;
coinex

کشوری که از باد معده هم مالیات می‌گیرد

شاید در نگاه اول این موضوع بسیار عجیب و خنده دار به نظر برسد اما طرح جدید دولت نیوزلند برای مقابله با گرمایش زمین و اخذ مالیات از شهروندانش خبرساز شده است.

دولت نیوزلند از بررسی طرحی خبر داده که بر اساس آن بتواند از باد معده خارج شده از گاو و گوسفندان نیوزلندی مالیات بگیرد. متان متصاعد شده از باد معده دام ها بعد از دی اکسید کربن، دومین گاز گلخانه‌ای رایج در جهان است که به شدت روی تغییرات اقلیمی تاثیرگذار است.

بی بی سی به نقل از وزیر تغییرات اقلیمی نیوزلند، جیمز شاو می‌گوید:

شکی نیست که ما باید میزان متانی که در اتمسفر رها می‌کنیم را کاهش دهیم و ایجاد یک نظام قیمت‌گذاری مناسب در بخش کشاورزی بخش مهمی از دستیابی به این هدف است.

کشور نیوزلند که یکی از بزرگترین تامین کنندگان گوشت جهان است، 5 میلیون نفر جمعیت داشته و حدود 10 میلیون راس گاو و 26 میلیون راس گوسفند در آن نگهداری می‌شود.

دولت امیدوار است که با تصویب این طرح بتواند کشاورزان نیوزلندی را تشویق کند تا با اضافه کردن مکمل‌های غذایی، میزان متان تولید شده از دام‌ها را کاهش داده و یا با کاشت درختان بیشتر، گازهای متصاعد شده از معده دام ها را خنثی کند.

بر این اساس، کشاورزان نیوزیلندی باید از سال 2025 به خاطر گاز متان متصاعد شده از دام‌هایشان مالیات پرداخت کنند. در صورت تصویب این طرح، نیوزلند نخستین کشوری در جهان خواهد بود که از باد معده دام ها از کشاورزان مالیات خواهد گرفت.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (19 نظر)

    بادروده‌نه‌معده‌چون‌گاز‌متان‌درروده‌تولید
    می‌شود.

    پاسخ

    باد معده با باد روده فرق داره ها ، مالیاتش باید متفاوت باشه ، راستی کنتور رو کجاش نصب می کنند؟؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔

    پاسخ

    سلام آقای سر دبیر عزیز ! شما رسانه هستید .رسانه یعنی .کمبودها .مشکلات.نارسایی ها.کج رفتای ها.بدرفتاری ها را باید انعکاس بدهید؟ اگر شما هم کتمان واقعیت کنی ! پس رسالت رسانه ای شما کجاست؟

    پاسخ

    سلام بازم گلی بجمال نیزلندیها که دام هایشان چیزی دارند بخورند تا گاز معده داشته باشند وبرای آن مالیات دریافت کنند ! اما ما دامهای خود را بخاطر کمبود نهاده های دامی سر میبریم !

    پاسخ

    ما معلم ها هر روز بابت دروغ هایی که بابت رتبه بندی به ما می گویند هر نفر متوسط پنجاه *** ناقابل می زنیم حالا دستگاه نصب کنید تا بابت این **** مالیات بگیرید .خسته نباشد دلاور

    پاسخ

    حالا اگه ناراحت هستید دستگاه نصب کنید در توالت منزل های ایرانی هر کسی رفت *** ازش مالیات بگیرید

    پاسخ

    تو خبر نداری شما هم دارید میگیرید کجای کاری

    پاسخ

    اگر دولت ایران دنبال این منبع مالیاتی است مردم ایران باید از عین این مال مالیات را بپردازند لذا دولت زیر ساختها را مهیاکند تا باد معده را ذخیره کند

    پاسخ

    قابل توجه دولت محترم که دنبال منابع مالیاتی میگردد

    پاسخ

    ماباشوخی وطنز موروثی ایرانیان با این موضوع برخورد میکنیم ولی جای تأسف است نیوزلند جزیره ای آتشفشانی و کوهستانی بسیار فقیر ازلحاظمنابع وانرژی چنین نگرش عمیقی به محیط‌زیست دارد.حرف اول توسعه پایدار حفظ زیست بوم است که ما اثری از رعایت آن در کشور نمی‌بینیم .

    پاسخ

    جالب بود فکر کردم فقط ایران اینطوره

    پاسخ

    اگر خبر رو درست خونده باشی میفهمیم این کار صرفا تلاش برای بهبود وضعیت اقلیمی هست نه پول درآوردن ولی خدا نکنه این به گوش مسئولین برسه

    پاسخ

    پس چرا وایسادید ، شما هم دست به کار شید و برای مردم ***** نصب کنید.
    کشور نیوزلند از موفق ترین کشورها در همه ی زمینه ها مخصوصا اقتصادی است ، مردم این کشور در رفاه و امنیت هستند ، اون وقت شماهای بی عرضه که نرخ تورم از صدها درصد گذشته و مردم به نان شبشون محتاج هستن خودتونو با نیوزلند مقایسه می کنید ،

    پاسخ

    احتمالا با این وضعیت کنسرو لوبیا از چرخه تولید کنار میره.

    پاسخ

    من روزی بالای 15 تا میانگین میزنم حساب کنید ببینید چقدر مالیات‌ میشه

    پاسخ

    تو داداش پاره ای کارت تمومه

    پاسخ

    نگا کنین حالا 10 سال دیگه نمیزارن حتی بگوزیم

    پاسخ

    خیلی نگران نباشید احتمالا ایران هم میگیره و اینکه کنتور میخوان بزارن رو گاوها که متر مکعبی حساب کنه با هاشون

    پاسخ

    می‌دانیم این خبرهارا تنظیم میکنید تابیشتر بتوانیم ازمردم بگیرید چرادرهیچ یک ازتیترها ازخدمات دولت ها به مردمشان وسایرامتیازات زندگی درکشورهای دیگری کلمه ای گفته نمی شود ولی هرروز ازمالیات تیترمی زنید .

    پاسخ