;
coinex

بررسی وان پلاس نورد 2 تی (OnePlus Nord 2T) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی وان پلاس نورد 2 تی این گوشی جدید و با کیفیت همراه ما باشید. با بررسی OnePlus Nord 2T می‌توان به اطلاعات کامل آن پی برد.

تقریبا دو هفته پیش بود که گوشی وان پلاس Nord 2T نسخه 5G رونمایی شد.کمپانی وان پلاس همچنین دو دستگاه از سری نورد را در بازار اروپا راه‌اندازی کرده است؛ وان پلاس Nord CE 2 Lite و Nord Buds که تقریبا سه هفته قبل رسما رونمایی شده بودند.

اما درباره گوشی جدید از سری Nord باید گفت که این گوشی نسبت به گوشی میان‌رده سال قبل، یعنی OnePlus Nord 2، بهینه‌سازی‌های قابل توجهی داشته است. این گوشی از یک تراشه جدید، طراحی بهتر و چند آپگرید کوچک در بخش شارژ سریع بهره می‌برد.

قدرت این گوشی را یک تراشه پرقدرت تامین می‌کند و در پنل پشتی آن، یک ماژول دوربین مستطیلی دیده می‌شود. در ادامه با بررسی OnePlus Nord 2T همراه ما باشید تا جزییات بیشتری در مورد گوشی وان پلاس Nord 2T را برای شما بازگو کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس (OnePlus)

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

بررسی وان پلاس نورد 2 تی

کمپانی وان پلاس اگرچه عمر کوتاهی دارد اما در طول چند سال گذشته پیشرفت شگفت انگیزی داشته و توانست محصولات باکیفیت و برجسته‌ای را معرفی و عرضه کند. حال نوبت به معرفی گوشی OnePlus Nord 2T رسیده است. با بررسی وان پلاس نورد 2 تی همراه ما باشید.

بررسی OnePlus Nord 2T از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در این بخش به بررسی OnePlus Nord 2T از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری می‌پردازیم. گوشی های هوشمند امروزه علاوه بر اینکه از اجزای سخت افزاری و نرم افزاری بسیار باکیفیتی برخوردار هستند، از نظر ظاهر نیز بسیار زیبا طراحی می‌شوند.

برای ساخت بدنه گوشی‌های هوشمند از مواد باکیفیت و مرغوب استفاده می‌شود که هم دوام بالا داشته باشند و هم سبک باشند و بتوان آنها را به راحتی در دست گرفت.

برای ساخت گوشی وان پلاس Nord 2T نیز از بهترین مواد و متریال استفاده شده است. بدنه‌ای زیبا و باکیفیت که نظر هر بیننده‌ای را می‌تواند به خود جلب کند. این گوشی از نظر ظاهر و کیفیت ساخت چیزی کم ندارد.

بررسی وان پلاس نورد 2 تی

شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید گوشی وان پلاس Nord 2T اقدام کنید و نیازی به نگرانی بابت کیفیت سات این گوشی جدید و محبوب وجود ندارد.

گوشی وان پلاس نورد 2 تی در ابعاد 8.2 × 73.2 × 159.1 میلی‌متری ساخته شده است که نشان از ابعادی استاندارد برای این گوشی دارد. وزن این گوشی نیز بسیار سبک است و تنها به 190 گرم می‌رسد. پس می‌توان گوشی را به راحتی در دست گرفت و نیازی به نگرانی بابت سر خوردن گوشی از دست نیست.

این گوشی از NavIC پشتیبانی می‌کند و ویژگی 4X4 MIMO نیز در آن موجود است. MIMO مخفف عبارت Multiple input, Multiple output یا ورودی چندگانه، خروجی چندگانه است و دستگاهی که به فناوری 4×4 MIMO مجهز باشد دارای چهار آنتن برای دریافت و ارسال اطلاعات است.

بررسی وان پلاس نورد 2 تی

این درحالی است که دستگاهی با فناوری 2×2 MIMO تنها به ۲ آنتن مجهز شده است. MIMO در واقع یک بخش حیاتی از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم کنونی است.

از دیگر مشخصات وان پلاس نورد 2 تی می‌توان به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، وای فای باند دوگانه، اتصال 5G، اتصال 4G، بلوتوث 5.2، NFC و اشاره کرد. این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدید وان پلاس، به اسلایدر هشدار مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی وان پلاس Nord 2T از نظر صفحه نمایش

در ادامه این مطلب به بررسی صفحه نمایش وان پلاس نورد 2 تی می‌پردازیم. صفحه نمایش نیز از دیگر اجزای مهم یک گوشی است که کیفیت و توانایی‌های آن بسیار مهم است.

امروزه بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند برای تماشای فیلم و سریال از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. پس صفحه نمایش گوشی باید امکانات مناسبی داشته باشد تا دیدن فیلم و سریال از طریق آن لذت بخش باشد.

بررسی وان پلاس نورد 2 تی

همچنین بسیاری نیز برای بازی و سرگرمی از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند؛ برای بازی نیز کیفیت صفحه نماشی باید در سطح مطلوبی باشد و بتواند رنگ‌ها را به خوبی نشان دهد.

در مورد صفحه نمایش گوشی وان پلاس نورد 2 تی باید گفت که همه چیز درسطح مناسب و مطلوبی قرار دارد و این نمایشگر بسیار باکیفیت و حرفه‌ای است.

گوشی جدید وان پلاس Nord 2T 5G از پنل نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED بهره می‌برد که از رزولوشن +Full HD و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی وان پلاس نورد 2 تی
بررسی وان پلاس نورد 2 تی

AMOLED یکی از تکنولوژی‌های معروف در ساخت نمایشگرها است که در تبلت‌ها نیز به کار رفته است. بنابراین یک تکنولوژی کاملاً معروف به حساب می‌آید. AMOLED مخفف Active-Matrix Organic Light Emitting Diode است.

در یک نمایشگر AMOLED، دسته‌ای از لایه‌های کاتدی، ارگانیک و آندی روی یک لایه یا ماده‌ی دیگر که شامل مدارات نمایشگر است، قرار می‌گیرند. یک پیکسل بخشی از ماده‌ی ارگانیک پیوسته است که با طرحی نقطه نقطه، به بخش‌های ریزی تقسیم می‌گردد. هر یک از پیکسل‌ها را می‌توان به صورت جداگانه فعال کرد.

این صفحه نمایش همچنین همچنین قابلیت پشتیبانی از HDR10+ ،HDR10 ،HLG و Widevine L1 را نیز دارد. نمایشگر وان پلاس نورد 2T 5G به لایه محافظتی گوریلا گلس 5 مجهز شده تا محافظ دستگاه در برابر خط و خش باشد.

بررسی OnePlus Nord 2T از نظر دوربین

یکی از بخش‌های جذاب یک گوشی دوربین آن است. کاربران به کیفیت دوربین گوشی هوشمندی که خریداری می‌کنند بسیار اهمیت می‌دهند. در صورتی که کیفیت دوربین گوشی مناسب باشد می‌توان تصاویری زیبا و حرفه‌ای ثبت کرد.

اما در صورتی که کیفیت دوربین مناسب نباشد امکان ثبت کردن تصاویر زیبا و باکیفیت نیز وجود ندارد و عملا نمی‌توان از دوربین گوشی هیچ استفاده‌ای داشت. بنابراین اهمیت دادن به دوربین گوشی هوشمند امری مهم است.

بررسی وان پلاس نورد 2 تیبررسی وان پلاس نورد 2 تی
بررسی وان پلاس نورد 2 تی

در مورد گوشی زیبای وان پلاس Nord 2T 5G باید گفت که دوربینی با کیفیت دارد و شما می‌توانید از طریق آن به ثبت تصاویر زیبا و به یاد ماندنی بپردازید. کیفیت تصاویر این گوشی هم در روز و هم در شب مناسب است و جزئیات را به خوبی ثبت می‌کند.

دوربین وان پلاسNord 2T به سه لنز مجهز شده است. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 با دیافراگم f/1.8 است.

بررسی وان پلاس نورد 2 تی
بررسی وان پلاس نورد 2 تی

در کنار آن لرزشگیر اپتیکال، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.25 و میدان دید 120 درجه و در نهایت، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.2 وجود دارد.

اگر از عاشقان سلفی هستید نگران نباشید زیرا دوربین سلفی نیز از کیفیت خوبی برخوردار است. کاربران این گوشی زیبا و باکیفیت برای عکاسی سلفی و تماس ویدیویی به یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از نوع Sony IMX615 با دیافراگم f/2.4 دسترسی دارند و می‌توانند از عکس‌ها و فیلم‌های خود لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

بررسی وان پلاس نورد 2 تی از نظر باتری

یکی گوشی زیبا و باکیفیت بدون یک باتری مناسب کارایی ندارد. برای اینکه بتوانیم از گوشی خود به خوبی استفاده کنیم و از کارکرد آن لذت ببریم باید باتری مناسبی در دسترس باشد.

وان پلاس نورد 2 تی یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی دارد. این باتری باکیفیت می‌تواند این دستگاه را تا چندین ساعت روشن نگه دارد. نیازی به نگرانی بابت خالی شدن باتری گوشی نیست زیرا شما به تکنولوژی شارژ سریع دسترسی دارید.

به لطف وجود تکنولوژی شارژ سریع 80 واتی SUPERVOOC، باتری این گوشی خیلی زود شارژ می‌شود و شما می‌توانید از کار کردن با گوشی خود لذت ببرید.

بررسی گوشی وان پلاس Nord 2T از نظر نرم افزاری

از دیگر اجزای مهم یک گوشی بخش نرم افزاری و سیستم عامل آن است. گوشی OnePlus Nord 2T به سیستم ‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری OxygenOS 12 به‌صورت پیش‌فرض مجهز است.

رابط کاربری OxygenOS 12 مربوط به کمپانی وان پلاس است که این کمپانی در طراحی آن کاملا اعتدال به خرج داده و به همین خاطر گوشی‌های این شرکت در نگاه اول شاید سریع‌تر از محصولات هم‌رده خود به نظر برسند.

بررسی وان پلاس نورد 2 تی
بررسی وان پلاس نورد 2 تی

حتی این تفاوت عملکرد ممکن است بعد گذشت یکی دو سال هم بیشتر به چشم بیاید. OxygenOS شاید به اندازه رقبای خود غنی نباشد اما برای استفاده عادی کاملا مناسب و در نگاه برخی‌ها شاید انتخاب بهتری هم باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

بررسی وان پلاس نورد 2 تی از نظر سخت افزاری

پردازنده از دیگر اجزای مهم یک گوشی هوشمند است که باید توانایی بالایی داشته باشد تا بتواند کارایی گوشی را افزایش دهد. گوشی وان پلاس نورد 2 تی در این بخش بسیار موفق است.

وان پلاس نورد 2 تی به تراشه دایمنسیتی 1300 مجهز است که نسبت به دایمنسیتی 1200 مکس در گوشی Nord 2، یک آپگرید مهم به‌شمار می‌رود.

تراشه‌ی پرقدرت Dimensity 1300 متکی‌بر لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC است و از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. این CPU چهار هسته‌ی پرقدرت Cortex A78 (یک هسته‌ی Ultra با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Super با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز) و چهار هسته‌ی کم‌مصرف ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A55 دارد.

بررسی وان پلاس نورد 2 تی
بررسی وان پلاس نورد 2 تی

دایمنسیتی 1300 از نمایشگرهایی با وضوح FullHD+ یا 2520 در 1080 پیکسل با حداکثر نرخ نوسازی 168 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توان به پشتیبانی این تراشه از حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR4x با سرعت 4266 مگابیت بر ثانیه و حافظه داخلی نوع UFS 3.1 اشاره کرد.

نسل جدید سری نورد از رم 12 گیگابایتی LPDDR4X و حافظه 256 گیگابایتی UFS 3.1 برخوردار شده است و می‌توان به خوبی بر روی آن حساب کرد.

بررسی OnePlus Nord 2T از نظر کیفیت صدا

از بررسی اسپیکرهای استریوی گوشی وان پلاس نور 2 تی نمی‌توان گذشت. کیفیت صدای این اسپیکرها بسیار خوب است و می‌توان صدا را به خوبی و واضح از طریق این بلندگوها شنید.

هنگام گوش دادن به موسیقی، مکالمه و یا دیدن فیلم و سریال و همچنین بازی کردن می‌توانید به خوبی روی کیفیت صدای این اسپیکرها حساب کنید.

بررسی قیمت وان پلاس Nord 2T

نسخه رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی این دستگاه با قیمت 459 دلار به فروش می‌رسد. قیمت که برای مدل رده‌بالاتر با رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی در نظر گرفته شده، 583 دلار است. وان پلاس نورد 2 تی در رنگ‌های خاکستری و سبز به فروش می‌رسد.

در این مطلب به بررسی و معرفی گوشی وان پلاس Nord 2T پرداختیم. یک گوشی جدید و حرفه‌ای که تمامی اجزای آن با کیفیت و حرفه‌ای است. شما با خواندن این مطلب که بررسی وان پلاس نورد 2 تی است می‌توانید به اطلاعات کاملی در مورد این گوشی جدید دست یابید. اگر قصد خرید این گوشی را دارید با بررسی آن می‌توانید پی ببرید که ارزش خرید دارد یا نه.

سوالات متداول

آیا گوشی وان پلاس Nord 2T ارزش خرید دارد؟

این گوشی دارای نمایشگر 6.43 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز و چیپست Dimensity 1300 دارد. از شبکه 5G، حافظه رم و حافظه داخلی مناسب پشتیبانی می‌کند. گوشی OnePlus Nord 2T باتری 4500 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 80 واتی SuperVOOC دارد و از سیستم عامل اندروید 12 مبتنی بر OxygenOS 12 برخوردار است. به حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX766  با فناوری OIS، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و در نهایت دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز است. قیمت آن نیز بسیار مناسب است. آیا چنین گوشی ارزش خرید ندارد؟!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی وان پلاس نورد 2 تی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر