;
coinex

بهترین مک بوک های 2022 ؛ لپ تاپ های جدید اپل

بهترین مک بوک های 2022 در ادامه برای شما معرفی شده‌اند. اگر قصد دارید با بهترین مک بوک های اپل در سال 2022 آشنا شوید، با ما همراه باشید.

لپ تاپ‌های برند اپل از لحاظ کیفیت تولید و قطعات و همچنین طراحی زیبا و جذاب و کارکرد عالی با دیگر برندهای لپ تاپ قابل مقایسه نیستند. این شرکت برتر و معتبر در حوزه تولید لپ تاپ و مک بوک برای هر کاربر و هر کارکردی لپ تاپ ویژه‌ای تولید کرده است.

از مهم ترین دلایل پرطرفدار بودن لپ تاپ‌های اپل می‌توان به امنیت بالای این محصول و مقاومت بالا در برابر ویروس‌ها و بدافزارها اشاره کرد. از دیگر موارد مهم در مورد بهترین لپ تاپ اپل ارائه آپدیت‌های جدید است که کاربران با همان لپ تاپ قدیمی اپل خود می‌توانند نرم افزارها را ارتقا دهند.

اگر قصد خرید لپ تاپ اپل دارید یا مایل هستید با بهترین لپ تاپ های اپل در سال 2022 آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 ؛ لپ تاپ های جدید مخصوص بازی

بهترین لپ تاپ های دل 2022 ؛ لپ تاپ DELL جدید چی بخریم؟

بهترین مک بوک های 2022

مک بوک‌های اپل که با تراشه‌های اختصاصی اپل جذاب‌تر شده‌اند برای کارهای سنگین بسیار مناسب به نظر می‌رسند به خصوص که شارژ دهی باتری نیز با اختلاف از رقبای ویندوزی بهتر شده و شما با خیال راحت می‌توانید بیش از یک روز با مک بوک خود کار کنید.

بهترین مک بوک های اپل در سال 2022 که در ادامه آمده‌اند همگی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد هستند.

MacBook Pro 14-inch (2021)

بهترین مک بوک های 2022

  • پردازنده: اپل M1
  • رم: 16 تا 64 گیگابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 14 اینچ
  • حافظه: 512 گیگابایت تا 8 ترابایت

از بهترین مک بوک های اپل در سال 2022 می‌توان مک بوک پرو 2021 (14 اینچی ) را نام برد. برای سال‌ها، MacBook Pro به‌روزرسانی‌های بسیار کوچک و بسیار خسته‌کننده دریافت می‌کرد. امسال تقریباً همه چیز متفاوت است، زیرا اپل درب مخروطی را برای داشتن یک صفحه صاف کنارگذاشته و حتی MacBook Pro را نیز در پایین آن حک کرده است.

اما مهمتر از آن، بیشتر حاشیه‌های مک بوک پرو کوچک شده است. اکنون، اندازه آنها کمی بیشتر از 0.1 اینچ است که نسبت به قاب‌های 0.5 اینچی و 0.3 اینچی سه سال گذشته کمتر است.

تنها تغییر جدید دیگر این است که دریچه‌های چپ و راست، بزرگ‌تر از قبل هستند. مک بوک پرو 14 اینچی با ابعاد 12.3 x 8.7 x 0.6 اینچ و وزن 3.5 پوند، کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مک بوک پرو  13 اینچی است.

نکته جالب این است که مک‌بوک پرو 14 اینچی باریک‌تر است. اپل مک بوک پرو 2021 را با همان دو رنگی که سال‌ها مک بوک پرو را می‌فروخت یعنی نقره‌ای و خاکستری فضایی به فروش می‌رساند.

همه چیز در صفحه نمایش mini-LED Liquid Retina XDR در MacBook Pro 2021 (14 اینچی) بسیار روشن‌تر و بهتر به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگ مک بوک پرو 2021، نرخ تازه سازی ProMotion 120 هرتز آن است که همه چیز را روان‌تر نشان می‌دهد.

مک بوک پروهای جدید فوق العاده روشن هستند و مدل 14 اینچی تا 487.8 نیت ساطع می‌کند. اپل مک‌بوک‌های جدید را با حداکثر روشنایی تا 1600 نیت رتبه‌بندی می‌کند. این مدل از بهترین لپ تاپ های اپل در سال 2022 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i3 کدام است؟

MacBook Pro 16-inch (2021)

بهترین مک بوک های 2022

  • پردازنده: M1 Pro | M1 Max
  • رم: 16 گیگابایت
  • اندازه صفحه نمایش :16 اینچ
  • حافظه: 512GB تا 8TB

از دیگر بهترین لپ تاپ های اپل در سال 2022 می‌توان این مدل را نام برد. مک بوک پرو 16 اینچی صفحه کلید کاملا جدید، صفحه نمایش بزرگ‌تر، صدای بهتر و عملکرد سریع‌تر دارد که باعث شده است MacBook Pro 16 اینچی گزینه‌ای عالی برای کاربران حرفه‌ای باشد.

کوپرتینونشین‌ها مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را با مکانیزم قیچی بازطراحی‌شده‌ای با عمق حرکتی یک میلی‌متری همراه کرده‌اند، مکانیزمی که اپل آن را Magic Keyboard می‌‌نامد.

در کنار بازگشت مکانیزم قیچی، تک‌تک کلیدها پوششی لاستیکی نیز روی خود دارند تا بدین ترتیب از ورود ذرات ریز یا گردوغبار به داخل مکانیزم و تداخل کارکرد آن جلوگیری شود. با وجود بهره‌گیری از تاچ‌بار، طراحان اپل، کلید Escape فیزیکی را برای کاربران حرفه‌ای تدارک دیده‌اند و کلیدهای جهتی را به فرم T‌ وارون درآورده‌اند.

مک‌بوک پرو جدید با نمایشگر ۱۶ اینچی، از بزرگ‌ترین پنل رتینا در دنیای لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برد. همانند گذشته روشنایی پنل به ۵۰۰ نیت می‌رسد و پوشش کاملی از فضای رنگی گسترده‌ی P3 در اختیار کاربر قرار دارد؛ اما اکنون وضوح نمایشگر به ۱۹۲۰ × ۳۰۷۲ پیکسل با تراکم ۲۲۶ پیکسل‌ براینچ رسیده است.

اپل سیستم خنک‌کننده‌ی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را پیشرفته‌ترین معماری حرارتی در تاریخ لپ‌تاپ‌های مک معرفی می‌کند؛ سیستمی که امکان بهره‌گیری از بالاترین توان سخت‌افزار دستگاه در بازه‌های زمانی طولانی‌تر فراهم می‌سازد.

سیستم خنک‌کننده‌ی جدید از فن‌های بزرگ‌تر با پره‌های طویل در کنار دریچه‌های وسیع‌تر بهره می‌برد، بدین‌ ترتیب جریان هوا ۲۸ درصد افزایش می‌یابد، ضمن اینکه افزایش ۳۵ درصدی ابعاد هیت‌سینک به انتقال بهتر گرما کمک می‌کند.

اپل می‌گوید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی به‌لطف سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ی خود می‌‌تواند تحت بارهای پردازشی سنگین نسبت به طراحی پیشین تا ۱۲ وات توان بیشتر به‌صورت پایدار ارائه دهد و بهترین مک بوک های 2022 باشد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی که از بهترین مک بوک های 2022 است، از پردازنده‌های نسل نهمی اینتل با طراحی ۸ هسته‌ای و فرکانس بیشینه‌ای بالغ بر 4.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon Pro 5500M‌ AMD به‌عنوان نخستین GPU-‌های موبایل ۷ نانومتری بهره می‌گیرد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی از سیستم صوتی بازطراحی‌شده‌ای با ۶ اسپیکر و دقت صدای زیاد بهره می‌برد. در سیستم صوتی جدید، به‌لطف فناوری انحصاری اپل از دو درایور در خلاف جهت هم استفاده شده است تا بدین ترتیب ارتعاشات ناخواسته‌ای که منجر به اعوجاج صدا می‌شوند، کاهش یابند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2022 ؛ لپ‌تاپ ASUS جدید چی بخریم؟

بهترین لپ تاپ های HP در سال 2022 ؛ قیمت و مشخصات فنی

MacBook Pro 13-inch (2020)

بهترین مک بوک های 2022

  • اندازه صفحه نمایش: 13 اینچ
  • پردازنده: اپل M1
  • رم: 8 تا 16 گیگابایت
  • حافظه: 256 گیگابایت SSD

این لپ تاپ 13 اینچی اپل به دلیل کاربرد تراشه M1 (اولین SOC سفارشی اپل) از بهترین مک بوک های 2022 بوده و برای بیشتر کاربران مناسب است. وجود تراشه M1 موجب بالا رفتن سرعت عملکرد و سرعت و دوام باتری می‌شود.

دوام 16 ساعته باتری و وجود حافظه پرسرعت SSD و همچنین وب کم با کیفیت عالی این لپ تاپ را یک کالای منحصر به فرد کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ اپل که از بهترین مک بوک های 2022 است، می‌توان به پردازنده مرکزی M1 Apple و پردازنده گرافیکی Apple M1 و حافظه رم RAM 8 گیگابایت تا 16 گیگابایت آن اشاره کرد.

علی رغم عدم وجود پورت کافی، دارا بودن حافظه داخلی 256 گیگابایت و صفحه نماش 2560 در 1600 پیکسل با 13 اینچ و ابعاد 12x 8.4×0.6 و وزن حدود 1.4 کیلوگرم این لپ تاپ از بهترین مک بوک های 2022 است.

این دستگاه تا 3 برابر سریع‌تر از نسل قبلی خود است. پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای M1 نیز پنج برابر سریع‌تر است. اگرچه مک بوک ایر بدون فن بوده، اما اپل یک فن برای مک بوک پرو نصب کرده تا عملیات‌های سنگین را برای مدت طولانی‌تری انجام دهد.

مک بوک پرو 13 اینچی از 8 یا 16 گیگابایت رم یکپارچه استفاده می‌کند و از بهترین مک بوک های 2022 است.

MacBook Air 13-inch (2020)

بهترین مک بوک های 2022

  • اندازه صفحه نمایش: 13 اینچ
  • پردازنده: اپل M1
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 256 گیگابایت SSD

مک بوک ایر اولین لپ‌تاپ اپل با پردازنده ARM مبتنی بر C1 به نام M1 خواهد بود. تغییرات اصلی مک بوک ایر در داخل آن صورت می‌گیرد. جایی که تراشه اختصاصی M1 با بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر، قدرت پردازش مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این تراشه در دو نسخه با گرافیک 7 یا 8 هسته‌ای در داخل مک بوک ایر استفاده می‌شود.

اما در هر دو نسخه، یک CPU 8 هسته‌ای و یک واحد پردازش 16 هسته‌ای موجود است. ساکنان کوپرتینو که برای تراشه اختصاصی M1 بسیار بهینه‌شده‌اند، مک بوک ایر را بدون فن می‌سازند. آنها همچنین تا 5 برابر سریع‌تر از نسل قبلی هستند.

از سوی دیگر، به لطف واحد پردازش 16 هسته‌ای M1، پردازش‌های مبتنی بر ماشین مانند تشخیص چهره یا تشخیص اشیا تا 9 برابر سریع‌تر است. اپل می‌گوید که به لطف کنترلر حافظه در M1 و حافظه جدیدتر، ماژول‌های SSD مک بوک ایر تا دو برابر سریع‌تر از قبل هستند.

این پورت‌ها در حال حاضر از گرافیک خارجی پشتیبانی نمی‌کنند، اما می‌توان آنها را به مک بوک ایر با صفحه‌نمایش خارجی 6K و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز متصل کرد.

این مدل که از بهترین مک بوک های 2022 بوده، دارای بلندگوهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos، ماژول Wi-Fi 6 و بلوتوث 5 است. این لپ‌تاپ همچنان از وب کم 720p استفاده می‌کند. اما اکنون به لطف پردازشگر سیگنال تصویر داخل تراشه M1، تصاویری با نویز کمتر و محدوده دینامیکی جامع‌تری می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2022 [میان رده و پایین رده]

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 ؛ مشخصات و راهنمای خرید

چرا مک بوک های 2022 برای خرید مناسبند؟

در میان کمپانی‌هایی که نسبت به تولید لپ‌تاپ اقدام کرده‌اند، اپل بسیار نام‌آشناتر بوده و کیفیت آن برای همگان به اثبات رسیده است. با داشتن یک لپ‌تاپ اپل هیچ نگرانی بابت کیفیت نخواهید داشت و پشتیبانی‌های آن نیز کاملاً به‌روز و آنلاین است.

در لپ‌تاپ اپل سیستم‌عامل مکینتاش به‌کاررفته که همین سبب تفاوت آن با دیگر برندها که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند، شده است. در واقع این لپ‌تاپ‌ها تنها از نرم‌افزارهایی که برای این سیستم‌عامل طراحی شده‌اند پشتیبانی می‌کند که آن را از هر نوع بدافزار و ویروسی حفظ می‌کنند.

معمولاً لپ‌تاپ‌های اپل به دلیل ایمنی بالا در مقابل بدافزارها و ویروس‌ها، تا حدودی کاربر را از نصب آنتی‌ویروس‌ها بی‌نیاز می‌کنند.

شما می‌توانید از لپ‌تاپ اپل ساعت‌ها استفاده کنید، درصورتی‌که گرم‌شدن دستگاه را به‌هیچ‌وجه احساس نخواهید کرد. این در حالی است که در برخی از برندهای دیگر پس از مدتی استفاده از لپ‌تاپ دمایشان به‌سرعت بالا می‌رود و نیاز به فن‌های اضافه برای خنک‌کردن آن ها وجود دارد.

معمولاً نرم‌افزارهای رایگان کاربردی زیادی در اختیار کاربران استفاده‌کننده از لپ‌تاپ‌های اپل قرار می‌گیرد که بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. البته در ایران خرید نرم‌افزار و پرداخت پول برای سیستم‌عامل ویندوز نیز چندان معنا ندارد زیرا از طریق کرک کردن نسبت به نصب این نرم‌افزارها اقدام می‌شود.

اپل لپ‌تاپ‌های خود را با قابلیت‌های مختلفی روانه بازار می‌کند که شما باید با بررسی ویژگی‌های هرکدام یکی را متناسب با نیاز و خواسته خود خریداری کنید زیرا برخی از آنها پردازشگرهای قوی‌تر، برخی باتری با طول عمر بالاتر و … را دارا هستند و انتخاب با شماست.

مهم‌ترین دلیل خرید لپتاپ اپل، اعتبار برند و کیفیت به‌کار رفته در این دستگاه‌هاست. این لپ‌تاپ‌ها دارای طول عمر بالا و دوام مناسبی هستند که نسبت به برندهای دیگر کمتر دچار مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های لنوو 2022 ؛ لپ تاپ Lenovo جدید بخریم؟

بهترین لپ تاپ های 2022 ؛ قیمت، مشخصات فنی و راهنمای خرید

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ های اپل در سال 2022 پرداختیم. این مک بوک‌ها همگی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد هستند که شما می‌توانید با خیال راحت آنها را تهیه کنید و از استفاده از آنها لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا مک بوک‌های 2022 اپل ارزش خرید دارند؟

اعتبار برند اپل و کیفیت بالای قطعات و ساخت و پشتیبانی به روز و آنلاین و همچنین سیستم عامل مکینتاش و حفاظت در برابر ویروس‌ها از دلایل مهم برتری برند اپل است. دلیل مهم دیگر متمایز بودن برند لپ تاپ اپل در مقایسه با دیگر برندها استفاده از این لپ تاپ‌ها به مدت چندین ساعت طولانی بدون گرم شدن و بدون نیاز به فن برای خنک شدن دستگاه است. وجود نرم افزارهای کاربردی رایگان برای لپ تاپ‌های اپل و وجود پردازشگرهای قدرتمند و طول عمر بالای باتری از دیگر دلایل مزیت برند اپل با دیگر برندهای لپ تاپ است. بنابراین شما می‌توانید بهترین لپ تاپ های اپل در سال 2022 را با خیال راحت تهیه کنید و از مک بوک خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین مک بوک های 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر