;
coinex

شعبه گوگل روسیه اعلام ورشکستگی کرد

با توجه به وضعیت کنونی کشور روسیه، شرکت گوگل اظهار کرد که دیگر قادر به ادامه فعالیت در این کشور نیست و احتمالا به زودی ورشکستگی خود را اعلام کند. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات ورشکستگی شعبه گوگل روسیه را بررسی کنیم.

سخنگوی گوگل بیان کرد، بعد از اینکه حساب‌های بانکی گوگل توسط مقامات توقیف شد، این شرکت دیگر قادر به انجام تعهدات مالی اعم از پرداخت حقوق کارمندان، پرداخت پول به تامین کنندگان و فروشندگان و به کارگیری نیروهای جدید نیست و بنابراین شعبه گوگل کشور روسیه عنوان کرد که قصد اعلام ورشکستگی را دارد.

ورشکستگی شعبه گوگل روسیه

اصلی‌ترین منبع درآمد گوگل در روسیه، از طریق تبلیغات بود؛ به طوری که در سال گذشته حدود 134.3 میلیارد روبل به عبارت دیگر 2.086 میلیارد دلار، از تبلیغات درآمد داشت. در ماه‌های اخیر با توجه به جنگ روسیه با اکراین، وجود تبلیغات در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

ورشکستگی شعبه گوگل روسیه

شرکت یوتیوب که زیر مجموعه گوگل است، وجود هر گونه تبلیغات در کانال‌های متعلق به رسانه‌های دولتی روسیه را ممنوع کرد و با این کار تمامی این کانال‌‌ها مسدود شدند.

در دسامبر گذشته، شرکت گوگل روسیه، به دلیل این که محتواهای غیر قانونی (از نظر دولت روسیه) را حذف نکرد، مجبور به پرداخت جریمه 7.2 میلیارد روبل، برابر 98 میلیون دلاری شد که این رقم، 8 درصد از درآمد این شرکت بود.

 

بنابر گزارش رویترز، یک کانال تلویزیونی ادعا می‌کند که مقامات روسی در پیِ عدم اجازه گوگل برای دسترسی به حساب یوتیوب و مسدود‌سازی آن، در حدود 15 میلیون دلار از دارایی این شرکت را ضبط کرده‌اند.

نهاد رگولاتور ارتباطی روسیه، پس از این که گوگل ویدیوهای روسیه را از یوتیوب حذف کرد، این شرکت را تهدید به پرداخت مبلغ 8 میلیون روبلی معادل 95 هزار دلار کرده است. هنوز میزان جریمه‌های کشور روسیه علیه شرکت گوگل به طور کامل مشخص نیست.

شرکت گوگل در روسیه

پس از جنگ اخیر در این کشور، گوگل اولین شرکتی است که اعلام ورشکستگی خود را بیان می‌کند. شرکت‌های اپل، متا و مایکروسافت، با این که به فعالیت خود در روسیه ادامه نمی‌دهند، ولی اظهار ورشکستگی هم نکرد‌ه‌اند.

مک دونالد بعد از 30 سال سابقه کار در روسیه، بیان کرد که کارش را در این کشور تعطیل می‌کند. همچنین در ماه مارس، استارتاپ تحویل غذای Buyk در روسیه با توجه به اعمال تحریم‌های اقتصادی از طرف کشورهای مختلف، ورشکستگی خود را اعلام کرد.

با این که کشور روسیه، استفاده از خدمات ارائه شده توسط گوگل را ممنوع کرده است، اما گوگل بیان کرد که استفاده از خدمات رایگان این پلتفرم در کشور روسیه، مشکلی ندارد. اینستاگرام و فیسبوک در کشور روسیه به طور کامل، مسدود هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ورشکستگی شعبه گوگل روسیه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر