;
coinex

باج‌افزار گودویل (GoodWill) از قربانیانش می‌خواهد کار خوب انجام دهند

گروهی از باج افزارها به نام گودویل پس از آن‌که مردم را مجبور به انجام کارهای خوب می‌کنند، اطلاعات آن‌ها را پس می‌دهند. با این خبر همراه ما باشید تا با نحوه عملکرد باج‌افزار گودویل آشنا شویم.

طبق گزارش تحلیل‌گران سایبری، به تازگی گروهی از باج افزارها شناسایی شده‌اند که پس از هک کردن و دست‌یابی به اطلاعات مردم، آن‌ها را به انجام کار خوب وادار می‌کنند. به این ترتیب کاربران برای آن‌ که بتوانند اطلاعات هک شده خود را باز گردانند، باید چند کار خوب را مطابق گفته آنان انجام دهند.

باج‌افزار گودویل

شرکت تحلیلی کلودسک «Cloudsek» به تازگی توانست، گروه باج افزار با نام گودویل «Goodwill» را شناسایی کند. باج افزارها گروهی از بد افزارها هستند که به شناسایی اطلاعات، تصاویر و مستندات و فایل‌های شخصی افراد می‌پردازند و آن‌ها را رمزگذاری می‌کنند. سپس برای رمزگشایی اطلاعات، باج می‌گیرند تا اطلاعات گرو گرفته شده را، بازگردانند.

باج‌افزار گودویل

گروه باج افزاری گودیل در مقایسه با دیگر هکرها، کار متفاوت‌تری انجام می‌دهند. این گروه، کاربران قربانی خود را در ابتدا به انجام کار خوب ملزم می‌کنند. سپس کاربران باید کار خوب خود را ضبط کنند و در نهایت در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را پخش نمایند.

آن‌ها معتقدند با این کار، خوبی در جامه ترویج می‌یابد! در تمام مراحلی که قربانی در حال انجام این کار است، یک تفنگ دیجیتالی بر روی شقیقه قربانیان قرار می‌گیرد. با توجه به ردیابی کلودسک، آی پی این افراد نشان می‌دهد که در بمبئی هند قرار دارند.

هکرها در مرحله نخست خواستار تهیه لباس و پتو برای مردم هستند. بعد از این اقدام در مرحله بعدی باید پنج کودک زیر 13 سال را پیدا کنند و از رستوران‌های دومینوس، کی‌اف‌ سی یا پیتزا هات برای آن‌ها غذا تهیه کنند و در نهایت با این کودکان عکس سلفی بگیرند.

این در حالی است که همراهی کردن یک آدم غریبه با پنج کودک در یک رستوران، کار منطقی نیست و توجیهی ندارد. در مرحله آخر، قربانی باید به بیمارستان مراجعه کند و به سراغ یکی از بیماران بیمارستان برود و در نهایت بیش‌ترین هزینه این بیمار را تقبل نماید.

باج‌افزار گودویل

بعد از این اقدامات، این گروه هکری از قربانیان می‌خواهند تا از تمام این مراحل تصاویر و عکس تهیه نمایند و در اختیار آن‌ها قرار دهند. علاوه بر آن، قربانیان باید این کار خود را در یکی از صفحات اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و یا استوری واتساپ به اشتراک بگذارند.

این گروه هکری در تابلوی ایجاد شده خود می‌گویند: «آن‌چنان پرهزینه نیست، ولی برای بشریت مفید است.»

تا به امروز مشخص نشده است این گروه هکری چه کسانی را مورد هدف خود قرار می‌دهند. در حقیقت فعلا مشخص نیست توان برآورد این هزینه توسط قربانیان را چگونه و از چه راهی محاسبه می‌کنند.

شاید در نظر آن‌ها این یک اقدام بشر دوستانه باشد، اما در حقیقت راه‌های دیگری برای تشویق انجام این کارها وجود دارد. به نظر می‌رسد برای انجام کارهای خیر خواهانه، نیازی به این کار غیر اخلاقی نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد باج‌افزار گودویل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر