;
coinex

سخت‌گیری دولت برای مالیات گرفتن از مالکان خانه‌های خالی، راهکاری برای آرام کردن بازار مسکن

سخنگوی دولت در نشست شب گذشته، به مناسبت سالگرد انتخابات 28 خرداد، از برنامه‌های دولت برای آرام کردن بازار مسکن خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره وضعیت فعلی بازار مسکن توضیح داد که وقتی قیمت‌ها به‌صورت سالانه افزایش می‌یابند، طبیعی است که مالکان هم می‌خواهند اجاره بها را افزایش دهند. اما عدالت‌محوری دولت ایجاب کرده که همیشه سمت طبقه ضعیف‌تر، یعنی مستاجر بایستد.

او از مردم خواسته که برای تحقق درمان و اصلاح اقتصادی صبر کنند؛ اما نگفت تا کی!

راهکار دولت برای آرام کردن بازار مسکن

بهادری جهرمی درباره وضعیت اجاره بها گفت: در بازه زمانی 98، نرخ و قیمت مسکن افزایش یافت و به دنبال آن، اجاره مسکن نیز افزایش پیدا کرد. همزمانی این افزایش با شیوع کرونا باعث شد تا ستاد کرونا با شیوه‌نامه‌ای، اجاره بها را کنترل کند. حالا که کرونا تمام شده، فنر فشرده شده اجاره بها می‌خواهد خود را رها کند.

سخت‌گیری دولت برای مالیات گرفتن از مالکان خانه‌های خالی، راهکاری برای آرام کردن بازار مسکن

او در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد که دولت با همکاری سران قوا و نمایندگان مجلس قصد دارد فنر اجاره بها را کنترل کند.

جهرمی گفت که تاکنون بیش از 1 میلیون و 200 هزار مسکن شناسایی شده که در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارند. بیش از 1 میلیون مسکن هم جایابی شده که بعدا به مرحله اجرا اضافه می‌شوند تا تقریبا به مرحله اجرای تمام طرح برسد و این میزان، به یک سال اول اختصاص دارد.

سخنگوی دولت همچنین توضیح داد که برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی فرستاده می‌شود. تاکنون برای 500 هزار واحد خانه خالی، برگه مالیاتی صادر شده و میزان شدت سخت‌گیری برای پرداخت مالیات‌ها، مطابق با قانون اجرا می‌شود.

بد نیست بدانید که دو روز قبل، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، اعلام کرد که تا پایان دولت باید 2 میلیون مسکن ساخته شود و به بهره‌برداری برسد. این در حالی‌است که رئیس جمهور در آغاز کار دولت سیزدهم وعده دارد بود که تا پایان کار، 4 میلیون مسکن ساخته می‌شود؛ یعنی 1 میلیون مسکن در سال. اینطور که از شواهد پیداست، بعد از گذشته یک سال، این تعداد به نصف کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد راهکار دولت برای آرام کردن بازار مسکن چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر