;
coinex

بروزرسانی iOS 15.5 منتشر شد ؛ ویژگی‌های جدید کدامند؟

بروزرسانی iOS 15.5 و iPadOS 15.5 توسط شرکت اپل ارائه شد. اپل در این به روزرسانی، بیش‌ترین انرژی و تمرکز خود را بر روی ایجاد بهینه‌سازی Apple Cash و ایجاد تغییرات مثبت بر روی اپلیکیشن Podcasts و HomeKit صرف داده است.

به طور کلی در بروزرسانی iOS 15.5، شرکت اپل بیش‌ترین تغییرات را بر روی تنظیمات زیر بنایی اعمال کرده و در مورد اپلیکیشن و سیستم، فقط تغییرات بسیار کوچکی را در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است. با این خبر همراه ما باشید تا با تغییرات موجود در بروزرسانی iOS 15.5 آشنا شویم.

بروزرسانی iOS 15.5

در به روزرسانی جدید آیفون، Universal Control که قبلا در حالت بتا قرار داشت، نسخه نهایی آن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم در مورد Universal Control و ویژگی جدیدش صحبت کنیم، باید بگوییم بالاخره یونیورسال کنترل، از حالت بتا خارج و نسخه نهایی فعال شد. یونیورسال کنترل، امکان استفاده از یک ماوس و کیبورد را در چند آیپد و مک، برای کاربران فراهم می‌کند.

به روزرسانی اپل

در مورد اپلیکیشن Podcasts، تغییراتی اعمال شده است که موجب می‌شود شما فضای ذخیره سازی اپیزودها را محدود سازید. به این صورت که تمام اپیزودهای قدیمی به صورت خودکار حذف شده و فضا برای ذخیره سازی اپیزودهای جدید، ایجاد می‌شود.

در بروزرسانی iOS 15.5، امکان استفاده از لینک‌های اینترنتی خارجی را برای ساخت اکانت و امور مدیریتی، به اپلیکیشن‌های محتواخوان می‌دهد. در واقع شما هنگام استفاده از اپلیکیشنی مثل نتفلیکس، می‌توانید به اکانتی خارج از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل، دسترسی پیدا کنید.

نکته: هر اپلیکیشنی که دارای محتوای دیجیتال باشد، اپلیکیشن محتواخوان است.

در به روزرسانی جدید در بخش photos، این امکان فراهم شده است که کاربران یک فهرست به نام Sensitive Locations را داشته باشند تا برخی از عکس‌ها را در قسمت خاطرات کاربران، ذخیره سازی کنند.

به روزرسانی آیفون

در به روز رسانی جدید، امکان Communication Safety in Messages برای ایجاد ایمنی ارتباطات در پیامک‌ها، در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا هم اکنون فعال شده است. این ایمنی شامل کنترل تصاویر ورودی و خروجی نیز می‌شود، به این ترتیب که اگر تلفن همراه در دست کودکان باشد و یک عکس برهنه ارسال شود، عکس به صورت خودکار محو شده و برای کودک نمایش داده نمی‌شود. حتی اگر کودکی بخواهد عکس برهنه ارسال کند، باز هم به وی هشدار داده می‌شود و اجازه این کار برای او داده نمی‌شود.

در این نسخه جدید، 25 اصطلاحات امنیتی انجام شده است که عبارتنداز: اصلاح WebKit، کرنل سیستم، وای فای و AppleAVD و …

از جمله تغییرات اعمال شده دیگر در ios 15.5، ایجاد دو گزینه Request و Send در قسمت Apple Pay Cash است تا کاربر به آسانی پول نقد خود را در این برنامه مدیریت نماید.

همچنین در این به روز رسانی با اضافه شدن اصلاح در مورد فرآیندهای خودکار، تمام باگ‌های این فرآیند در کنترل هوشمند اصلاح می‌شود. علاوه بر این، اپل یک سرویس جدید برای پخش موسیقی کلاسیک ایجاد کرده که با خرید سرویس Primephonic امکان استفاده از آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بروزرسانی iOS 15.5 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر