;
coinex

بهترین فیلم های جاسوسی [22 فیلم برتر]

دیدن فیلم و سریال همیشه جذاب است و در این بین بهترین فیلم های جاسوسی جایگاه ویژه‌ای دارند. با معرفی بهترین فیلم های ژانر جاسوسی همراه ما باشید.

فیلم‌های جاسوسی از جمله آثار مهیج و رمزآلودی هستند که با محتوای معمایی و جذاب به راحتی مخاطب را با خود همراه می‌سازند. فیلم سینمایی جاسوسی خارجی عموما با سبک‌های اکشن و هیجان‌انگیز ترکیب می‌شود و گاهی نیز روایتگر داستانی واقعی است.

در ادامه بهترین فیلم های اکشن جاسوسی معرفی شده‌اند. شما می‌توانید از میان بهترین فیلم های ژانر جاسوسی بهترین را برای تماشا کردن انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما

بهترین فیلم های جاسوسی

فیلم‌ها و سریال‌های جاسوسی اصولا فعالیت‌های کارگزاران و ماموران دولت و خطرات مربوط به فاش شدن هویت اصلی آنها توسط دشمنانشان را نشان می‌دهند. به همین جهت است که بهترین فیلم های اکشن جاسوسی بسیار هیجان‌انگیز هستند و مخاطبان زیادی دارند.

پس اگر شما هم به دیدن بهترین فیلم های اکشن جاسوسی علاقه دارید در ادامه همراه ما باشید زیرا قصد داریم بهترین‌های این ژانر را معرفی کنیم.

اسنودن – Snowden

  • کارگردان: الیور استون
  • محصول: 2016

این فیلم در سال ۲۰۱۶ اکران شد و زندگی ادوارد اسنودن مامور سابق CIA و افشاگر پروژه‌های جاسوسی CIA را روایت می‌کند. جوزف گوردون لویت بازیگر نقش اسنودن است. این فیلم مقطعی از زندگی اسنودن، از زمان پیوستن به نیروهای ویژه تا کار در CIA را نشان می‌دهد.

آقا و خانم اسمیت – Mr. & Mrs. Smith

  • کارگردان: داگ لیمان
  • محصول: 2005

این فیلم که از بهترین فیلم های جاسوسی است در سال ۲۰۰۵ اکران شد و توانست نظرات مثبت منتقدان را جلب کند. داستان فیلم در مورد ۲ جاسوس حرفه‌ای است که برای تبرئه شدن از یک انفجار به صورت مصلحتی با هم ازدواج می‌کنند.

سازمان‌هایی که این دو برای آن‌ها کار می‌کنند رقیب هم هستن و هر دو به صورت جداگانه دستور حذف یک نفر را دارند و در ادامه به هویت هم پی می‌برند. این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم های اکشن جهان دانست.

ایستگاه اعداد – The Numbers Station

  • کارگردان: Kasper Barfoed
  • محصول: 2013

این فیلم در سال ۲۰۱۳ اکران شده و محصول مشترک انگلستان و ایالات متحده آمریکا است. فیلم در مورد یک مامور ویژه عملیاتی است که بعد از یک مشکل روحی به عنوان محافظ به یک مرکز ارسال دستورات رمزنگاری شده (ایستگاه اعداد) فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پل نیومن (Paul Newman) [14 عنوان برتر]

بهترین فیلم های یوری بویکا (اسکات ادکینز) [22 فیلم اکشن برتر]

جاسوسی که از سردسیر آمد – The Spy Who Came in from the Cold

  • سال ساخت: 1965
  • کارگردان: مارتین ریت

این فیلم که از بهترین فیلم های جاسوسی به شمار می‌رود، درباره مردی به نام «الک لیامز» است که یک جاسوس بریتانیایی بوده و در جنگ سرد به آلمان شرقی فرستاده می‌شود. اما از بازگشت به کشورش سرباز می‌زند و تصمیم می‌گیرد به ماموریت دیگری برود و این ماموریت شاید آخرین ماموریت عمرش باشد.

مردی از یو.ان.سی.ال.ای. – The Man from U.N.C.L.E

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: ‌گای ریچی

فیلم مردی از یو.ان.سی.ال.ای. از بهترین فیلم های جاسوسی بوده که محصول مشترک بریتانیا و آمریکا است. داستان این فیلم درباره دو مامور جاسوس به نام‌های «ناپلئون سولو» و «روسی ایلیا» است که هر کدام برای یک سازمان جاسوسی کار می‌کنند. این دو با شروع جنگ سرد مجبور می‌شوند تا دشمنی دیرینه کشورهایشان را کنار بگذارند و با یکدیگر همکاری کنند.

جاسوسی که به شمال رفت – The Spy Gone North

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: ‌یونگ جونگ-بین

داستان این فیلم که از بهترین فیلم های جاسوسی است تا حدودی بر اساس داستان واقعی زندگی پارک چائه-سئو  یک مامور سابق اهل کره جنوبی ساخته شده که به طور مخفیانه وارد تشکیلات هسته‌ای کره شمالی شده بود.

همسایه جاسوس – The Spy Next Door

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: ‌برایان لوانت

یکی دیگر از فیلم های اطلاعاتی امنیتی، فیلم همسایه جاسوس با بازی جکی چان (Jackie Chan) است. این فیلم سینمایی جاسوسی خارجی در ژانر اکشن کمدی ساخته شده و درباره یک مامور سابق سیا است که یک روز باید از 3 فرزند دوست دخترش مراقبت کند و با بزرگترین کابوسش روبرو می‌شود. اگر به دنبال فیلم جاسوسی جکی چان هستید، تماشای این اثر را از دست ندهید.

یک مشت دروغ – Body Of Lies

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: ‌ریدلی اسکات

فیلم سینمایی یک مشت دروغ نیز یک فیلم جاسوسی آمریکایی دیگر در این فهرست محسوب می‌شود که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. این فیلم در ژانر جاسوسی، تریلر و اکشن ساخته شده که در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. جالب است بدانید که گلشیفته فراهانی در این فیلم با لئوناردو دی کاپریو همبازی شده و یک اثر مهیج را خلق کردند. داستان فیلم یک مشت دروغ از بهترین فیلم های ژانر جاسوسی درباره یک مامور CIA به نام «راجر فریس» بوده که برای یک ماموریت مهم به اردن فرستاده می‌شود و در آنجا اتفاقات غیرمنتظره‌ای برای او رخ می‌دهد و…

اسمارت را بگیر – Get Smart

  • محصول: ۲۰۰۸
  • کارگردان: پیتر سیگال

اسما‌رت را بگیر یک کمدی اکشن مفرح و سرحال است که با دیدنش هم یاد هجویه‌های جاسوسی معروف کلاسیک می‌افتید هم از حس‌وحال مدرن و به‌روزش لذت می‌برید. این فیلم ۱۳۰ میلیون دلار در گیشه‌های داخلی فروش کرد و در سینماهای خارج آمریکا هم به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری رسید که مجموع فروش آن را به ۲۳۰ میلیون دلار می‌رساند.

افسار گسیخته – Haywire

  • محصول: ۲۰۱۲
  • کارگردان: استیون سودربرگ

استیون سودربرگ در جینا کارانو کیفیتی مسحورکننده کشف کرد و این رزمی‌کار سابق را به عرصه‌ی بازیگری سینما راه داد. کارانو تجربه‌ی کمی داشت و تا به حال بازیگری را تجربه نکرده بود، ولی سودربرگ دلش می‌خواست فیلمی بسازد که او مهارت‌هایش را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. به همین ترتیب، در بیشتر دقایق فیلم افسارگسیخته او را در حال لت‌وپار کردن ملت می‌بینیم و هر چند لحظه یک بار دمار از روزگار دشمنانش در می‌آورد.

مأموریت: غیرممکن (ملت یاغی) – Mission: Impossible – Rogue Nation

  • محصول: ۲۰۱۵
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوئری

در این فیلم ایتان هانت بهترین افراد ممکن را کنار خودش جمع می‌کند و تازه مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، ربکا فرگوسن به دنیای فیلم معرفی و اضافه می‌شود.

تقریبا همه می‌دانند که تام کروز صحنه‌های نفس‌گیر و پرهیجان فیلم‌هایش را بدون کمک بدلکاران می‌گیرد. در این قسمت هم یکی از صحنه‌ها به خاطر این قضیه حسابی معروف شد؛ همان افتتاحیه‌ی فیلم و جایی که تام کروز از یک هواپیمای غول‌پیکر در حال پرواز آویزان می‌شود. تام کروز عملا بر هواپیما آویزان شده بود و در بخش‌هایی از فیلم واقعا در ارتفاع ۵ هزارپایی از زمین بدون بدلکاران یا جلوه‌های ویژه به نقش‌آفرینی پرداخت.

بلکککلنزمن – BlacKkKlansman

  • محصول: ۲۰۱۸
  • کارگردان: اسپایک لی

این فیلم اسپایک لی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده ماجرای دو مرد (یکی سیاه‌پوست و یکی سفیدپوست) را روایت می‌کند که می‌خواهند به درون شبکه‌ای از  کو کلاکس کلان‌ها نفوذ کنند.

سازمان‌های نژادپرستانه‌ی افراطی که هدفشان حذف نژادهای دیگر به‌ویژه سیاه‌پوستان به هر قیمتی بود و احتمالا ماسک‌های معروفشان را که ملافه‌های سفید با جای سوراخ جلو چشمانشان بود دیده‌اید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم و سریال های زامبی 2022 [20 عنوان جدید برتر]

گنجشک سرخ – Red Sparrow

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • محصول: ۲۰۱۸

یک افسر اطلاعاتی جوان روس مامور می‌شود تا یکی از ماموران بالا رتبه‌ی سازمان سیا را فریب دهد؛ کسی که حساس‌ترین و بیشترین نفوذ را به اطلاعات روسیه دارد. دو افسر جوان در فضایی که از مسائل تجاری و کاری، فریب و اشتیاقی غیرقابل اجتناب پر شده، با یکدیگر برخورد می‌کنند؛ فضایی که نه‌تنها جان آن‌ها، بلکه جان دیگران را هم تهدید می‌کند. این فیلم از بهترین فیلم های ژانر جاسوسی است.

بلوند اتمی – Atomic Blonde

  • کارگردان: دیوید لیچ
  • محصول: ۲۰۱۷

رمان گرافیکی The Coldest City، نوشته آنتونی جانستون در سال ۲۰۱۲ منتشر شد؛ داستانی که حول محور یک جاسوس می‌چرخید. در سال ۱۹۸۹ این جاسوس وظیفه داشت فهرست نام مامورهای دوجانبه‌ای را که قرار بود در روز نابودی دیوار برلین به سمت غرب قاچاق شوند، پیدا کند.

این جاسوس آنقدر زیبا، جذاب، ماهر و البته وحشی بود که جواهر بسیار ارزشمندی در میان سرویس اطلاعات مخفی اعلی حضرت به شمار می‌رفت. او در مأموریت‌های غیرممکن خود، دست به هر کاری می‌زند و از هر مهارتی استفاده می‌کند تا زنده بماند.

هانا – Hanna

  • کارگردان: جو رایت
  • محصول: ۲۰۱۱

هانا یک دختر جوان است که در مناطق شمال فنلاند زیر نظر پدرش، یکی از ماموران سابق سازمان سیا، زندگی می‌کند. پدر هانا قصد دارد که با آموزش‌های مختلف، او را به‌عنوان یک قاتل بزرگ تربیت کند.

کیت بلانشت نقش یکی از ماموران رده بالای سازمان سیا را ایفا می‌کند که می‌خواهد این پدر و دخترش را ردیابی کند و آن‌ها را از بین ببرد. هانا به‌طور منحصربه‌فردی قدرت، استقامت و مهارت‌های یک سرباز را درون خودش دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های فرانسوی [22 فیلم برتر عاشقانه، کمدی و تاریخی]

بهترین فیلم های بیوگرافی [33 فیلم برتر ژانر زندگی نامه]

تحت‌تعقیب‌ترین مرد – A Most Wanted Man

  • کارگردان: آنتون کربین
  • محصول: ۲۰۱۴

داستان این فیلم حول محور یک مهاجر نیمه چینی و نیمه روسی می‌چرخد که حسابی شکنجه شده است و در جامعه اسلامی هامبورگ ظاهر می‌شود. او ادعا می‌کند که پدرش ثروت حرامی را برای او به جا گذاشته است و حالا او قصد دارد آن را به‌دست بیاورد. همین ادعا باعث می‌شود که آژانس‌های امنیتی آلمان و ایالات متحده علاقه زیادی به این موضوع نشان دهند. با گذر زمان و بالا رفتن خطر، رقابتی به وجود می‌آید تا هویت واقعی این مرد تحت تعقیب احراز شود.

پیک – The Courier

  • کارگردان: دومینیک کوک
  • محصول: ۲۰۲۱

ماجرای این فیلم در دوران جنگ سرد جریان داشت و گرویل وین و منبع روسی او در تلاش هستند تا با انجام این کارها بحران موشکی کوبا را به پایان برسانند. همان‌طور هم که از داستان آن مشخص است، فیلمنامه براساس یک رویداد واقعی نوشته شده است و یک داستان ساختگی نیست.

جاسوس – فیلم Spy

  • کارگردان: پل فیگ
  • محصول: ۲۰۱۵

فیلم جاسوس یک مامور مخفی متفاوت به نام سوزان کوپر را نشان می‌دهد که می‌خواهد یک دستگاه هسته‌ای قابل حمل را ردیابی کند؛ دستگاهی که توسط دشمنان به سرقت رفته است. او درکنار این موضوع قصد دارد خودش را هم به‌عنوان یک جاسوس توانمند و البته ماهر، ثابت کند. این فیلم در سرتاسر دنیا، چه از طرف منتقدان و چه از طرف مخاطبان، با استقبال بسیار گسترده‌ای روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

بچه‌های جاسوس – Spy Kids

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • محصول: ۲۰۰۱

در این فیلم که از بهترین فیلم های جاسوسی است، ماجرا از این قرار است که دو کودک برای نجات والدین خود تبدیل به جاسوس می‌شوند. این دو کودک به همراه کیفی پر از گجت‌های پیشرفته و وسیله حمل و نقلی که به این دنیا تعلق ندارد، خیلی شجاعانه به آسمان می‌روند، زیر دریا شیرجه می‌زنند و در سرتاسر دنیا ماجراجویی‌های مختلفی را تجربه می‌کنند.

بی‌استفاده – Haywire

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • محصول: ۲۰۱۲

داستان فیلم بی‌استفاده که یکی از بهترین فیلم های جاسوسی به شمار می‌رود، حول محور مالوری کین می‌چرخد؛ یک مامور عملیات‌های پنهانی و سیاه که کارفرمایانش به او خیانت می‌کنند و مورد هدف ترور و قتل قرار می‌گیرد. دراین‌میان، توطئه بزرگی وجود دارد که مالوری کین مجبور به افشای آن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022

دورویی – Duplicity

  • کارگردان: تونی گیلروی
  • محصول: ۲۰۰۹

دورویی داستان دو جاسوس صنعتی را به مخاطب نشان می‌دهد که در گذشته با هم ارتباط عاشقانه داشتند. آن‌ها در طی این مأموریت باید با یکدیگر همکاری کنند که یک کلاهبرداری پیچیده را اجرایی کنند. هر دوی آن‌ها در گذشته برای سازمان‌های دولتی کار می‌کردند که حالا در شغل جدید خود باید خیلی حرفه‌ای‌تر عمل کنند.

سالت – فیلم Salt

  • کارگردان: فیلیپ نویس
  • محصول: ۲۰۱۰

در این فیلم که یکی از بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ است، سالت یکی از ماموران سازمان سیا محسوب می‌شود که حسابی همه به او احترام می‌گذارند؛ حتی رئیس او یعنی تد وینتر.

ناگهان یک جاسوس روسی به دفتر آن‌ها می‌آید و اطلاعاتی حیاتی را ارائه می‌کند: رئیس جمهور کشور روسیه در سفر آینده خود به شهر نیویورک قرار است ترور شود؛ آن هم زمانی‌که می‌خواهد در مراسم تشییع جنازه معاون رئیس جمهور که اخیرا فوت شده، شرکت کند. نام این قاتل هم اولین سالت است.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های جاسوسی پرداختیم. بهترین فیلم های جاسوسی که در این مطلب معرفی شدند همگی دارای داستانی جذاب و هیجان انگیز هستند. شما می‌توانید با خیال راحت از میان آنها برای تماشا کردن فیلمی را انتخاب کنید و همراه خانواده و دوستان از دیدن آنها لذت ببرید.

سوالات متداول

بهترین فیلم های جاسوسی کدام‌ها هستند؟

در مطلب مقاله بهترین فیلم های جاسوسی دنیا معرفی و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. فیلم‌هایی که در این مطلب معرفی شدند از بهترین‌های این ژانر هستند و شما از میان این فیلم‌ها هر فیلمی را که انتخاب کنید بهترین و جذاب‌ترین است و داستانی جالب دارد که از دیدن آن لذت خواهید برد. اکنون انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های جاسوسی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    پس آنا اِم کو ؟ آنا اِم از نظرم بهترین فیلم جاسوسی و هیجانی بود که تا بحال دیدم ،به نظرم حتما باید تو این لیست باشه ،و هرکسی آنااِم رو ندیده خیلی ضرر کرده ،فیلم دارای صحنه میباشد برای سنین پایین توصیه نمیشود .

    پاسخ

    به نظرم بهترین فیلم‌های جاسوسی اینها هستند:
    The Lives of Others (2006)
    Casino Royale (2006) جیمز باند
    The Man from U.N.C.L.E. (2015)
    Munich (2005)
    Bridge of Spies (2015)
    The Bourne Identity (2002)
    The Bourne Ultimatum (2007)
    Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
    Argo (2012)
    A Most Wanted Man (2014)
    Zero Dark Thirty (2012)
    No Time to Die (2021)
    Mission: Impossible
    Mission: Impossible — Fallout (2018)
    Allied (2016)
    Spy Game (2001)
    Ronin (1998)

    پاسخ

    واقعا فیلم بچه های جاسوس علمی تخیلی و فاقد اهمیته من به شخصه از این فیلم پشتیبانی نمیکنم و وجود این فیلم در این لیست کار اشتباهیه و بیشتر برای کودکان پیشنهاد میشه و جنبه جاسوسی کمی داره

    پاسخ

    منم با نظرت موافقم بچه های جاسوس به نظرم یک فیلم کودکانه ای بیش نیست 👌

    پاسخ

    مردی از uncle و اسمارت را بگیر واقعا عالی هستند از دستشون ندین

    پاسخ