;
coinex

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) ؛ داستان خیانتکارانه عشق اول

اگر به فیلم‌های عاشقانه و کمدی علاقه دارید، مقاله امروز تکراتو را از دست ندهید. ما در این نوشتار، نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) را بررسی خواهیم کرد.  

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) یکی از موضوعات مهمی است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به فیلم و سینما به دنبال آن هستند. این فیلم که در اواخر سال گذشته اکران شد، توانست طرفداران بسیاری کسب کند.

علاوه بر این، بسیاری از منتقدان هم نظر مثبت خود را درباره این فیلم جذاب بیان کردند. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار، به بررسی این فیلم مشهور و دوست‌داشتنی بپردازیم.

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، فیلم جذاب لیکریش پیتزا تاکنون توانسته افراد بسیار زیادی را به خود جذب کند. این فیلم بسیار سرگرم‌کننده بوده و مطالب زیبایی با شما به اشتراک می‌گذارد.

اگر تاکنون این فیلم را تماشا نکرده‌اید، با مطالعه این مقاله تا حد زیادی به آن جذب شده و به‌طورقطع به تماشای آن می‌پردازید. اگر هم آن را قبلاً دیده‌اید، این نوشتار به شما کمک می‌کند که به درک بهتری از این فیلم جذاب برسید. پس تا پایان همراه ما باشید و از این اطلاعات استفاده کنید.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

برای این‌که با نقد لیکریش پیتزا آشنا شوید، خوب است بدانید که این فیلم جذاب را پل توماس اندرسن کارگردانی کرده است.

وی که یکی از مشهورترین کارگردانان به شمار می‌رود، طرفداران بسیار زیادی دارد و اغلب افراد هنگامی که خبر اکران فیلم او را شنیدند، بدون هیچ وقفه‌ای به تماشای فیلم لیکریش پیتزا پرداختند.

در نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) گفته می‌شود که در این فیلم، کارگردان تلاش کرده تا از بازیگران جوان استفاده کند و این را می‌توان ریسکی برای آن دانست.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

همچنین خوب است بدانید که این فیلم، ژانری درام، کمدی و عاشقانه دارد. با تماشای این فیلم، شما می‌توانید هم‌زمان از صحنه‌های طنزآمیز و غم‌انگیز فیلم لذت ببرید. علاوه بر این، با نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) متوجه می‌شویم که در این فیلم، صحنه‌های عاشقانه بسیاری وجود دارد که افراد زیادی به آن علاقه نشان داده‌اند. زیرا این صحنه‎‌های عاشقانه با اکثر فیلم‌هایی با این ژانر تفاوت دارد.

اگر به این مدل فیلم‌ها علاقه دارید، می‌توانید لیست بهترین فیلم‌های عاشقانه جهان را مشاهده کنید. در این لیست، نزدیک به 35 فیلم سینمایی عاشقانه به شما معرفی شده‌اند که از تماشای آن‌ها لذت می‌برید.

علاوه بر این، بهترین فیلم‌های عاشقانه 2022 نیز لیست کاملی از فیلم‌های سال جاری را به شما نشان می‌دهد. لیست بهترین فیلم‌های آمریکایی درام و عاشقانه نیز می‌تواند به شما کمک کند. اگر هم به دنبال فیلم‌های سال گذشته هستید، لیست بهترین فیلم‌های عاشقانه 2021 نیز کمک شایانی به شما می‌کند.

از سوی دیگر، ممکن است برخی از شما عزیزان به فیلم‌های بالیوود علاقه داشته باشید. اگر شما هم جزء این دسته هستید، به لیست بهترین فیلم‌های عاشقانه هندی نگاهی بندازید.

در این لیست، 25 فیلم عاشقانه هندی به شما معرفی شده‌اند که طرفداران زیادی دارند. اگر هم قصد دارید فیلم‌های ایرانی تماشا کنید، سری به بهترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی بزنید و از 25 فیلم جذاب ساخت ایران، لذت ببرید. نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

داستان لیکریش پیتزا چه چیزی را بیان می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که این فیلم، قصد دارد چه چیزی را بیان کند؟ بسیاری از افراد در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا اعتقاد دارند که مهم‌ترین موضوعی که نویسنده قصد نشان دادن داشته، عشق اول است. در این فیلم، مهم‌ترین اولویت داستان را این موضوع می‌بینیم.

اگر می‌خواهید داستان این فیلم را به‌صورت خلاصه بدانید، به این بخش توجه فرمایید. داستان این فیلم، روایتی از دهه 1970 را به نمایش می‌گذارد. در این زمان و در سن فرناندو ولی در کالیفرنیا، آلنا کین و گری ولنتاین زندگی می‌کنند که در سال 1973 با یکدیگر بزرگ می‌شوند.

آن‌ها با هم وقت بسیاری می‌گذرانند و بعد از مدتی، عاشق هم می‌شوند. بیشترین چیزی که پل توماس اندرسون به مخاطب نشان دهد، داستان خیانتکارانه عشق اول است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

تحلیل فیلم Licorice Pizza

بعد از این‌که خلاصه‌ای از داستان لیکریش پیتزا مشاهده کردید، وقت آن رسیده که چیزهایی هم درباره بررسی فیلم Licorice Pizza بدانید. بسیاری از افراد، این فیلم را یکی از بهترین چشم‌اندازهای پل توماس اندرسون می‌دانند که اثری بسیار رؤیایی را به مخاطب نشان می‌دهد. در این فیلم، شما می‌توانید علاوه بر حس عاشقانه و کمدی، تا حد زیادی احساس ماجراجویی هم کسب کنید.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

علاوه بر این، در نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) مشاهده می‌کنیم که این فیلم تا حد زیادی شادی‌آور است و جربان فیلم را بدون هیچ ابهامی به نمایش می‌گذارد. در این فیلم، با یک نوجوان 15 ساله روبرو می‌شویم که با زنی 25 ساله آشنا می‌شود. این زن به‌عنوان دستیار یک عکاس کار می‌کند و در یک دبیرستان عکس می‌گیرند.

این زن با پسر نوجوان به‌مرور با یکدیگر آشنا می‌شوند و با بررسی فیلم لیکریش پیتزا مشاهده می‎‌کنیم که کم‌کم ین زن به پسرک علاقه‌مند می‌شود. این پسرک به شیفته زن عکاس شده است، هر کاری می‌کند که توجه او را به خود جلب کرده و او را به خود نزدیک کند. البته همان طور که در نقد Licorice Pizza می‌بینیم، در این کار موفق هم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

استفاده از بازیگران جوان و تازه‌کار

نکته دیگری که در نقد لیکریش پیتزا مشاهده می‌کنیم، استفاده از بازیگران جوان و تازه‌وارد است. اندرسون تلاش کرده که از دو بازیگر تازه‌وارد برای ایفای نقش در این فیلم استفاده کند. کوپر هافمن که به زیبایی در نقش گری ولنتاین ظاهر می‌شود، یکی از این بازیگران محبوب و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

علاوه بر این، بازیگر جوان دیگر که نقش آلانا کین را ایفا می‌کند، آلانا هایم نام دارد. او نقش زنی کاریزماتیک را اجرا می‌کند که برخلاف پسر نوجوان، بسیار محتاط و محافظه‌کارانه عمل می‌کند. او هم نقش خود را به‌گونه‌ای اجرا می‌کند که مخاطب به‌راحتی عمق عشق وی را درک می‌کند. به بیانی دیگر، در نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) گفته می‌شود که اندرسون در انتخاب بازیگران وسواس زیادی داشته و در این کار هم موفق شده است.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

عشق بین گری و آلانا

بسیاری از منتقدان در بررسی فیلم لیکریش پیتزا اعتقاد دارند که عشق میان گری و آلانا اگر واقعی باشد، چندان روان نیست. در این میان، مشاهده می‌کنیم که آلانا با گرفتن دست‌های نوجوانی که همسن او نیست و از او کوچک‌تر است، کاری می‌کند که قلب گری بشکند.

البته این رابطه عاشقانه، تا حد زیادی دور از انتظار به نظر می‌رسد. دلیل آن هم اخلاف سنی موجود در میان این دو شخصیت است که زن از پسر نوجوان بسیار بزرگ‌تر است. پسرک داستان که گری نام دارد، بسیار جسور به نظر می‌رسد.

درحالی‌که همان طور که گفتیم، آلانا یک شخصیت محافظه‌کار و محتاط دارد. همان طور که همه مخاطبان انتظار دارد، این دو فرد با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو می‌شوند و مشکلات زیادی در راه دارند.

علاوه بر این، در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا مشاهده می‌کنیم که رابطه آن‌ها شور و شوق زیادی دارد. البته علاوه بر این شور و هیجان رابطه، گاهی اوقات پیش می‌آید که بی‌رمق می‌شود و با سردی مواجه می‌شود.

ما در بررسی فیلم Licorice Pizza با روایت‌های متفاوتی از این رابطه روبرو می‌شویم. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) کسب خواهید کرد.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

موسیقی فیلم لیکریش پیتزا

اکنون وقت آن رسیده که اطلاعاتی هم درباره موسیقی این فیلم کسب کنید. همان طور که می‌دانید، موسیقی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر فیلم است و این موضوع در فیلم Licorice Pizza هم صدق می‌کند.

خوب است بدانید که موسیقی این فیلم برعهده جانی گرین‌وود است و او به بهترین شکل، این مسئولیت را کنترل می‌کند. گرین‌وود با موسیقی جذابی که به فیلم می‌دهد، به مخاطبان کمک می‌کند که آن‌ها تا حد زیادی با فیلم همراه شوند.

علاوه بر این، منتقدان در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) اعتقاد دارند که این موسیقیدان، بسیار باهوش است و دقیقاً می‌داند که اوج موسیقی را در کجا به بالاترین حر خود برساند. بسیاری باور دارند که یکی از جذابیت‌های این فیلم، به دلیل موسیقی بی‌نظیر آن است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

دهه 70 در فیلم لیکریش پیتزا

یکی از مهم‎ترین موضوعاتی که در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا با آن مواجه شدیم، این است که این فیلم در دهه 70 میلادی اتفاق می‌افتد. این امر باعث می‌شود که شخصیت مردها و پسران که در دنیای امروز فانتزی هستند، با فیلم Licorice Pizza تفاوت دارد.

در فیلم لیکریش پیتزا که در دهه 70 روی می‌دهد، به شخصیت‌ها این امکان را می‌دهد که با سرعت بسیار زیاد و به‌راحتی به مکان‌هایی بروند و الکل وجود دارد.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

علاوه بر این، بسیاری از منتقدان در نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) باور دارند که مکان فیلم، تا حد زیادی به صحنه‌های فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) شباهت دارد.

هر دوی این فیلم‌ها، لس‌آنجلس را در دهه 70 به نمایش می‌گذارند و بسیاری از منتقدان در نقد و بررسی نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) درباره آن نظر دادند.

بسیاری از منتقدان در بررسی فیلم لیکریش پیتزا اعتقاد دارند که این فیلم، حتی از کارهای قبلی توماس اندرسون هم خیلی بهتر بود. آن‌ها می‌گویند که این فیلم بسیار لذت‌بخش است و همچنین تماشای آن را به همه پیشنهاد کردند. بااین‌وجود، شما می‌توانید جذابیت، محبوبیت و کارگردانی فوق‌العاده این فیلم را درک کنید.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

سازندگان فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

بعد از این‌که اطلاعات جزئی‌تری درباره این فیلم کسب کردید، نوبت به آن می‌رسد که درباره سازندگان فیلم جذاب نیز آگاهی پیدا کنید. اگر می‌خواهید درباره تیم سازنده این فیلم بدانید، به این بخش توجه فرمایید.

همان طور که پیش‌ازاین هم در نقد لیکریش پیتزا گفتیم، پل توماس اندرسون این فیلم را کارگردانی کرده است. لازم به ذکر است که این فرد علاوه بر کارگردانی، مسئولیت تهیه‌کنندگی فیلم Licorice Pizza را برعهده داشته است.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

او در این مسیر، با سارا مورفی، جو سلنا و دانیال لویی نیز همکاری داشته است و به همراه یکدیگر، تیمی حرفه‌ای تشکیل دادند و این فیلم را تهیه‌کنندگی کرده‌اند.

علاوه بر این، شاید برای شما جالب باشد که بدانید پل توماس اندرسون حتی فیلم‌نامه این فیلم را هم نگاشته است. این موضوع در نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) نمود بیشتری پیدا می‌کند و نقش مهم اندرسون را بهتر به نمایش می‌گذارد.

همچنین برای این‎که بررسی فیلم Licorice Pizza را بهتر درک کنید، خوب است اطلاعاتی هم درباره شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده آن کسب کنید. در این میان، اطلاعات به ما نشان می‌دهند که این فیلم با کمک شرکت مترو گلدوین مایر تولید شده است.

علاوه بر این، شرکت توزیع‌کننده آن هم یونایتد آرتیستس در نظر گرفته می‌شود. فیلم Licorice Pizza به زبان انگلیسی بوده و در کشور ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. برای ساخت این فیلم، نزدیک به 40 میلیون دلار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

بازیگران فیلم لیکریش پیتزا

بعد از این‌که اطلاعاتی درباره سازندگان و محل ساخت فیلم جذاب لیکریش پیتزا کسب کردید، نوبت به آن می‌رسد که با بازیگران آن نیز آشنا شوید. همان طور که می‌دانید، بازیگران نقش بسیار مهمی در موفقیت فیلم دارند.

همان طور که قبل از این هم در نقد Licorice Pizza ذکر کردیم، کارگردان سعی کرده در این فیلم از بازیگران جوان و تازه‌کاری استفاده کند. در ادامه، مهم‌ترین بازیگران این فیلم را نام خواهیم برد.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

در این فیلم جذاب، آلانا هایم و کوپر هافمن، از مهم‌ترین نقش‌های این فیلم هستند که بسیار جوان و تازه‌کار هستند. علاوه بر این، سایر بازیگرانی که در بررسی فیلم لیکریش پیتزا مشاهده می‌کنیم، شامل کسانی مانند شان پن، تام ویتس، بردلی کوپر و برادران سفدی هستند.

این بازیگران که به زیبایی نقش خود را ایفا کردند، به جذابیت فیلم کمک کردند. همچنین منتقدان در نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) بازیگران آن را مورد تحسین قرار داده و آن‌ها را ستودند.

برای بررسی فیلم Licorice Pizza خوب است اطلاعاتی هم درباره انتخاب بازیگران کسب کنید. اندرسون هم مثلهر کارگدان دیگری، بیشترین تلاش خود را کرده که بهترین بازیگرها را برای فیلم پیدا کند. در ماه آگوست 2020، آلانا هایم، بردلی کوپر به همراه برادران سفدی به جمع بازیگران این فیلم اضافه شدند.

در ماه سپتامبر همان سال هم گزارشی منتشر شد که اظهار می‌کرد کوپر هافمن که پسر فلیپ سیمور هافمن است، نقش اصلی بازی در شخصیت گری را بازی می‌کند. خوب است بدانید که سیمور هافمن، چندین بار با اندرسون همکاری کرده است و آشنایی قبلی با او داشت.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

فیلم‌برداری فیلم لیکریش پیتزا از چه زمانی آغاز شد؟

بعد از این‌که درباره تعداد و نحوه انتخاب بازیگران بحث کردیم، نوبت به آن می‌رسد که اطلاعاتی درباره زمان فیلم‌برداری آن هم کسب کنید. در نقد لیکریش پیتزا گفته می‌شود که در تاریخ 18 دسامبر سال 2019 اعلام شد که قصد آغاز فیلم‌برداری این فیلم را دارند.

البته در سال 2020 کل جهان با ویروس کرونا درگیر شد و باعث شد که فیلم‌برداری آن تا حد زیادی عقب بیفتد. این امر ادامه داشت تا این‌که فیلم‌برداری این فیلم جذاب در تاریخ آگوست 2020 در شهر کالیفرنیا شروع شد.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

برای درک بهتر نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) باید بدانید که فیلم‌برداری این فیلم بعد از گذشت چند ماه پایان یافت. این فیلم‌برداری در تاریخ 19 نوامبر 2020 پایان یافته و بسته شد. درنهایت، این فیلم جذاب و دوست‌داشتنی در سال گذشته، یعنی سال 2021 منتشر شد و توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

امتیازهای فیلم Licorice Pizza

همان طور که در ابتدای مقاله هم به‌اختصار ذکر کردیم، بسیاری از منتقدان در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) از آن راضی بوده‌اند. درنتیجه، آن‌ها امتیازهای خیلی خوبی هم به این فیلم ارائه کردند.

در این بخش، به امتیازهای این فیلم جذاب خواهیم پرداخت. منتقدان در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا در وب‌سایت IMDB، به این فیلم دوست‌داشتنی امتیاز 8.1 از 10 را دادند.

این در حالی است که منتقدان وب‎سایت راتن تومیتوز هم درباره این فیلم نظرات بسیار خوبی داشتند. این منتقدان با نقد لیکریش پیتزا به آن امکتیاز 91 درصد را دادند. علاوه بر موراد ذکرشده، وب‌سایت متاکریتیک هم این فیلم را مورد ستایش قرار دادند. فیلم Licorice Pizza در این وب‌سایت، توانست امتیاز 89 درصد را کسب کند که امتیاز بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

به‌جز موارد ذکرشده، مخاطبان هم مانند منتقدان درباره این فیلم جذاب نظران خوبی داشتند. البته به یاد داشته باشید که نظر منتقدان در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا با مخاطبان معمولی می‌تواند متفاوت باشد.

بدین ترتیب، مخاطبان و تماشاگران به‌طورکلی، در نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) به آن امتیاز 66 درصد را دادند. این امر نشان می‌دهد که این فیلم حتی از نظر مخاطبان هم کاملاً قابل‌قبول است.

نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

نظر منتقدان درباره فیلم Licorice Pizza

بعد از این‌که درباره امتیازهای این فیلم آگاهی کسب کردید، می‌تواند نظر برخی از منتقدان را هم درباره آن بدانید. برای مثال، تیم گریرسون که در نقد و بررسی فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) آن را مورد تحسین قرار داد و به آن امتیاز 100 را داد.

او اعتقاد دارد که سایه رابرت آلتمن در تمام بخش‌های این فیلم احساس می‌شود. او باور دارد که سرعت و رند کند فیلم، باعث جذابیت فیلم شده و آن را به اوج نزدیک کرده است. حتی می‌توان این فیلم را بهترین اثر اندرسون دانست.

علاوه بر این، پیتر بردشاو نیز در بررسی فیلم لیکریش پیتزا به آن امتیاز 100 را ارائه داد. او در نقد Licorice Pizza بیان کرد که این فیلم بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید منتقد دیگری به نام دیوید ارلیچ هم در نقد لیکریش پیتزا برای آن امتیاز 100 را در نظر گرفت. او اعتقاد دارد که این فیلم از همه دقایق استفاده کرده و برای هر لحظه، برنامه‌ریزی دارد.

کلام آخر

نقد فیلم لیکریش پیتزا یکی از دلچسب‎ترین موضوعاتی است که برای بسیاری از افراد لذت‌بخش است. به همین دلیل هم ما در این نوشتار از تکراتو به بررسی فیلم Licorice Pizza پرداختیم و آن را از همه جوانب مورد بررسی قرار دادیم. پس باتوجه‌به موضوعات ذکرشده، درک کردید که این فیلم در همه حال حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند هرکسی را به خود جذب کند.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: rottentomatoes, rogerebert

نظر شما در خصوص نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر