;
coinex

توسن اکوسیستم یکپارچه خود را با نام دیار دیجیتال معرفی کرد

روز گذشته توسن در طی یک رویداد، از اکوسیستم یکپارچه خود به نام دیار دیجیتال رونمایی کرد. اکوسیستم یکپارچه دیار تمام کسب و کارهای توسن را یکجا ارائه می‌دهد.

توسن یک بستر برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات در زمینه بانکداری و دولت الکترونیک (فینتک) است. گروه توسن به تازگی تصمیم گرفت تا تمام کسب و کارهای خود را در غالب یک اکوسیستم یکپارچه و واحد ارائه دهد. به گفته توسن، هلدینگ دیجیتال «دیار» به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌وکارهای دیجیتال گروه توسن راه‌اندازی شده است و وظیفه خلق ارزش در حوزه‌‌های فعالیتی گروه توسن و اکوسیستم آن را بر عهده دارد.

معرفی اکوسیستم یکپارچه دیار دیجیتال توسط گروه توسن

شرکت‌های گروه توسن با نام‌های آپسان، فرابوم، اعتماد هوشمند، داده‌کاوان هوشمند، سکوک، هوش مصنوعی دلفین، سپندار و سپندار ایرانیان، نوآوران توسن و زربد، از این پس زیر مجموعه هلدینگ دیار دیجیتال خواهند بود.

هدف از ایجاد هلدینگ دیار دیجیتال توسط گروه توسن، ارائه خدمات به 30 میلیون کاربر عنوان شده که رویکردهای اتخاذ شده برای ارائه خدمات شامل هویت دیجیتال، اعتبار مصرف کننده، پروفایل مشتری و… است. گروه توسن مهم‌ترین اهداف دیار دیجیتال را یکپارچگی، هم‌افزایی و خلق زنجیره ارزش عنوان می‌کند.

سید ولی‌الله اردکانی، بنیان‌گذار شرکت توسن، طی این رویداد با اشاره به اهمیت اتصال در اکوسیستم دیجیتال گفت:

یک اکوسیستم دیجیتال مطلوب می‌تواند نابرابری در دسترسی به منابع را کاهش دهد و دسترس‌پذیری را توسعه دهد تا یک اکوسیستم بزرگ تشکیل شود. بزرگتر شدن اکوسیستم در واقع باعث جلب اعتماد شهروندان می‌شود و ما را به هدف خود که رسیدن به اقتصاد شهروند‌ محور است، می‌رساند.

هدف ما رسیدن به اقتصاد شهروند محور است

در ادامه این رویداد نیز امید ترابی از اعضای هیئت مدیره گروه توسن در سخنرانی خود ضمن اشاره به کلان‌روندهای حوزه فینتک گفت: «در گروه توسن طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی حوزه فین‌تک و ترندهای مطرح آن، انجام شده است. این تجربه ما را بر آن داشت تا با شروع سال 1401 گام جدیدی را برای توسعه هر چه بیشتر این کسب‌وکارها برداریم و گروه توسن دیجیتال را با نام تجاری دیار راه‌اندازی کنیم»

هدف ما رسیدن به اقتصاد شهروند محور است

دیار دیجیتال چه خواهد کرد؟

بر اساس گفته‌های امید ترابی، از اعضای هیئت مدیره گروه توسن، ماهیت دیار دیجیتال را می‌توان اینگونه تعریف کرد: دیار دیجیتال، یک زیست بوم مالی یکپارچه است که زنجیره‌های ارزش بازارهای مالی، کسب‌و‌کارهای داده‌محور و دیجیتال را تکمیل می‌کند و خدمات و سرویس‌های خود را در یک اکوسیستم مالی یکپارچه دیجیتال به 30 میلیون کاربر ارائه می‌دهد.

امید ترابی همچنین به همکاری با دیگر شرکت‌ها اشاره کرد: مجموعه دیار دیجیتال، هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌و‌کارهای دیجیتال گروه توسن را انجام می‌دهد. در این راه نیز ما مشتاقیم تا بهترین همکاری‌ها را با فعالان این حوزه داشته باشیم و با ایجاد یک اکوسیستم بزرگ، سرویس‌های موفقی را به کاربران ارائه دهیم.

گفتنی است گروه توسن سابقه‌ای 23 ساله در حوزه بانکداری و پرداخت دارد و دیار دیجیتال نیز بر همین اساس به وجود آمد. شرکت توسن (توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) در سال 1378 فعالیت خود را با هدف ایجاد پلتفرم‌های بومی و ارائه راهکارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری آغاز کرد.

در حال حاضر بیش از 64 درصد از شرکت‌ها و موسسات فعال در سیستم بانکی کشور از محصولات و خدمات نرم‌افزاری توسن بهره می‌برند و سرویس‌ها و خدمات این شرکت مورد استفاده بیش از 27 میلیون نفر از مردم ایران است.

در پنل رویداد توسن چه گذشت؟

موضوع پنل رویداد توسن «نقش نوآوری‌های مالی در توسعه فضای کسب‌وکارهای جدید دیجیتال» بود. این پنل با حضور مهمانی چون: نازنین دانشور، موسس و مدیرعامل شرکت تخفیفان و تیم لطیف، مدیر هلدینگ مکس، سید ولی‌الله فاطمی اردکانی، بنیان‌گذار گروه توسن، امید ترابی، عضو هیئت مدیره گروه توسن برگزار شد.

در پنل رویداد توسن چه گذشت؟

فاطمی اردکانی، رئیس هیات مدیره گروه توسن در پاسخ به سوالی در مورد نوع ارتباط مجموعه دیار با گروه توسن و نقش‌آفرینی آن گفت: «توسن تاکنون محصول خود را صرفا به بانک‌ها ارائه می‌داد اما در گام جدید قرار است تا به واسطه بانک‌ها و تجربیاتی که تا به حال کسب‌ شده، پلتفرم‌های نوآور با فلسفه و رویکردهای جدید خلق و راه‌اندازی شود. این نوآوری‌ها تنها به سرویس‌های مالی خلاصه نمی‌شود و سرویس‌های غیرمالی را هم شامل می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اکوسیستم یکپارچه دیار دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام. من تا الان از سر مجبوری اسنپ کار میکردم امروز رفتم جلوبندی ساز ۵ دقیقه رفت تو چال هیچ کار خاصی نکرد ۵۰ تومن اجرت گرفت و گفت الان دست بزنی ماشین کف اجرت ۵۰ تومنه یه لحظه فک کردم من واسه ۵۰ تومن تو اسنپ پاره میشم. ما که رفتیم چون واسه خودم ارزش قائلم.

    پاسخ

    کمسیون دریافتی از رانندگان اسنپ خیلی بالا است مگر شرکت های اسنپ و تپسی چه خدماتی به رانندگان می دهد که حدود ۲۰ درصد کمسیون دریافت مینماید. خیلی خیلی زیاد دریافت مینماید در صورتیکه کمسیون سفر بایستی ۱/۵درصد باشد یعنی زیر ۲ درصد نه اینکه ۲۰ درصد

    پاسخ

    واقعا کمییون و نرخ کرایه نا عادلانه است

    پاسخ