;
coinex

گروه انانیموس به بزرگترین بانک روسیه حمله هکری کرد

گروه انانیموس ادعا می‌کند که سیستم یکی از بزرگترین موسسات مالی روسیه به نام Sberbank را هک کرده است. با ما همراه باشید.

گروه هکری انانیموس در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کرد که در پی حملات انجام شده به Sberbank، هزاران ایمیل، شماره تلفن و آدرس از قربانیان را به دست آورده‌اند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که Sberbank بزرگترین بانک در فدراسیون روسیه و منقطه اروپای شرقی به شمار می‌رود. Sberbank که در حال حاضر با نام مختصر Sber شناخته شده است، یک شرکت خدمات بانکی و مالی دولتی مستقر در مسکو است و در چندین کشور اروپایی فعالیت می‌کند. تحریم‌های غرب که به علت حلمه روسیه به اوکراین اعمال شده، بر عملیات بانکی این کشور تأثیر منفی گذاشته است. Sberbank Europe در انتهای ماه فوریه (اسفند) اعلام کرد که بازار اروپا را ترک خواهد کرد.

حمله گروه انانیموس به بزرگترین بانک اروپای شرقی

اکانت توییتری مرتبط با مجموعه Anonymous با نام YourAnonOne@ ادعا می‌کند این حمله ابتدای هفته صورت گرفته است. توییتی دیگر از یک حساب کاربری مرتبط با انانیموس نشان می‌دهد این گروه هکری به بیش از 5030 ایمیل، آدرس و شماره تلفن Sberbank دسترسی دارند. Sberbank که طبق گزارش‌ها حدود یک سوم کل دارایی‌های بانک در روسیه را در اختیار دارد، هنوز در مورد این ادعاها اظهار نظر نکرده است.

گروه انانیموس به بزرگترین بانک روسیه حمله هکری کرد

روز جمعه، نشریه خبری حوزه رمزارزها به نام Forklog اشاره کرد که هکران به 5 فایل اکسل آرشیوی دسترسی دارند. این فایل‌های اکسل حاوی اطلاعاتی درباره صندوق‌های امانت بانک تا تاریخ 14 ژوئن 2016 (25 خرداد 1395)، فهرستی از ارزیابی دارایی‌های شرکت، فهرست قراردادهای آتی معامله شده و فایل قالب خالی از گواهی وضعیت دارایی و تعهدات جاری است.

آغاز حمله‌های گروه انانیموس به روسیه

اندکی پس از عبور نیروهای مسلح روسیه از مرز اوکراین، گروه هکری انانیموس جنگ سایبری را علیه روسیه اعلام کرد. این هکران معروف، قول دادند در اینترنت کشور روسیه اختلال ایجاد کنند. این گروه از اواسط اسفند تاکنون، وبسایت‌های کرملین، ایالت دوما و وزارت دفاع را مورد هدف قرار دادند. علاوه بر این وب‌سایت‌ها، کانال‌های تلویزیونی روسیه نیز توسط Anonymous هک شده است. این گروه تاکنون میلیون‌ها ایمیل فاش‌شده را منتشر کرده است.

در ماه مارس (اسفند و اوایل فروردین) گروه Anonymous اعلام کرد که بیش از 28 گیگابایت اسناد متعلق به بانک مرکزی روسیه (از جمله برخی از توافق‌نامه‌های سری) را منتشر کرده است. در اوایل ماه می (اردیبهشت)، گروه هک Network Battalion 65 که وابسته به انانیموس است، اعلام کرد که پردازنده پرداخت معروف روسی به نام Qiwi را مختل کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حمله هکری گروه انانیموس به بزرگترین بانک روسیه چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر