;
coinex

قابلیت های اندروید 13 ؛ بررسی تغییرات و قابلیت های نسخه جدید Android

قابلیت های اندروید 13 چیست؟ اگر مایل هستید در مورد قابلیت های اندروید 13 و تغییرات و ویژگی های اندروید 13 جدید بیشتر بدانید در ادامه همراه ما باشید.

اندروید 13 تیرامیسو رسما در رویداد Google I/O 2022 رونمایی شد. نسخه جدید سیستم عامل اندروید در بسیاری از بخش‌ها بهینه‌سازی شده و کاربران به بهبود عملکرد نوتیفیکیشن‌ها و بسیاری ویژگی‌های دیگر دسترسی خواهند داشت.

گوگل در رویداد Google I/O 2022 تمرکز ویژه‌ای به ویژگی‌های امنیتی داشت و همین مسئله را نیز در اندروید 13 به نمایش گذاشته است. در این رویداد به هینه‌سازی‌های انجام شده در بخش امنیت اشاره شد.

نسخه بتا اندروید 13 در حال حاضر در دسترس برخی کاربران و توسعه‌دهنده‌ها قرار دارد. اما در رویداد Google IO 2022 از ویژگی‌ها جدیدتری رونمایی شده است.

قابلیت های اندروید 13

برای کسانی که مایل هستند در مورد قابلیت های Android 13  و همچنین تغییرات اندروید 13 بیشتر بدانند تکراتو اطلاعات کاملی را در ادامه ارائه کرده است. اندروید 13 در بخش‌هایی مختلف تغییراتی متفاوت و به روز را ارائه کرده است که پی بردن و بررسی کردن آن مطمئنا خالی از لطف نیست.

بررسی رابط کاربری از قابلیت های Android 13

اندروید 13، گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری نسبت به اندروید 12 برای نمایشگرهای بزرگ و تبلت‌ها دارد و در رابط کاربری آن علاوه بر برنامه‌های خود گوگل برای بیش از ۲۰ برنامه‌ی دیگر آیکون‌های جدیدی منتشر می‌شود.

توسعه‌ی پالت رنگ به سبک متریال یو

گوگل علاوه‌ بر پالت رنگی توسعه‌یافته، تم داینامیک را با چهار سبک مختلف عرضه کرد که رنگ‌بندی تمام سیستم‌عامل را به‌ طور خودکار با تصویر پس‌زمینه‌‌ی انتخابی کاربر هماهنگ می‌کند.

قابلیت های اندروید 13

این چهار سبک به‌ترتیب با نام رمز TONAL_SPOT، VIBRANT، EXPRESSIVE و SPRITZ شناخته می‌شوند:

  • TONAL_SPOT: پالت پیش‌فرض زبان طراحی جدید گوگل (Material You) را ارائه می‌دهد.
  • VIBRANT: رنگ‌های ثانویه و پس‌زمینه را افزایش می‌دهد.
  • EXPRESSIVE: علاوه‌بر رنگ‌های پس‌زمینه، طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد.
  • SPIRITZ: پالتی بی‌روح و تقریباً خاکستری ارائه می‌کند.

قابلیت‌ها و ویژگی های اندروید 13 موضوع اصلی مورد بحث در این مطلب است. تمام ویژگی‌های موجود و تغییراتی که انجام شده در هر بخش به صورت کامل در ادامه بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

چینش ساعت قفل صفحه‌نمایش

از دیگر ویژگی های اندروید 13 می‌توان تغییرات چینش ساعت قفل صفحه‌نمایش را بیان کرد. در اندروید ۱۳، چینش جدیدی در تنظیمات صفحه قفل اضافه خواهد شد تا نحوه‌ی قرارگیری ساعت را روی صفحه قفل تغییر دهید.

اکنون در اندروید ۱۲، ساعت قفل صفحه در چینش دو خطی نمایش داده می‌شود؛ اما فقط زمانی که هیچ اعلانی وجود نداشته باشد. وقتی اعلان‌ها روی صفحه ظاهر می‌شوند، به چینش تک‌خطی تغییر می‌کند و وقتی اعلان‌ها پاک می‌شوند، دوباره به حالت دوخطی برمی‌گردد. افزون‌براین، ویژگی مذکور احتمالاً به اندروید 12L اضافه خواهد شد.

قابلیت های اندروید 13

قابلیت های Android 13 و حریم خصوصی

حریم خصوصی و امنیت همیشه برای گوگل مسئله‌ای مهم بوده است. با هر نسخه‌ی جدید اندروید، این شرکت سیستم‌عامل خود را ایمن‌تر و خصوصی‌تر می‌کند و کاربر کنترل بیشتری روی چیزهایی دارد که بیشترین اهمیت را دارند؛ اندروید ۱۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست. تغییرات اندروید 13 در بخش امنیت چشمگیر است و این نشان از اهمیت آن برای این کمپانی دارد.

تغییرات تنظیمات حریم خصوصی و امنیت

به صورتی که اعلام شده است، به‌نظر می‌رسد منوی ترکیبی جدیدی برای بخش امنیت و حریم‌خصوصی در اندروید ۱۳ ارائه خواهد شد. آنگونه که میشل رحمان در پستی در توییتر اشاره کرده، منویی جدید با عنوان Security & Privacy در بخش تنظیمات دستگاه اضافه و در دسترس قرار خواهد گرفت.

قابلیت های اندروید 13

گوگل والت

گوگل نیز مانند اپل، با ایالت‌ها و دولت‌ها مختلف همکاری می‌کند تا امکان نگه‌داری تمام مدارک مورد نیاز کاربران را در والت گوگل فراهم کند. این قابلیت می‌تواند تنها با یک ضربه NFC یا کد QR را به اشتراک بگذارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

مجوز دسترسی به گالری تصاویر

از دیگر تغییرات اندروید 13 قابلیت انتخابگر عکس در سراسر سیستم است. یعنی برنامه‌های شخص ثالث فقط به تصاویری که شما اجازه می‌دهید و نه کل گالری شما دسترسی خواهند داشت.

بدین‌ترتیب از سایر فایل‌های رسانه‌ای محافظت می‌شود و تهدید در این زمینه وجود ندارد. گوگل اعلام کرد که این قابلیت را ازطریق به‌روزرسانی سرویس گوگل‌پلی برای گوشی‌های دارای اندروید ۱۱ و بالاتر نیز عرضه خواهد کرد.

تغییرات مجوز دسترسی مکانی

اگر برنامه‌ای به مکان‌یابی دستگاه‌های Wi-Fi نزدیک در اندروید ۱۲ نیاز داشته باشد، احتمالاً باید مجوز دسترسی مکانی فعال شود و این امن نیست.

در اندروید ۱۳، گوگل مجوز جدید NEARBY_WIFI_DEVICES را معرفی می‌کند و بدین ترتیب برنامه‌ها با این گزینه‌ی جدید، دسترسی بی‌مورد به موقعیت مکانی را نمی‌دهند که از این جهت برای حفظ حریم خصوصی نیز بهتر است. از بین تغییرات اندروید 13 این مورد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

دسترسی بدافزارها به APIهای Accessibility غیرممکن می‌شود

گوگل قصد دارد امکان استفاده از APIهای دسترسی‌پذیری را به برنامه‌های جانبی‌ که خارج از فروشگاه پلی‌استور روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده‌‌اند، ندهد.

قابلیت های اندروید 13

تغییرات اندروید 13 و بهبود عملکرد

در اندروید ۱۲ چندین قابلیت‌ کاربردی از جمله پشتیبانی از اسکرین‌شات اسکرولی و حالت تک‌ دستی، چرخش خودکار بهبودیافته و ویژگی امکان جست‌وجو در قسمت‌های داخل هر برنامه را معرفی کرد؛ اما اندروید ۱۳ در چه بخش‌هایی بهبود پیدا کرده و ویژگی های اندروید 13 جدید کدام‌ها هستند؟

دسترسی آسان‌تر به اسکن کد QR

از دیگر ویژگی های اندروید 13 که جذاب است، دسترسی آسان‌تر به اسکن کد QR است. کدهای QR در عصر کووید-۱۹ بسیار مهم‌تر شده‌اند و گوگل ظاهراً برای آسان‌تر کردن استفاده از آن‌ها در آینده به‌ دنبال راهکار جدیدی است.

پیش از این می‌توانستید کدهای QR را ازطریق دوربین یا برنامه‌ی اندروید شخص ثالث مشابه اسکن کنید اما اکنون گوگل در اندروید ۱۳ روی اسکن کد QR داخلی کار می‌کند که می‌تواند مستقیماً روی صفحه قفل عمل کند و از طریق بخش تنظیمات سریع به آن دسترسی داشت.

شاید تغییرات زیادی احساس نشود اما این روش دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر نسبت به دوربین را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که اسکن کد QR گوگل در این چند وقت دچار نقص‌های امنیتی شده بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان در بازار ایران

تغییر حساب از صفحه‌ی قفل

سیستم‌عامل اندروید به‌طور معمول از چندین کاربر پشتیبانی می‌کند و راه‌های مختلفی برای تغییر کاربران در دستگاه وجود دارد. در اندروید 13 گزینه‌ی جدیدی اضافه خواهد شد که به کاربران مختلف اجازه می‌دهد پروفایل‌ها را مستقیما از صفحه قفل تغییر دهند.

قابلیت های اندروید 13

پشتیبانی بومی بلوتوث LE Audio

بلوتوث LE audio مخفف عبارت Low Energy است که یک استاندارد جدید برای انتقال کم‌مصرف فایل‌های صوتی محسوب می‌شود. در اندروید ۱۳ تغییراتی را در این زمینه شاهد خواهیم بود. میشال رحمان نیز نشان داد که پشتیبانی کامل از BLE Audio در اندروید ۱۳ ارائه می‌شود.

گوگل همچنین قصد دارد تا یک نوع کدک LC3 برای بلوتوث A2DP اضافه کند. LC3 مخفف Low Complexity Communications Codec، کد صوتی جدیدی با کیفیت بالا و کم‌مصرف در بلوتوث LE Audio است که ارائه‌ی صدای باکیفیت را حتی با سرعت داده پایین نوید می‌دهد.

انتقال فایل‌های رسانه‌ای

اپل بین آیفون‌ها و بلندگوی هوشمند هوم‌پادهای خود قابلیتی به‌ نام Tap to Transfer دارد. هنگام پخش موسیقی در آیفون می‌توان به‌راحتی با ضربه‌ زدن روی هوم‌پاد پخش را به بلندگو منتقل کرد تا صدا قوی‌تر شود.

به نظر می‌رسد که گوگل نیز روی همین قابلیت Tap to Transfer یا TTT در اندروید ۱۳ کار کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری و نگهداری شارژ

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

بی‌صدا شدن لمس در حالت بی‌صدا

وقتی در سیستم‌عامل اندروید حالت ‌دستگاه خود را بی‌صدا می‌کنید، صدای لمس کاملا غیرفعال نمی‌‌شود. اگرچه برای تماس‌ها و پیام‌های دریافتی غیرفعال است؛ ابزارهای تعاملی مانند ژست حرکتی (Gesture navigation)، فشار دادن دکمه‌ها و غیره این‌طور نیستند.

در اندروید ۱۳، حالت بی‌صدا تمام بخش‌ها را غیرفعال می‌کند و هنگام استفاده از گوشی، سکوت واقعی را تجربه خواهید کرد.

قابلیت های اندروید 13
قابلیت های اندروید 13

بازطراحی منوی خروجی صدا

انتخابگر خروجی صدا دکمه‌ای است که در گوشه سمت راست بالای پخش‌کننده رسانه ظاهر می‌شود. وقتی روی آن ضربه می‌زنید، منویی با تمام دستگاه‌های موجود نمایش داده می‌شود که می‌توانید خروجی صدا را به آن‌ها هدایت کنید.

اکنون گوگل روی طراحی جدید انتخابگر خروجی صدا در اندروید ۱۳ کار می‌کند و به‌نظر می‌رسد که این ویژگی قرار است در اندروید ۱۳ برای تطابق بهتر با زبان طراحی Material You دستخوش تغییراتی شود.

امکان انتخاب زبان متفاوت برای هر برنامه

از قابلیت های اندروید 13 که بسیار جذاب بوده، امکان انتخاب زبان متفاوت برای هر برنامه است. این ویژگی جدید با نام رمز به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات زبان هر برنامه را به انتخاب خود جدا از تنظیمات کل سیستم اعمال کنند.

این قابلیت بدون‌شک برای کاربران چند زبانه‌ای که می‌خواهند از برنامه‌های خاصی به زبان‌های خاص استفاده کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. گفته می‌شود که گزینه‌ی جدیدی قسمت پایین زبان‌ها و ورودی‌ها با نام App Languages قرار می‌گیرد که از آنجا می‌توان یک زبان را به یک برنامه خاص اختصاص داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2022

بهترین گوشی های سونی 2022 ؛ گوشی های جدید اکسپریا

پروفایل‌های ثانویه برای پرداخت‌های NFC

از قابلیت های اندروید 13 این است که می‌تواند به چندین کاربر در یک دستگاه اجازه دهد تا سرویس پرداخت NFC خود را در پروفایل مربوطه خود اجرا کنند.

قابلیت های اندروید 13
قابلیت های اندروید 13

کنترل روشنایی چراغ‌قوه

گوگل ظاهراً در سیستم‌عامل اندروید ۱۳ ویژگی جدیدی را اضافه خواهد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد قدرت روشنایی چراغ‌قوه را در گوشی‌های هوشمند خود کنترل کنند.

هشدار به برنامه‌ به‌دلیل مصرف باتری زیاد

این سیستم هشدار که از قابلیت های اندروید 13 بوده بسیار جذاب است. گوگل در اندروید ۱۳، سیستم هشداری دارد که در صورت استفاده‌ی بیش از حد یک برنامه‌ای از باتری در بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعته، ظاهر می‌شود.

این سیستم، بدون در نظر گرفتن نسخه‌یSDK  تمام برنامه‌های موجود روی اندروید ۱۳ را شامل می‌شود. هنگام سنجیدن تأثیر برنامه‌ای بر عمر باتری دستگاه، عوامل مختلفی از جمله کش برنامه‌‌ی مربوطه در نظر گرفته می‌شود.

افکت‌های جدید برای پس‌زمینه

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد جلوه‌های سرگرم‌کننده مختلفی را روی تصاویر پس‌زمینه خود اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری Mi شیائومی

بهترین گوشی های گیمینگ میان رده و ارزان قیمت

اتصال به دو اپراتور با یک سیم‌کارت

گوگل راه‌حل جالبی برای تمام کسانی دارد که از جابه‌جایی بین سیم‌کارت‌های فیزیکی و سیم‌کارت‌های الکترونیکی برای دسترسی به اپراتورهای مختلف خسته شده‌اند.

در اندروید ۱۳ قابلیتی تحت عنوان MEP اضافه وجود دارد تا استفاده از دو اپراتور مخابراتی روی یک سیم‌کارت الکترونیکی ممکن شود.

قابلیت های اندروید 13
قابلیت های اندروید 13

کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها

قابلیت جدید کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها تجربه‌ی بازی‌های موبایلی در اندروید ۱۳ را بهینه‌تر می‌کند و این از قابلیت های اندروید 13 جدید بوده که بسیار جذاب است.

این API جدید Game Mode به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا پروفایل‌های مختلفی را طراحی و بازی را طبق نیاز کاربر برای ارائه‌ی بهترین عملکرد یا مصرف کمترین انرژی بهینه‌سازی کنند.

صدای فراگیر با ردیابی سر

از دیگر قابلیت های اندروید 13 که می‌توان صدای فراگیر با ردیابی سر را نام برد. صدای فراگیر و قابلیت ردیابی سر، گوش دادن به موسیقی و همچنین محتوای ویدئویی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

بدین‌ترتیب با حرکت دادن سر خود، صدای موردنظر به‌طور خودکار به حرکات سر شما واکنش نشان می‌دهد. البته این ویژگی فقط روی دستگاه‌های سازگار دردسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

بهترین گوشی تا 25 میلیون تومان

بهبود تجربه‌ی کار با تبلت

اندروید ۱۳ به گونه‌ای بهینه شده که در تبلت‌ها هم می‌توان به بهترین شکل ممکن از آن و قابلیت‌های متنوعی که دارد بهره برد. گوگل یک سری قابلیت‌های انحصاری هم برای تبلت‌ها در نظر گرفته که از جمله این موارد می‌توان به نوار وظیفه‌ی جدید اشاره کرد که کار کردن با آن زمانی که همزمان با دو اپلیکیشن مشغول کار هستید بسیار آسان‌تر شده است.

قابلیت های اندروید 13

عدم واکنش به فرامین لمسی در نتیجه‌ی برخورد کف دست به صفحه هم یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید ۱۳ مخصوص تبلت‌هاست تا بدین ترتیب کاربر به راحتی کف دست خود را روی صفحه بگذارد، بدون اینکه نگران بازخوردی از سوی تبلت باشد.

این باعث می‌شود کاربر حین نوشتن متون مختلف یا طراحی و …، حس نوشتن روی کاغذ را داشته باشد و خسته نشود و این بسیار جذاب است.

کدام گوشی‌ها از قابلیت های اندروید 13 بهره می‌برند؟

به طور کلی، 12 شرکت تولیدکننده به همراه خود شرکت گوگل، هر کدام یک یا چند گوشی خود را برای دریافت آپدیت اندروید 13 بتا 2 ارائه کرده‌اند. با این تفاوت که این‌بار شرکت لنوو با ارائه Lenovo Tab P12 Pro، جایگزین شرکت تولیدکننده TCL در این لیست شده است که در مجموع می‌توان گفت 22 دستگاه اعم از تبلت و گوشی، از 12 برند مختلف شامل دریافت نسخه دوم اندروید 13 بتا می‌شوند.

در لیست دستگاه‌های واجد شرایط، گوگل با 8 دستگاه، بیش‌ترین محصول را ارائه داده و پس از آن شیائومی با دو گوشی و یک تبلت، دومین جایگاه را به خود اختصاص داده است. پس از شیائومی نیز یک گوشی هوشمند و یک گوشی تاشو از برند اوپو در این لیست قرار دارد.

مابقی برندها در بین 12 برند موجود، تنها برای یکی از دستگاه‌های خود این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

گوگل

  • پیکسل 4
  • پیکسل 4 ایکس ال
  • پیکسل 4a
  • Pixel 4a 5G
  • پیکسل 5
  • پیکسل 5a
  • پیکسل 6
  • پیکسل 6 پرو

شیائومی

  • شیائومی 12
  • شیائومی 12 پرو
  • شیائومی پد 5

اوپو

  • Oppo Find X5 Pro
  • Oppo Find N

ایسوس

  • ایسوس زنفون 8

لنوو

  • Lenovo Tab P12 Pro

HMD Global

  • نوکیا X20

وان پلاس

  • Oneplus 10 Pro

ریلمی

  • Realme GT 2 Pro

شارپ

  • شارپ Aquos Sense 6

تکنو

  • Tecno Camon 19 Pro 5G

Vivo

  • Vivo X80 Pro

ZTE

  • ZTE Axon 40 Ultra

لیست محصولات سامسونگ که اندروید 13 را دریافت می‌کنند به شرح زیر است:

سری گلکسی S

  • گلکسی S22 اولترا
  • گلکسی S22 پلاس
  • گلکسی S22
  • گلکسی S21 فن ادیشن
  • گلکسی S21 اولترا
  • گلکسی S21 پلاس
  • گلکسی S21
  • گلکسی S20 اولترا (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
  • گلکسی S20 پلاس (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
  • گلکسی S20 (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
  • گلکسی S20 فن ادیشن (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
  • گلکسی S10 لایت (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)

سری گلکسی نوت

  • گلکسی نوت ۲۰ اولترا (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
  • گلکسی نوت ۲۰ (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
  • گلکسی نوت ۱۰ لایت (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)

سری گلکسی زد

  • گلکسی زد فولد ۲ ۵G
  • گلکسی زد فلیپ
  • گلکسی زد فلیپ ۵G
  • گلکسی زد فلیپ ۳
  • گلکسی زد فولد ۳

سری گلکسی A

  • گلکسی A73
  • گلکسی A53
  • گلکسی A33
  • گلکسی A71 5G
  • گلکسی A71
  • گلکسی A51 5G
  • گلکسی A51
  • گلکسی A52
  • گلکسی A52 5G
  • گلکسی A52s
  • گلکسی A72
  • گلکسی A کوانتوم
  • گلکسی کوانتوم ۲
  • گلکسی A42 5G
  • گلکسی A03s
  • گلکسی A12 / A12 ناچو
  • گلکسی A32
  • گلکسی A32 5G
  • گلکسی A22
  • گلکسی A22 5G
  • گلکسی A23
  • گلکسی A13
  • گلکسی A03

سری گلکسی M

  • گلکسی M42 5G
  • گلکسی M12
  • گلکسی M62
  • گلکسی M01
  • گلکسی M22
  • گلکسی M31
  • گلکسی M32
  • گلکسی M32 5G
  • گلکسی M52 5G
  • گلکسی M33
  • گلکسی M23

سری گلکسی F

  • گلکسی F42 5G
  • گلکسی F62
  • گلکسی F12
  • گلکسی F22
  • گلکسی F23
  • گلکسی Xcover
  • گلکسی Xcover 5

سری گلکسی تب

  • گلکسی تب S8 اولترا
  • گلکسی تب S8 پلاس
  • گلکسی تب S8
  • گلکسی تب S7 پلاس
  • گلکسی تب S7
  • گلکسی تب S7 فن ادیشن
  • گلکسی تب S6 5G
  • گلکسی تب S6 لایت
  • گلکسی تب A7 لایت
  • گلکسی تب A8 10٫۵ (۲۰۲۱)

در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت های اندروید 13 پرداختیم. گوگل در این نسخه قابلیت‌های بسیار جذاب و جالبی ارائه کرده است که مطمئنا برای همه جذاب خواهد بود. اگر مایل هستید در مورد این ویژگی‌ها و قابلیت های اندروید 13 بیشتر بدانید، این مطلب را از دست ندهید.

سوالات متداول

آیا قابلیت های اندروید 13جذاب هستند؟

اندروید ۱۳ که با نام تیرامیسو شناخته می‌شود، طبق توضیحات گوگل، تغییرات بسیار زیادی دارد و بسیار جذاب است. از قابلیت‌های ظاهری گرفته تا بهبودهای نرم‌افزاری که بیشتر آن‌ها بر پایه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. با خواندن این مطلب احتمالا از پی بردن به این حجم از پیشرفتی که به لطف هوش مصنوعی محقق شده شگفت‌زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد قابلیت های اندروید 13 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    برای نوت 9 پرو شیائومی میدونم اندروید 13 نمیاد اما ایا امکانش هست همان اندروید 12 رو بگیره؟؟چون خیلی وقته آندروید 11 هست

    پاسخ

    «گوگل نیز مانند اپل، با ایالت‌ها و دولت‌ها مختلف همکاری می‌کند»
    “دولت های مختلف” درسته.

    پاسخ