerald را پیدا کرده و از او محافظت کند. این در حالی است که دکتر رباتنیک برای به دست آوردن قدرت هر کاری می‌کند و می‌خواهد با کسب بیشتر زمرد، سونیک را از بین ببرد.

البته نمی‌توان فقط موارد منفی را در نظر گرفت. این فیلم بخش‌های مثبتی هم دارد که موجب جذب مخاطبان به آن شده است. یکی از این نکات مثبت آن است که فاولر، کارگردان فیلم به همراه نویسندگان آن، جاش میلر، پت کیسی و ان ویتینگتون به‌خوبی جزئیات بازی را استخراج کرده و آن را با فیلم ترکیب کرده‌اند. این امر موجب می‌شود که سونیک به زیبایی هرچه بیشتر در دنیای واقعی داستان خود را از پیش ببرد.

نکته دیگری که درباره نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2022) باید بدانید، ارجاعات فراوان این فیلم است. این ارجاعات به فیلم‌هایی مانند وینتر سولجر یا بتمن اشاره می‌کنند که موجب افزایش جذابیت آن شده است. بسیاری از طرفداران و منتقدان اعتقاد دارند که این ارجاعات موجب تقویت فیلم و شوخی‌های آن شده است. زیرا تا حد زیادی خلاقانه هستند و مخاطب را به یاد سایر فیلم‌ها می‌اندازند.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

منتقدان و مخاطبان در نقد فیلم سونیک ۲ اعتقاد دارند که این فیلم توانست به زیبایی جزئیات بازی را به نمایش بگذارد. این جزئیات شامل اسنوبردی است که از سونیک ۳ نشان داده می‌شود، رباتنیک که یک ماشین غول‌پیکر را هدایت می‌کند و کافی‌شاپ جذابی که در آن مشاهده می‌کنید. همه این جزئیات به‌صورت کاملاً هوشمندانه ارائه شده‌اند که می‌توانند طرفداران را به وجد بیاورد. همه این جزئیات به همراه شخصیت‌های بامزه‌ای که در فیلم مشاهده می‌کنیم، موجب افزایش جذابیت آن شده‌اند.

ضعف‌های فیلمنامه

با این‌که فضای اصلی فیلم شادی و جذابیت زیادی دارد، اما متأسفانه فیلمنامه آن از این ویژگی محروم مانده است. مخصوصاً دیالوگ‌هایی که در میان رباتیک و سونیک در جریان است، از این ویژگی پیروی می‌کنند. این دیالوگ‌ها مملو از طعنه‌ها و ارجاعات بی‌پایانی هستند که تا حد زیادی در آن‌ها اغراق شده است. اغلب مواقع، این دیالوگ‌ها را از زبان انسان‌ها می‌شنویم و شنیدن آن‌ها از زبان یک خارپشت چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

در نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2022) مشاهده می‌کنیم که برخی می‌گویند بهتر است از بسیاری از شوخی‌های گفته شده در فیلم چشم‌پوشی کنیم. زیرا شوخی‌هایی که آن‌ها در میان دیالوگ‌های خود از خود نشان می‌دهند، چندان جالب و بامزه به نظر نمی‌رسد و از جذابیت فیلم می‌کاهند. در هر دو مورد ذکر شده، یعنی در دیالوگ‌ها و شوخی‌های بین سونیک و رباتنیک، باید بپذیریم که آن‌ها کاملاً معمولی هستند و مخاطب باید متوسط بودن آن‌ها را بپذیرد.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

برای مثال، در این فیلم مشاهده می‌کنیم که رباتیک نقل‌قول‌هایی از ترامپ (رئیس‌جمهور اسبق آمریکا) ارائه می‌دهد که بهتر است از آن‌ها صرف‌نظر کنیم؛ وگرنه ممکن است به‌زودی از آن دلسرد شویم. از سوی دیگر، مشاهده می‌کنیم که سونیک ناکلز را «سرباز زمستان» می‌خواند. همان طور که گفتیم، این نوعی ارجاع به این فیلم بوده که شوخی چندان جالبی به نظر تماشاچیان نمی‌آید.

به همین دلیل هم منتقدان می‌گویند که این موضوع تا حد زیادی به فیلمنامه Sonic the Hedgehog 2022 آسیب وارد کرده است. این شوخی‌های آزاردهنده از جذابیت فیلم کاسته‌اند که اگر از آن‌ها فاکتور بگیریم، می‌توانیم سونیک 2 را یک فیلم قابل‌قبول برشماریم.

افزایش جذابیت فیلم با اضافه شدن شخصیت‌های جدید

یکی از موضوعات جذاب درباره این فیلم، انتخاب بازیگران مکمل آن است. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که انتخاب البا برای نقش ناکلز بسیار هوشمندانه انجام شده است. منتقدان در نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2022) بیان می‌کنند که این بازیگر کاملاً دوست‌داشتنی بازی می‌کند و به دور از هرگونه کنایه‌ای نقش خود را پیش می‌برد. در همین حین، ناتاشا راسول که نقش خواهر بزرگ‌تر مدی را بازی می‌کند، جذابیت بیشتری به آن می‌بخشد. در این فیلم مشاهده می‌کنیم که تام و مدی عروسی به راشل در هاوایی سفر می‌کنند.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، یکی از مهم‌ترین دلایلی که سرگرمی و جذابیت سونیک ۲ نسبت به سونیک ۱ بیشتر بود، انتخاب همین بازیگران جدید است. ناکلز در قسمت اول سونیک وجود نداشت و با اضافه شدن او به قسمت ۲، حس خوب فیلم افزایش یافته است.

علاوه بر موارد ذکر شده، در سونیک 1 مشاهده می‌کردیم که تام و سونیک دائماً با یکدیگر بودند. ازآنجاکه در سونیک ۲ این دو شخصیت از هم جدا می‌شوند ممکن است مخاطب احساس دو فیلم متفاوت را داشته باشد و این موضوع چندان جالبی نیست. این موضوع در نقد فیلم سونیک ۲ نیز بیان شده است که موجب آشفتگی و سرگردانی مخاطب می‌شود.

داستان تعطیلات عروسی تام و مدی و همچنین تلاش برای یافتن زمرد، هرکدام به‌خودی‌خود جذاب هستند. اما وقتی در فیلمنامه سونیک 2 مشاهده می‌کنیم که این دو داستان با یکدیگر ترکیب شده‌اند، احساس ناخوشایندی به مخاطب دست می‌دهد. به همین دلیل هم بسیاری از افراد می‌گویند که گره زدن این دو داستان به یکدیگر خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. این موضوع را می‌توان یکی از ایرادات فیلمنامه به شمار آورد که در نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2022) نیز مطرح شده است.

ترکیب فیلم و بازی

بااین‌حال، این وجود بازی‌های ویدئویی است که موجب جذابیت Sonic the Hedgehog 2022 شده است. وجود سونیک، رباتنیک و بسیاری فاکتورهای دیگر در این فیلم، موجب می‌شود که شما به یاد بازی جذاب سونیک بیفتید. به بیان دیگر، بسیاری از افراد در نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) می‌گویند که با تماشای آن احساس می‌کنند که بازی‌ها زنده شده‌اند.

نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022)

همان طور که در ابتدای این نوشتار هم ذکر کردیم، آوردن بازی سونیک به‌صورت لایو اکشن کار چندان آسانی نیست. اما هنگامی که سونیک 2 فقط روی شخصیت خود سونیک و دوستان و دشمنان او تمرکز می‌کند، احساس بهتری به مخاطب دست می‌دهد. این امر موجب می‌شود که مخاطبان و منتقدان سونیک 2 را یک اقتباس وفادارانه از بازی ویدئویی آن بدانند.

برخی از منتقدان در نقد فیلم سونیک خارپشت 2 (Sonic The Hedgehog 2022) در تعجب بودند که چگونه فاولر توانست دنیای هیجان‌انگیز و وحشی بازی را به دنیای واقعی راه دهد و آنها را با یکدیگر ترکیب کند. به همین دلیل هم برخی از افراد آن را ستوده و برخی دیگر از فیلمنامه آن ایراد گرفتند. باتوجه‌به تمام موضوعاتی که ذکر شد، ممکن است هنوز شما ندانید که آیا باید این فیلم را تماشا کنید یا خیر. اگر دچار این دوگانگی شده‌اید، می‌توانید در ابتدا تریلر نهایی فیلم سونیک ۲ (Sonic the Hedgehog 2022) را تماشا کنید.

سخن نهایی

نقد فیلم سونیک خارپشت ۲ (Sonic the Hedgehog 2022) یکی از موضوعات هیجان‌انگیز است که در میان طرفداران بازی قدیمی و جذاب سونیک رایج است. این فیلم از مجموعه بازی سونیک اقتباس شده است، دو نسخه داشته که بسیاری از افراد اعتقاد دارد که نسخه دوم جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از نسخه اول بوده است. بااین‌حال، پیش‌بینی‌ها می‌گویند که احتمال دارد ما شاهد نسخه سوم فیلم Sonic the Hedgehog 2022 نیز باشیم. شما می‌توانید بادقت مطالب بالا را مطالعه کرده و برای مشاهده این فیلم تصمیم نهایی را بگیرید.

سؤالات متداول

به چه دلیلی مخاطبان و منتقدان نسخه دوم سونیک را بیشتر از نسخه اول دوست داشتند؟

ازآنجاکه در قسمت دوم سونیک شاهد شخصیت‌های بامزه‌تر و اتفاقات هیجان‌انگیزتر بودیم، می‌توانیم بگوییم که این نسخه هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر از قسمت اول به نظر می‌رسید.

چرا ورود شخصیت ناکلز و تیلز باعث جذابیت فیلم شده است؟

با اضافه شدن این شخصیت‌ها، مخاطبان شاهد ایجاد صحنه‌های جذاب و بامزه بیشتری هستند. همچنین نه‌تنها سونیک شخصیت جذاب خودش را دارد، بلکه این شخصیت‌ها نیز به زیباتر شدن فیلم کمک کرده‌اند.

نکات منفی فیلم Sonic the Hedgehog 2022 چه بود؟

از نظر منتقدان، این فیلم جنبه‌های منفی زیادی داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دیالوگ‌ها، شوخ‌طبعی‌ها و ورود بیش از حد شخصیت‌های انسانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: collider

نظر شما درباره این نقد و بررسی Sonic The Hedgehog 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام، خیلی زیاد انتقاد کرده بودید. سرباز زمستان درسته بی مزه بود ولی فقط به این نکته نباید توجه کرد، بنظر من نقاط قوتش سه برابر نقاط ضعفش بود. درضمن شما در مورد دنیای فیلم سونیک باید بدونیک که چند نوع دنیا داره و از نظر من بسیار موفق بود مثل دنیای بوم، مدرن، ایکس و …

    پاسخ