;
coinex

مالیات کارتخوان ها ممکن است کاهش پیدا کند

مالیات کارتخوان ها ممکن است کاهش پیدا کند. با پیشنهاد وزیر اقتصاد مقرر شد پیشنهاد کاهش مالیات از تراکنش‌های دستگاه کارتخوان واحدهای صنفی به مجلس ارائه شود.

 از اول خرداد ماه تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد صنفی مالیات مقطوع را پذیرفته‌اند و ۵۵۰ هزار واحد صنفی نیز از مالیات معاف شده‌اند. همه افرادی که برای کسب و کار خود از دستگاه های کارتخوان یا دستگاه پوز استفاده می کنند، باید حتما مالیات آن را هم بپردازند.

به گزارش ایرنا به نقل از تکراتو، «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص جلسه فعالان صنفی با وزیر اقتصاد، گفت: اصناف همواره بر شفاف‌سازی مالیاتی تاکید دارند و  سلامت مالیاتی و اخذ آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

مالیات کارتخوان ها ممکن است کاهش پیدا کند

فراهانی در این زمینه می‌گوید:

وضوعی که در جلسه با وزیر اقتصاد مطرح شد اخذ مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان در واحدهای صنفی است، زیرا هیچ آموزش و اطلاع‌رسانی درباره چگونگی اخذ مالیات به اصناف داده نشده است. در این جلسه مقرر شد برای جبران مواردی که به آن اشاره کردیم مالیات این تراکنش‌ها در سال ۱۳۹۹ تا ۳۰ درصد تخفیف داده شود تا اشتباهات جبران شود، اما براساس قانون بودجه ۱۴۰۰، نمی‌توانیم مالیات تراکنش‌ها را تخفیف دهیم، مگر اینکه مجلس مصوب کند.

وی در ادامه گفته: «طرح وزیر اقتصاد با موافقت نمایندگان مجلس حاضر در جلسه همراه بود و مقرر شد نامه‌ای در این خصوص تهیه و برای رئیس مجلس ارسال شود که در دستورکار مجلس قرار یگیرد و مالیات دستگاه‌های کارتخوان اصناف مورد بازنگری قرار گیرد.»

روش محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان در سال 1400 و 1401 و بعد از آن، مانند نحوه محاسبه مالیات بقیه مشاغل است و تفاوتی ندارد. طبق قانون مالیات مستقیم، مشاغل به 3 دسته تقسیم شده اند. گروه های: خدماتی، تولیدی و بازرگانی.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر