;
coinex

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام چگونه است؟

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام چگونه است؟ اگر قصد دارید با نحوه فعال کردن و غیرفعال کردن کپشن خودکار در اینستاگرام آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی هم‌رسانی و اشتراک عکس و ویدئو بوده که بسیار محبوب و پرطرفدار است. این نرم‌افزار این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر نیز به اشتراک گذاری کنند.

کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای تصاویر خود استفاده کنند. این شبکه اجتماعی محبوب امکانات بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید با استفاده از این امکانات کارهای مختلف و متنوعی انجام دهید و از حضور در این شبکه اجتماعی لذت ببرید.

موضوعی که در مورد این شبکه اجتماعی در ادامه بررسی می‌شود، آموزش فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام است. اگر قصد دارید با نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام آشنا شوید و از آن استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

دانلود استوری اینستاگرام دیگران آنلاین و بدون برنامه

نحوه ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام 

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام چندی پیش ویژگی کپشن خودکار را به پلتفرم خود اضافه کرد. این قابلیت به صورت خودکار، زیرنویسی را برای ویدیوهایی آماده می‌کند که کاربر در این شبکه اجتماعی می‌بیند.

البته استفاده از این قابلیت نیاز به فعال کردن دارد و به صورت پیش فرض فعال نیست. برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید در ابتدا نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید.

گفتنی است این قابلیت برای 17 زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسویف عربی، ویتنامی، ایتالیایی، آلمانی، ترکیب، روسی، تایلندی، اردو و… قابل استفاده است. البته اینستاگرام اعلام کرده که در آینده نزدیک، زبان‌‌های دیگری نیز به این موارد اضافه خواهند شد.

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام

در ادامه با آموزش فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام برای ویدئوها همراه ما باشید.

آموزش فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام

قابلیت زیرنویس خودکار به صورت پیش فرض در اینستاگرام، غیرفعال است. حال اگر ‌می‌خواهید این قابلیت را برای تما‌می‌ویدیوهای فید یا همان صفحه اصلی خود فعال کنید، لازم است مرحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی پروفایل خود که در سمت راست و قسمت پایینی صفحه جای گرفته، کلیک کنید.
  2. منو را از سمت راست صفحه باز کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. وارد Account و بعد از آن Captions شوید. حال باید تاگل مربوط به کپشن را فعال کنید.

برای غیرفعال کردن زیرنویس خودکار نیز ‌می‌بایست پس از دنبال کردن مراحل فوق، کپشن را غیرفعال کنید

نحوه فعال کردن زیرنویس خودکار برای ویدیوهای خاص

ممکن است مایل باشید که از ویژگی فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام فقط برای ویدئوهای خاصی استفاده کنید و این قابلیت برای همه ویدئوها فعال نباشد. در این شرایط می‌توانید به روشی عمل کنید که در ادامه آمده است. نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام در این شرایط به این صورت است که:

  1. در ویدیوی مربوطه، روی علامت سه نقطه که در سمت راست و قسمت بالای صفحه جای گرفته، تپ کنید.
  2. اگر ویدیو از قابلیت زیرنویس خودکار پشتیبانی ‌می‌کند، گزینه‌ای تحت عنوان Manage Captions ظاهر ‌می‌شود.
  3. حال باید تاگل مربوط به کپشن (Captions) را فعال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام کودکان چیست

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

ارسال یک ویدیو با قابلیت نمایش زیرنویس

این قابلیت برای تولیدکنندگان محتوا نیز بسیار مفید و کاربردی است و ‌می‌توان از آن برای زیرنویس‌دار کردن محتواها برای اشتراک در این شبکه اجتماعی استفاده کرد. برای این منظور باید:

  1. ابتدا یک ویدیو را از گالری یا دوربین دستگاه آپلود کنید.
  2. پس از اعمال تغییرات مدنظر، گزینه Advanced Settings را از منویی که قبل از پست کردن ویدیو ظاهر ‌می‌شود، انتخاب کنید.
  3. در پایین گزینه Accessibility، باید تاگل مربوط به نمایش زیرنویس (Show Captions) را فعال و یا غیرفعال کنید.

حتی اگر در مواقعی هم فراموش کردید که زیرنویس را برای ویدیو فعال کنید، ‌می‌توانید این کار را پس از ارسال ویدیو نیز انجام دهید. برای این منظور می‌توانید به روش زیر اقدام کنید:

روی علامت سه نقطه که در قسمت بالایی و سمت راست ویدیو مشاهده ‌می‌شود، تپ کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.

در گوشی‌‌های اندروید، ‌می‌توانید از گزینه Remove Captions برای غیرفعال کردن استفاده کنید. در گوشی‌‌های آیفون نیز در بخش Advanced Settings، ‌می‌توان از Show Captions برای فعال و غیرفعال کردن زیرنویس استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

5 روش دانلود هایلایت اینستاگرام

5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

اگر قصد دارید زیرنویس‌های تولید شده خودکار را در ویدیوهای خود دریافت کنید، مراحل زیر نیز می‌تواند به شما کمک کند:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود باز کنید.
  2. روی نماد + در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. از لیست روی ارسال ضربه بزنید.
  4. ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید.
  5. روی Next ضربه بزنید.
  6. روی تنظیمات پیشرفته ضربه بزنید.
  7. در بخش دسترس‌پذیری، کلید کنار نمایش شرح‌ها را روشن کنید.
  8. به بخش آپلود برگردید و روی اشتراک گذاری ضربه بزنید.

چطور می‌توان زیرنویس خودکار را به استوری اضافه کرد؟

استفاده از برچسب زیرنویس جدید اینستاگرام کاملاً مشابه استفاده از برچسب‌های دیگر استوری‌های اینستاگرام است. روش تنظیم این برچسب به شرح زیر است:

در ابتدا به آیکون دوربین و استوری اینستاگرام یا Reels بروید و یا یک فیلم را از گالری ضبط یا بارگذاری کنید.

پس از بارگذاری یا ضبط، روی آیکون برچسب ضربه بزنید و برچسب Captions را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام

در این مرحله می‌توانید از بین چهار قالب متن مختلف، متن را به اطراف صفحه حرکت داده و رنگ را تغییر دهید.

اکنون زیرنویس‌های شما باید در استوری اینستاگرام شما ایجاد شود. حتماً زیرنویس‌ها را قبل از ارسال چک کنید و بخوانید زیرا اینستاگرام ممکن است صدای شما را به طور دقیق رونویسی نکند. در حال حاضر، کاربران امکان ویرایش زیرنویس‌ها را ندارند.

آیا همه به ویژگی کپشن خودکار اینستاگرام دسترسی درند؟

ممکن است به دلایل مختلفی از جمله قدیمی بودن گوشی موبایل یا وی پی ان مورد استفاده برچسب مربوط به زیر نویس خودکار اینستاگرام در استوری برای همه در دسترس نباشد.

اگر هنوز به این ویژگی دسترسی ندارید هیچ جای نگرانی نیست چرا که روش‌های دستی برای اضافه کردن آن نیز وجود دارد که در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.

آن طور که گفته شده این ویژگی در استوری وجود دارد و برای Reels نیز به صورت آزمایشی فعال است و بعد به صورت گسترده تر راه اندازی می‌شود. اگر با وجود به روزرسانی اپلیکیشن هنوز در دسترسی مشکل دارید بهتر است از این روش‌ها استفاده کنید:

راه اول: اضافه کردن متن به صورت دستی

در این روش می‌توانید با استفاده از روش‌های همیشگی و معمول برای خلاصه کردن نکات مهمی که می‌خواهید بگویید از برچسب متن استفاده کنید و آنها را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.

این روش کمی زمان بر است و البته به دلیل محدودیتی که در نگارش و تنظیم متون دارید بایستی خلاصه ترین نکات را در آن قرار دهید.

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام

راه دوم: استفاده کردن از برنامه‌های کمکی

اگر راه حل اول استفاده نکردید می‌توانید این روش را امتحان کنید. برخی اپ های جانبی برای تنظیم زیرنویس استوری اینستاگرام وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند. به نظر می‌رسد این سه مورد از سایرین مطمئن‌تر و کاربردی‌تر هستند:

  • Threads by Instagram
  • Clipomatic
  • CaptionMax

این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا برای برنامه ریزی و ایجاد ساده‌تر استوری‌های خود و همچنین صرفه جویی در وقت، برنامه‌ای برای استوری‌های خود تعیین کنید.

این کار بسیار ساده است. کافی است ویدیوهای خود را به عنوان مدیا و گالری در این اپ‌ها بارگذاری کنید و تصمیم بگیرید چه زمانی بایستی به صورت زنده پخش شوند. به محض این که زمان ارسال استوری فرا برسد نوتیفیکیشنی روی موبایل دریافت خواهید کرد و همه لینک ها و متن شما در کلیپ بورد شما کپی می‌شود.

لازم به ذکر است که از آنجا که استوری‌ها را به صورت دستی بارگذاری می‌کنید، می‌توانید برچسب زیرنویس‌ها را قبل از پخش مستقیم استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که استوری‌های قابل دسترسی را به اشتراک می‌گذارید.

بیشتر بخوانید:

اینستا جی بی ؛ دانلود، نصب و آموزش استفاده از GBInstagram

اینستا پلاس ؛ دانلود، نصب و آموزش استفاده از

چرا استفاده از زیرنویس یا کپشن خودکار اینستاگرام مهم است؟

زیرنویس‌های اینستاگرام خیلی ساده‌تر خوانده می‌شوند و درک محتوا را برای مخاطب ساده‌تر می‌کنند. از مدت‌ها قبل تقاضا برای این ویژگی وجود داشته و بسیار ویژگی خوبی است.

به عنوان یک برند یا حساب تجاری، محتوای اینستاگرام شما باید تا حد ممکن فراگیر باشد و برچسب زیرنویس جدید اینستاگرام به آن کمک می‌کند. زیرنویس ویدیوی اینستاگرام نه تنها برای افرادی که بدون صدا تماشا می‌کنند مهم است، بلکه برای کسانی که مشکل شنوایی دارند ضروری است.

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام

اگر یک کاربر در حال تماشای استوری یا Reels اینستاگرام در یک مکان عمومی آرام و بدون هدفون باشد، احتمال دارد از ویدیوی شما خارج شود. اما با وجود زیرنویس این مشکل برطرف خواهد شد و ویدیوهای شما بیشتر بازدید خواهند گرفت. چرا که متوقف کردن و تماشا و درک ویدیو برای مخاطبانتان ساده‌تر می‌شود.

زیرنویس‌ها می‌توانند به طور گسترده‌ای به ایجاد فضای قابل دسترسی بیشتر برای همه افراد جامعه شما کمک کنند. شما می‌توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیج خود از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بازیابی پست های حذف شده اینستاگرام

راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام

در این مطلب که آموزش فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام بود به بررسی این قابلیت و نحوه فعال کردن آن پرداختیم. این قابلیت برای کاربران این شبکه اجتماعی محبوب بسیار جذاب است و می‌توان با فعال کردن آن به استفاده از آن پرداخت. نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام بسیار ساده است؛ کافی است این مطلب را بخوانید و با آموزش فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام نسبت به فعال یا غیرفعال کردن آن اقدام کنید.

سوالات متداول

منظور از کپشن خودکار اینستاگرام چیست؟

برای اینکه با مفهوم کپشن خودکار در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید، روش فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام که در این مطلب آمده است را از دست ندهید. کپشن خودکار اینستاگرام یک ویژگی جدید است که به تازگی در این شبکه در دسترس قرار گرفته است. البته برای استفاده از این قابلیت باید آن را فعال کرد که در این مطلب در مورد نحوه فعال و غیرفعال کردن آن صحبت شد.

ویژگی زیرنویس خودکار اینستاگرام قابلیتی است که ‌می‌تواند به صورت خودکار، زیرنویسی را برای ویدیوهایی که کاربر در این شبکه اجتماعی تماشا ‌می‌کند، آماده کند. اما این گزینه به صورت پیش‌فرض فعال نیست و کاربران برای استفاده از این امکان، ‌می‌بایست آن را فعال کنند. این قابلیت برای کسانی که برای مارکتینگ از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

به صورت کلی می‌توان گفت با این قابلیت هرچه در ویدیو گفته می‌شود در زیرنویس نیز می‌آید و به این ترتیب شما می‌توانید بدون نیاز به هنذفری ویدیوی مورد نظر را تا انتها تماشا کنید و بدانید داستان از چه قرار است. این همان ویژگی است که از آن با نام زیرنویس خودکار اینستاگرام یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را رد بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر