;
coinex

روی بیت کوین سرمایه‌گذاری نکنید ؛ نظر افشاگر معروف درباره بیت کوین

ادوارد اسنودن، افشاگر معروف و رئیس بنیاد آزادی مطبوعات، معتقد است که سرمایه گذاری روی بیت کوین اشتباه است. «از ارزهای دیجیتال استفاده کنید؛ روی آن سرمایه‌گذاری نکنید.»

ادوارد اسنودن روز شنبه در کنفرانس مجازی Consensus 2022 نظرات خود را درباره استفاده از بیت کوین بیان کرد. اسنودن در سال 2013 از بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت استفاده می‌کرد. عمده دلیل شهرت اسنودن، افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده درباره موارد نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکاست.

اظهارات ادوارد اسنودن درباره سرمایه گذاری روی بیت کوین

اسنودن در ادامه اظهارات خود گفت: من مردم را به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال تشویق نمی‌کنم. این همان چیزی است که باعث فاصله افتادن بین من و مردم می‌شود.

اسنودن همچنین از صنعت کریپتو در برابر انتقاداتی که گروهی از کارشناسان فناوری نسبت به بلاکچین و ارزهای دیجیتال داشتند، دفاع کرد. کارشناسان منتقد، قصد دخالت قانون‌گذاران آمریکایی در صنعت کریپتوکارنسی و جلوگیری از تلاش‌های لابی‌گری این صنعت را مطرح کرده بودند.

روی بیت کوین سرمایه‌گذاری نکنید ؛ نظر افشاگر معروف درباره بیت کوین

به عقیده اسنودن امضاکنندگان نامه مقابله با لابی‌گری، صنعت رمزارزها را دچار سوءتفاهم کرده‌اند. این افراد بارها و بارها از همان استدلال‌های قدیمی که در گذشته مطرح کرده‌ بودند، استفاده می‌کنند.

ادوارد اسنودن در ادامه صحبت‌های خود افزود:

این نامه استدلالی برای وضعیت موجود است. راه‌های زیادی برای حل تمامی نگرانی‌‌های این افراد وجود دارد. تمامی افرادی که این نامه را امضا کردند، می‌توانند صنعت کریپتوکارنسی را درک کنند. آن‌ها بدون شک باید درک درستی از این صنعت داشته باشند.

پیشرفت حریم خصوصی در صنعت رمزارزها

اسنودن از Bruce Schneier که یکی از امضاکنندگان اصلی نامه بود، به دلیل فعالیت‌هایی که در حوزه کریپتوگرافی داشت، تمجید کرد. ادوارد اسنودن از اکثر افرادی که نامه مقابله با لابی‌گری را امضا کرده بودند با عنوان «دلقک‌های پرکار» یاد کرد.

اسنودن پس از پرداختن به وضعیت فعلی حریم خصوصی در اینترنت به این نکته اشاره کرد که پیشرفت چشمگیری در حوزه حریم خصوصی و محتوای ارتباطات ایجاد شده است، اما در زمینه با metadataها همچنان نگرانی وجود خواهد داشت. او در این راستا افزود:

وضعیت فعلی حریم خصوصی را می‌توان به یک ون مشکی با شیشه‌های دودی تشبیه کرد که در بزرگراه در حال حرکت است. شما نمی‌توانید ببینید که مسافران چه کسانی هستند، اما هنوز می‌توانید حدس بزنید به کدام مسیر حرکت کرده و در چه مکان‌هایی توقف داشته است.

اسنودن در ادامه افزود: «ما باید مطمئن شویم که هیچ کس قادر به مشاهده این سطح از جزئیات حریم خصوصی افراد نیست. برای این کار می‌بایست تراکنش‌های مشابه بیشتری انجام دهیم، بنابراین تعداد زیادی از افراد با همان ون‌ها رانندگی کرده و در میان جمعیت گم می‌شوند.»

نظرات اسنودن درباره جنگ روسیه و اوکراین

اسنودن پس از افشای اطلاعات آمریکا در روسیه در سال 2013 توسط ایالات متحده آمریکا متهم به جاسوسی شد. او در سال 2020 به کشور روسیه پناهنده شد.

اسنودن در پاسخ به سوالاتی درباره جنگ روسیه و اوکراین، با صراحت توضیح داد که ای کاش این جنگ آغاز نشده بود و امیدوار است که بزودی شاهد پایان درگیری‌ها در این کشور باشیم.

اسنودن در ادامه مدعی شد که دلیل عدم واکنش وی به جنگ روسیه اوکراین، عدم پوشش درست و کامل نظراتش توسط رسانه‌ها بوده است. وی افزود که در آینده کتابی در زمینه با جنگ نوشته و آثار خود را منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات اسنودن در زمینه با سرمایه گذاری روی بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    شرکت ماکرو استراتژی بزرگترین دارنده بیتکوین جهان اعلام کرده با شرایط فعلی هرگز اقدام به فروش بیت کوین های خود نمیکند ، دلیل ریزش های کنونی فعلا حول حرفهای بی خود عده ای سود جو دیده میشه ولی شما نگاهی به تحلیل تکنیکال بیاندازید در تایم فریم روزانه و هفتگی ما یک سطح پایینی رو در ۹۷۰۰ دلار داریم که البته باید طبق تحلیل این سطح تست بشه بدیهی است با وضع موجود تا ۲۰۲۶ شاهد رشد بازار باشیم ولی اگر اهل ترید باشید این ریزش فرصت است و کسانی موفق میشن مهار این فرصت بهره کافی ببرند

    پاسخ

    اسنودن هم مثل صاحبان شرکت های بزرگ مثل گری اسکیل و تسلا و دیگر موسسات از سال ۲۰۱۲ میلیونها بیت کوین جمع کردن و به صورت پنهانی در قیمتهای بالا فروختن و درصد اندکی از بیت کوینهاشون به مردم نشون دادن و گفتن این بیت‌های ماست هنوز نفروختیم داستان ما مثل داستان قورباغه های برکه هست یا توسط مارها خورده میشویم یا توسط دوستان لک لک مون

    پاسخ

    حکایت گربه ای هست که دستش به گوشت نمیرسه

    پاسخ