;
coinex

فروش گیشه Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در روز نخست رکورد زد

فروش گیشه Top Gun: Maverick نشان از رکوردی جدید برای تام کروز دارد. بار دیگر، قدرت جذب مخاطب این بازیگر به همگان ثابت شد.

قسمت اول Top Gun در سال 1986 اکران شد و توانست تبدیل به فیلمی کالت شود. این فیلم به کارگردانی تونی اسکات بود. داستان نسخه سال 1986 درباره ستوان پیت ماوریک میچل با بازی تام کروز بود که در طی عملیاتی، موفق به شکست جنگنده‌های روسی می‌شود. به همین خاطر او را به دوره‌ای آموزشی معروف به Top Gun دعوت می‌کنند.

حال پس از گذشت 26 سال، بار دیگر ستوان ماوریک بازگشته است.  فیلم Top Gun: Maverick  به کارگردانی جوزف کوزینسکی توانست فروشی خیره کننده را در گیشه ثبت کند.

آمار فروش گیشه Top Gun: Maverick

این اولین باری است که فیلمی با بازی کروز 59 ساله از مرز 100 میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته اکران می‌گذرد. فروش گیشه Top Gun: Maverick باعث شد، این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم غیرابرقهرمانی اکران شده از زمان شروع همه‌گیری کووید 19 تبدیل شود.

فروش گیشه Top Gun: Maverick

حدود 151 میلیون پوند از این فیلم از سینماهای ایالات متحده به دست آمده است، جایی که این فیلم در 4732 سینما به نمایش درآمده است. بر طبق گزارش‌ها حدود 19000 سینمای دیگر در سراسر جهان در حال نمایش این فیلم هستند.

Top Gun: Maverick در باکس آفیس جهانی بهتر از انتظارات عمل کرد و 248 میلیون دلار (196 میلیون پوند) در سراسر جهان به دست آورد.

در ابتدا قرار بود، فیلم Top Gun: Maverick در تابستان 2020 اکران شود؛ اما به دلیل همه گیری کووید 19 اکرانش چندین بار به تعویق افتاد. کمپین بازاریابی این فیلم از سال 2019 آغاز شد و هفته گذشته با حضور کروز در کن به اوج خود رسید. کروز در سخنرانی در جشنواره کن، حرف جری بروکهایمر، تهیه کننده فیلم را تکرار کرد و قول داد فیلم هرگز در شبکه‌های استریم پخش نخواهد شد. تام کروز در همین جشنواره نخل طلای افتخاری دریافت کرد.

قسمت اول Top Gun با بودجه تخمینی 15 میلیون دلار ساخته شد و منجر به افزایش 500 درصدی استخدام سال به سال برای بخش هوانوردی نیروی دریایی ایالات متحده گشت.

دنباله این فیلم توسط جوزف کوزینسکی با بودجه‌ای 10 برابری نسبت به قسمت اول ساخته شده است. تا قبل از آمار فروش گیشه Top Gun: Maverick ، فیلم جنگ دنیاها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، پرفروش‌ترین افتتاحیه در میان فیلم‌های تام کروز بود. این فیلم در سال 2005 توانست افتتاحیه‌ای 51 میلیون پوندی ثبت کند.

در حال حاضر، تام کروز درگیر ساخت دو فیلم دیگر از مجموعه ماموریت غیرممکن برای اکران در سال های 2023 و 2024  است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فروش گیشه Top Gun: Maverick چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر