;
coinex

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) ؛ فیلمی وسترن، درام و خانوادگی

اگر به دنبال یک فیلم وسترن و زیبا هستید، به این نوشتار دقت بفرمایید. ما در این مقاله از تکراتو به نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) خواهیم پرداخت.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی به شمار می‌رود که اخیراً در میان افراد علاقه‌مند به فیلم و سینما رایج شده است. همان طور که در ابتدا هم گفتیم، اغلب افراد این فیلم را به‌نوعی با ژانر وسترن می‌شناسند.

به همین دلیل هم اگر به این مدل فیلم‌ها علاقه داشته و به دنبال فیلم‌های هیجان‌انگیز هستید، به این مقاله توجه بفرمایید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد به دنبال تماشای این فیلم هستند، وجود بازیگر مشهور و دوست‌داشتنی، بندیکت کامبربچ است.

اگر شما هم با دنیای فیلم و سینما آشنا باشید، به احتمال بسیار زیاد نام او را شنیده و از شهرت این بازیگر محبوب آگاه هستید؛ ازاین‌رو، وقتی می‌گوییم که افراد بسیار زیادی به‌خاطر وجود این بازیگر به این فیلم روی آورده‌اند، حقیقت را گفته‌ایم.

در این نوشتار از تکراتو، ما قصد داریم که فیلم جذاب قدرت سگ را نقد کنیم. ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که تمام جوانب این فیلم را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

پس اگر این فیلم را هنوز تماشا نکرده‌اید، با خواندن این مقاله می‌توانید آن را بهتر از قبل درک کنید. از سوی دیگر، اگر هم هنوز آن را تماشا نکرده‌اید، با خواندن این مقاله می‌توانید برای دیدن آن تصمیم بگیرید. اما به‌طورکلی، به نظر ما دیدن این فیلم می‌تواند یک تجربه جدید برای شما عزیزان باشد. پس تماشای آن را از دست ندهید.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

حالا وقت آن رسیده که اطلاعاتی درباره نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) کسب کنید. این فیلم را الیزابت جین کمپیون کارگردانی کرده است.

همچنین خوب است بدانید که این فیلم، به‌نوعی اقتباسی بوده و بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. در ادامه، بیشتر به شرح این موضوع خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است ژانر فیلم قدرت سگ هم وسترن است.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

البته به بیانی دیگر، با تماشای بهتر و دقیق‌تر این فیلم متوجه می‌شویم که بیشتر با یک فیلم درام روبرو هستیم تا وسترن و هیجان‌انگیز. این فیلم جذاب تاکنون توانسته شمار بسیار زیادی مخاطب را به خود جلب کند. علاوه بر این، منتقدان بسیاری هم این فیلم را مورد تحسین قرار داده و آن را ستودند.

اگر به فیلم‌هایی با این ژانر علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین فیلم‌های وسترن تاریخ سینما بیندازید. این لیست، بهترین و پرطرفدارترین فیلم‌ها با ژانر وسترن را به نمایش می‌گذارد.

لازم به ذکر است فیلم جذاب The Power of the Dog در سال 2021 به اکران عمومی درآمد. شما می‌توانید لیست بهترین فیلم‌های 2021 را مشاهده کرده و تمام فیلم‌های بی‌نظیر این لیست را تماشا نمایید.

اگر هم به فیلم‌هایی اکشن علاقه دارید، می‌توانید سری به بهترین فیلم‌های اکشن 2022 بزنید و از لیست جدیدترین آثار مطلع شوید. در ادامه، شما عزیزان را بیشتر با این فیلم جذاب آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) را به‌راحتی مطالعه کنید.

خلاصه داستان قدرت سگ

برای این‌که بهتر نقد قدرت سگ را درک کنید، بهتر است خلاصه‌ای کوتاه از داستان این فیلم بدانید. بعد از تماشای یک دقیقه ابتدایی فیلم The Power of the Dog توجه می‌شویم که این فیلم تنها ژانر وسترن ندارد.

بلکه با درک بیشتر در آن می‌توانیم متوجه شویم که داستان این فیلم قصد دارد درباره یک عاشقانه درام و خانوادگی صحبت به میان بیاورد. علاوه بر این، قدرت سگ را می‌توان یک فیلم روان‌شناختی هم دانست.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

در این درام عاشقانه، شما می‌توانید به‌جای دوئل‌های کلاسیک، شاهد دوئل‌های احساسی باشید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دوئل‌ها غالباً به‌خاطر وجود عقده‌های جنسی، کشمکش‌ها، ترس‌ها، تابوها، قضاوت‌ها و سایر موضوعات این چنینی به وجود آمده‌اند.

در این فیلم، با دو برادر روبرو می‌شویم که روحیات آن‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت است. این دو برادر، یک مزرعه را در شهر مونتانا اداره می‌کنند و در انجام این کار هم کاملاً موفق هستند.

یکی از این برادرها به نام جورج (با هنرمندی جسی پلمونز) با بانویی به نام رز (با هنرمندی کرستن دانست) ازدواج می‌کند. سپس او به همراه همسر خود، به خانه مشترک خود با برادرش می‌آید و هر سه آن‌ها با هم زندگی می‌کنند.

در نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) مشاهده می‌کنیم که برادر دیگر که فیل (با هنرمندی بندیکت کامبربچ) نام دارد، از این شرایط آزرده‌خاطر می‌شود.

او که از حضور زن در خانه خود ناراضی است، تصمیم می‌گیرد به هر نحوی که شده، این زن که به همراه پسر خود است را از خانه بیرون کند. زیرا او اعتقاد دارد که رز تنها به‌خاطر پول با بردارد او، یعنی جورج ازدواج کرده است. خوب است بدانید که این فیلم، روایتی در سال 1925 را به نمایش می‌گذارد.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

در این فیلم، با حرکت‌های خشنی مواجه می‌شویم که نشان می‌دهد فیل با رفتارهای خود، قصد دارد رز را از خانه و برادر خود دور کند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که مدام فیلم انجام می‌دهد، تحقیر کردن رز است.

او از هر رفتار و روشی استفاده می‌کند تا رز را خسته و تحقیر کند. این موضوع تا جدی ادامه می‌یابد که رز که با الکل مخالف است، بعد از مدتی به آن اعتیاد پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

تحلیل فیلم The power of the Dog

نکته مهمی که درباره نقد و بررسی فیلم قدرت سگ مشاهده می‌کنیم، پیشروی و پی‌رنگ داستان است. منتقدان با بررسی فیلم The Power of the Dog متوجه شدند که پی‌رنگ این فیلم بیشتر در عمق است نه در طول.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این فیلم موردتوجه منتقدان قرار گرفته، نحوه انتخاب بازیگران است. بسیاری از منتقدان در نقد و بررسی فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) اعتقاد دارند که این فیلم، روند نسبتاً کندی دارد. در ادامه، با جزئیات بیشتری از نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) را بررسی می‌کنیم.

برخی از منتقدان اعتقاد دارند که وجود بندیکت کامبربچ در این فیلم ممکن است کار بسیار پرریسکی باشد. زیرا همان طور که می‌دانید و با این شخصیت آشنا هستید، بندیکت کامبربچ یک فرد کاریزماتیک و همچنین محبوب برای بسیاری از افراد است. این در حالی است که در این فیلم، این بازیگر نقش یک گاوچران را ایفا می‌کند که سرشار از عقد‌های روانی است.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

همان طور که در خلاصه داستان فیلم The Power of the Dog هم مشاهده کردیم، شخصیت فیل مدام سعی در تحقیر کردن رز را داشت. به همین دلیل هم در نقد و بررسی فیلم قدرت سگ گفته می‌شود که انتخاب بندیکت کامبربچ به‌عنوان یک بازیگر محبوب برای این نقش، شاید چندان مناسب نباشد و حتی ریسک داشته باشد. این در حالی است که کارگردان فیلم، جین کامپیون، داستان، شخصیت و این بازیگر را به زیبایی هدایت کرده است.

با هدایت و کارگردانی بی‌نظیر جین کامپیون، بازی بندیکت کامبربچ تنها چیزی است که این فیلم به آن نیاز دارد. این شخصیت مدام قصد دارد نشان دهد که فردی بی‌رحم و خشن است.

چشمان فیلم مانند هوای کوهستان، سرد است. زبان او مانند نیش مار، تیز است و همچنین صورتی خشن دارد. بازی کامبربچ در این فیلم باعث شده است که شخصیت‌های دوست‌داشتنی و عجیب‌وغریبی که در گذشته بازی کرده، از بین برود.

با بررسی نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) متوجه می‌شویم که بندیکت کامبربچ در این فیلم، شخصیتی شرورتر و ترسناک‌تر از کارهای قبلی خود دارد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

تفاوت‌های دو برادر

شما با بررسی فیلم قدرت سگ به‌راحتی متوجه می‌شوید که این دو برادر، تا چه حد با یکدیگر متفاوت هستند. در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که فیل بسیار خشن‌‎‎تر از برادر خود، جورج است.

این در حالی است که جورج بسیار ملایم‌تر و مهربان‌تر است. این موضوع حتی از طرز صحبت کردن آن‎‌ها هم قابل‌تشخیص است. حتی در بسیاری از مواقع در نقد The power of the Dog می‌بینیم که جورج مورد آزار و اذیت برادر خشن خود قرار می‌گیرد.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

وسترن قدرت سگ

نویسنده و کارگردان فیلم که کمپیون است، مونتانا در نیوزلند را در سال 1920 به نمایش می‌گذارد. این امر باعث شده که به این فیلم وسترن، پس‌زمینه خشنی اضافه شود. درنتیجه این امر، باعث شده که فیلم The Power of the Dog تا حد زیادی زیبا و همچنین تأثیرگذار باشد.

البته برخی از منتقدان در نقد و بررسی فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) اظهار دارند که این فیلم را نمی‌توان یک وسترن نامید. بسیاری از آن‌ها این جنبه از قدرت سگ را مورد انتقاد قرار دادند.

منتقدان در نقد قدرت سگ می‌گویند که این فیلم به‌جز داشتن لباس‌های کابویی همچنین لوکیشنی در غرب وحشی، هیچ ویژگی دیگری ندارد که بتوان آن را وسترن نامید.

در نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) گفته می‌شود که در اغلب فیلم‌های وسترن، باید افراد قوی‌هیکل با هفت‌تیر وجود داشته باشد. این در حالی است که در این فیلم، هیچ هفت‌تیری وجود ندارد و همچنین هیچ قهرمان دوست‌داشتنی هم در آن مشاهده نمی‌کنیم.

علاوه بر این، در فیلم‌های وسترن باید نشانی از میهن‌پرستی هم وجود داشته باشد. این در حالی است که در فیلم قدرت سگ هیچ نماد و نشانه‌ای از میهن‌پرستی نمی‌بینیم.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

به بیانی دیگر، اکثر منتقدان در نقد The Power of the Dog اعتقاد دارند که این فیلم را می‌توان یک درام تاریک نامید که بیشتر از این‌که عاشقانه باشد، خانوادگی است.

آن‌ها می‌گویند پی‌رنگ این داستان به‌راحتی پتانسیل این را داشت که در یک شهر مدرن و توسعه‌یافته فیلم‌برداری شود. تنها کاری که این فیلم برای وسترن و کلاسیک بودن خود کرده است، فیلم‌برداری آن در نیوزلند به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

اقتباسی از رمان توماس ساویج

نکته بسیار مهمی که با بررسی فیلم The Power of the Dog باید بدانید، این است که این فیلم، از رمانی با همین نام گرفته شده است. این رمان را توماس ساویج نوشته است و داستان را به زیبایی هر چه بیشتر روایت می‌کند. کامپیون تلاش کرده که این رمان جذاب را به صورت فیلم درآورد.

این در حالی است که برخی از منتقدان در نقد و بررسی فیلم قدرت سگ می‌گویند که این فیلم، اصلاً نتوانسته به زیبایی رمان آن باشد. برخی دیگر هم می‌گویند که در فیلم حذفیات بسیار زیادی مشاهده می‌کنیم.

نویسنده در فیلم قدرت سگ جزئیات و بخش‌های بسیاری از رمان را حذف کرده است. در نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) گفته می‌شود که این امر موجب شده است تا فیلم به ابتدایی‌ترین نمونه خود تبدیل شود.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

فیلم‌برداری فیلم قدرت سگ

حالا وقت آن رسیده که در بررسی فیلم قدرت سگ اطلاعاتی هم درباره نحوه فیلم‌برداری آن کسب کنید. در ابتدا باید بدانید که این فیلم را اری ونگر فیلم‌برداری کرده است.

در شما با بررسی فیلم The Power of the Dog می‌توانید متوجه شوید که نحوه فیلم‌برداری هم چندان خوب به نظر نمی‌رسد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این حوزه وجود دارد، این است که هیچ تصویر ادامه‌داری از پس‌زمینه مشاهده نمی‌کنیم و به‌سرعت با استفاده از دیالوگ‌ها پر می‌شود.

علاوه بر این، با بررسی فیلم قدرت سگ و فیلم‌برداری آن، متوجه می‌شویم که در آن هیچ فلاش‎بکی وجود ندارد. تنها چند بار که شخصیت‌ها درباره گذشته و خاطرات و صحبت می‌کنند، این فلاش‌بک را مشاهد می‌کنیم. البته در نقد و بررسی فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) مشاهده می‌کنیم که اری ونگر تأکید شدیدی بر چهره شخصیت‌ها دارد.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

برای مثال، هنگامی که رز دوباره به سمت الکل روی می‌آورد و شروع به نوشیدن می‌کند، فیلم‌بردار سعی می‌کند به بهترین شکل، تصویر چهره او را در حالت وحشت‌زده‌ای به مخاطب نشان دهد.

از سوی دیگر، نگاه‌‌های پیتر به فیل هم بسیار خشمگینانه به نظر می‌رسد. این در حالی است که در نقد فیلم قدرت سگ مشاهده می‌کنیم که نگاه‌های جورج بسیار درمانده است. زیرا او از متوقف کردن برادر خود برای آزار دادن همسر خود، کاملاً درمانده شده است.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

فیلم‌نامه قدرت سگ

در نقد فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) گفته می‎شود که فیلم‌نامه آن هم بسیار خوب است. منتقدان در نقد قدرت سگ می‌گویند ک فیلم‌نامه این داستان بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند مخاطب را تا حد زیادی درگیر خود کند.

علاوه بر این، با بررسی فیلم The Power of the Dog متوجه می‌شویم که بازی بازیگران نیز به نشان دادن فیلم‌نامه کمک بسزایی کرده است. این بازیگران باعث شده‌اند که جذابیت فیلم به بالاترین حد خود برسد.

به‌طورکلی، منتقدان در نقد The Power of the Dog می‌گویند که فیلم‌نامه این اثر را می‌توان یک نوشته خارق‌العاده دانست. البته پیش از این هم گفتیم که روند فیلم کمی کند پیش می‌رود.

اما این موضوع باعث می‌شود که مخاطب با فیلم همراه شده و تا پایان آن را همراهی کند. برخی از افراد در نقد قدرت سگ گفتند که این کندی به سود داستان است؛ از سوی دیگر، برخی از آن‌ها هم در بررسی فیلم قدرت سگ گفته‌اند که این ویژگی باعث شده تا مخاطب از فیلم دلسرد شود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

موسیقی فیلم The Power of the Dog

حالا نوبت به این می‌رسد که نقد و بررسی فیلم قدرت سگ را از منظر موسیقی نگاه کنیم. در ابتدا، خوب است بدانید که موسیقی این فیلم بر عهده جانی گرینوود بوده است.

در نقد و بررسی فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) مشاهده می‌کنیم که گرینوود شهرت بسیار زیادی در این حوزه دارد. شما باتوجه‌به نقد فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) می‌تواند ترسناک بودن آن را تا حدودی درک کنید.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

در موسیقی این فیلم، صدای ویولن‌ها، ترومپت‌ها و پیانوها همه باهم به صدا درمی‌آید. در این میان، صدای تمام نت‌ها به‌صورت دراماتیک به گوش می‌رسند که با فیلم‌‌نامه بسیار هماهنگی دارد. علاوه بر این، برخی از افراد در نقد قدرت سگ می‌گویند که موسیقی آن تا حد زیادی مبهم است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

سازندگان فیلم قدرت سگ

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای بررسی فیلم قدرت سگ باید به آن توجه داشته باشید، شناختن سازندگان آن است. همان طور که در ابتدا هم به‌اختصار گفتیم، این فیلم را جین کامپیون کارگردانی کرده است.

تهیه‌کننده این فیلم هم جین کامپیون با همکاری این کنینگ برعهده داشتند. علاوه بر این، شاید برای شما جالب باشد که بدانید جین کامپیون حتی فیلم‌نامه آن راهم نوشته است.

با بررسی فیلم The power of the Dog متوجه می‌شویم که بازیگران اصلی این فیلم، شامل بندیکت کامبربچ، کریستن دانست، کدی اسمیت – مک‌فی و جسی پلمونس هستند.

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، موسیقی و فیلم‌برداری این فیلم به ترتیب برعهده جانی گرینوود و اری ونگر است. شر کت تولیدکننده این فیلم جذاب بی‌بی‌سی فیلمز و کمپانی توزیع‌کننده آن هم نتفلیکس بوده است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ساخت این فیلم تنها محدود به یک کشور نیوزلند نبود. این فیلم در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و آمریکا ساخته شد و زبان آن هم به‌طورکلی، انگلیسی است. خوب است بدانید که برای ساخت این فیلم، نزدیک به 30 میلیون دلار هزینه شده است.

نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog)

امتیاز منتقدان به فیلم قدرت سگ

در نقد فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) مشاهده می‌کنیم که اکثر منتقدان ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فیلم را مورد تحسین قرار دادند. برای مثال، در وب‌سایت راتن تومیتوز، منتقدان به نقد و بررسی فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) پرداختند و به این فیلم، امتیاز 94 درصد را دادند.

این در حالی است که امتیاز این فیلم در وب‌سایت IMDB برای نقد و بررسی فیلم قدرت سگ 6.9 از 10 است. این امتیازها، جذابیت و محبوبیت بالای این فیلم را به نمایش می‌گذارد.

کلام آخر

نقد فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) به شما درباره یک فیلم وسترن، درام، عاشقانه و خانوادگی را به نمایش می‌گذارد. در این نوشتار، ما این فیلم جذاب از همه جوانب مورد بررسی قرار دادیم. شما درباره نحوه بازیگری و انتخاب بازیگران، موسیقی، فیلم‌برداری و تقریباً همه مسائل لازم در این فیلم، اطلاعات مفیدی کسب کردید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: rottentomatoes, rogerebert

نظر شما در خصوص نقد فیلم قدرت سگ (The Power Of the Dog) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    درود این فیلم به نظر من وسترن نمی باشد
    یک اثر درام تاریک است که تا آخر داستان بیننده را خسته می کند .
    یکنواخت بودن و داستان فیلم بسیار خسته کننده است .

    پاسخ

    هولناکترین تراژدی و رمز گشایی از به قتل رسیدن فیل در پایان بندی رخ چطور میتونه خسته کننده توصیف بشه

    پاسخ

    من این فیلم فقط به خاطر وجود بازیگر مورد علاقم بندیکت کامبربچ دیدم و پشیمون نیستم از دیدنش این فیلم محشر بود و بازی بندیکت کامبربچ تحسین برانگیز

    پاسخ