;
coinex

نحوه ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام ؛ آموزش کار با ونیش مود (Vanish Mode)

فیسبوک در اخرین آپدیت اینستاگرام قابلیت ارسال پیام های ناپدید شونده را اضافه کرده است. با نحوه ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام چقدر آشنایی دارید؟

دایرکت اینستاگرام یکی از ویژگی های بسیار مفید این شبکه اجتماعی برای ارتباط کاربران با یکدیگر است. اینستاگرام این بستر با مدام بهبود می دهد. حالا شاهد حالت Vanish Mode دایرکت اینستاگرام هستیم. اما این حالت چیست و چطور؟ خیلی خلاصه باید بگویم مثل Secret Chat تلگرام.

کمپانی فیسبوک در تلاش برای بالا بردن قابلیت دایرکت اینستاگرام و در رقابت با سایر پیامرسان ها میکوشد امکانات و ابزارهای به روز سایر پیامرسان را در آپدیت های جدید این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار بدهد.

اوایل دایرکت اینستاگرام یک پیامرسان با قابلیت های بنیادین و بسیار ساده بود. نه امکان ارسال ویس وجود داشت و نه سایر قابلیت های پیشرفته تر. به تدریج اما اینستاگرام قابلیت های جدیدی را به دایرکت اضافه میکند.

در آخرین مورد و با کپی برداری از قابلیت های اسنپ چت و پیامرسان محبوب تلگرام، قابلیت جدیدی به دایرکت اینستاگرام تحت عنوان «Vanish Mode» اضافه شده است. اما این قابلیت چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ با ما همراه باشید.

نحوه ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام

آموزش کار با ونیش مود (Vanish Mode) اینستا

حالت «Vanish Mode» ویژگی‌ جدیدی است که پس از ارسال عکس، پیام صوتی، ایموجی و استیکر و رویت شدن توسط دریافت کننده، همه پیام‌ها را فورا حذف می‌کند.

در واقع برای حفظ حریم خصوصی، پس از آنکه طرف مقابل پیام‌های ارسال شده را دریافت کرد؛ دیگری اثری از پیام‌ها باقی نمی‌ماند و ناپدید می‌شوند.

فرض کنید شما می خواهید با کسی صحبت کنید که تقریبا به او اعتماد ندارید یا نمی خواهید داده ای از شما در دست او باقی بماند. پس اگر اینطور است، با این حالت در دایرکت اینستاگرام با او صحبت کنید اما با استفاده از قابلیت ونیش مود. در این حالت حتی اسکرین شات گرفتن از صفحه چت هم اطلاع داده می شود.

ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام
ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام

طی دو ماه گذشته برخی کاربران این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند. کاربران اینستاگرام نیز در دایرکت مسج می‌توانند از این ویژگی کمک بگیرند تا عکس‌ها و ویدیوها پس از مشاهده، حذف شوند.

حالت Vanish Mode شبیه به مکالمه مخفی یا سکرت چت است که امکان رمزنگاری سرتاسری گفتگو را فراهم می‌کند. البته این حالت جدید طوری طراحی شده که پس از مشاهده، موارد ارسال شده برای همیشه حذف می‌شوند. وقتی کاربر از صفحه چت، اسکرین شات بگیرد، اینستاگرام و فیسبوک با ارسال نوتیفیکیشن به ارسال کننده اطلاع رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

استفاده از این ویژگی جدید اختیاری است و کاربران می‌توانند با توجه به علاقمندی و نیاز خود، حالت Vanish Mode را فعال یا غیرفعال کنند. وقتی این حالت جدید فعال باشد، مسنجر فیسبوک و اینستاگرام در مورد آن به کاربر اطلاع رسانی می‌کند. در نتیجه وی متوجه می‌شود که حالت ناپدید شدن پیام‌ها فعال است.

در حال حاضر این حالت جدید تنها برای چت‌های دو نفره قابل استفاده است و در گروه‌های چند نفره هنوز فعال نشده است. کاربران فیسبوک می‌توانند در مورد چت‌هایی که این حالت روی آنها فعال است به فیسبوک گزارش ارسال کنند یا چنین چت‌هایی را مسدود کنند.

ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام
ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام

در ادامه آموزش ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام باید گفت کاربران برای استفاده از این حالت جدید باید آخرین نسخه اپلیکیشن‌های مسنجر فیسبوک و اینستاگرام را دریافت کنند. البته این قابلیت جدید در حال حاضر در دسترس کاربران آمریکا، کانادا، مکزیک، پرو، بنگلادش و برخی دیگر از کشورها قرار گرفته است؛ ولی به زودی کلیه کاربران می‌توانند آخرین بروزرسانی پیام رسان‌های محبوب را دریافت کرده و از حالت جدید استفاده کنند.

نحوه استفاده از حالت Vanish Mode

شما برای وارد شدن به حالت محوشونده پیام ها یا Vanish Mode به راحتی می توانید از بالای کادر چت (کادر پایین صفحه دایرکت) به بالا سوایپ کنید. به راحتی وارد می شوید.

وقتی در حالت Vanish هستید، کادر چت با مرز خط چین مشخص می شود.

در لیست دایرکت های شما، چت های با حالت Vanish Mode با یک دایره خط چین طور نشان داده خواهد شد.

در این حالت اگر اسکرین شات بگیرید، در صفحه چت اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ gmsarena

نظر شما در خصوص ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر