;
coinex

ارتش آمریکا در صدد ساخت شارژ بی‌سیم پهپاد‌ های این کشور است

آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی یا (DARPA)، با ساخت شارژ بی‌سیم پهپاد‌ های ارتش آمریکا، به دنبال راهی برای سوخت‌رسانی هوایی است.

دارپا یا همان آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی، درخواستی را برای اطلاعات (RFI) منتشر کرده که طی آن از افراد توانمند و البته مشتاق در حوزه‌ی پژوهش دفاعی، دعوت به همکاری در پروژه‌ی ساخت شارژ بی‌سیم پهباد ارتش آمریکا به عمل آورده است.

البته شایان ذکر است که در این پروژه افراد باید بر روی سیستم‌های سوخت‌رسانی موجود که شامل هواپیماهای KC-46 و KC-135 است، سوار شوند. این پروژه در نهایت قصد تبدیل هواپیماهای سوخت‌رسانی هوایی به منبع انرژی هوابرد با هدف شارژ بی‌سیم پهپادهای در حال پرواز دارد و برای پیشبرد سریع این هدف از عموم افراد درخواست کمک کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: احتمال جنگ جهانی سوم چقدر است؟

آیا دارپا موفق به دستیابی به سیستم شارژ بی‌سیم پهپاد‌ می‌شود؟

زمان زیادی‌ است که تمام ارتش‌های دنیا از سیستم سوخت‌گیری یا سوخت‌رسانی هوایی بهره می‌برند. و تقریبا قدمت استفاده از این سیستم به دهه 20 میلادی برمی‌گردد. با این وجود، این سیستم نیاز به تجهیزات مختلف و زیادی برای انتقال سوخت به پهبادها را دارد و آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی با وابستگی سیستم جدیدش به این تجهیزات کاملا مخالف است.

آیا دارپا موفق به دستیابی به سیستم شارژ بی‌سیم پهپاد‌ می‌شود؟ 

طبق اطلاعیه RFI منتشر شده؛ دارپا به دنبال سیستم انتقال توان لیزری در این پروژه جدید است. از طرفی دیگر وزارت دفاع آمریکا نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی فناوری انتقال بی‌سیم انرژی برای سیستم‌های هوایی بدون سرنشین یا همان پهباد است و دستیابی به این سیستم می‌تواند مزایای بسیاری برای این کشور داشته باشد.

به نظر می‌رسد در صورت فراهم شدن امکان شارژ بی‌سیم پهپادها هنگام پرواز، دیگر نیاز به استفاده از باتری‌های حجیم در آن‌ها از بین برود. این امر بر روی وزن پهباد نیز تاثیر دارد و می‌توان آن‌ها را سبک‌تر ساخت. حتی اگر نیاز به سبک کردن پهباد نباشد، با وجود این سیستم علاوه بر استفاده از باتری حجیم، پهپاد می‌تواند مدت زمان بیشتری در عملیات مشارکت داشته باشد.

شاید در ابتد یه نظر برسد که ساخت پروژه شارژ بی‌سیم پهپاد‌ ، نیازمند یک فناوری پیشرفته است که تا کنون اختراع نشده، اما دارپا بدون فوت و اتلاف وقت مشغول جمع‌آوری طرح‌های اولیه این سیستم است. آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی در تحقیقات خود بر سه موضوع تمرکز کرده است:

  1. دارپا انتظار دارد که این فناوری توانایی شناسایی تجهیزات را داشته باشد. از طرفی دارپا می‌خواهد بداند که تکنولوژی مدنظر محققان تا چه مقدار توانایی تولید انرژی دارد. هرچند این مرکز در اطلاعیه‌ی خود اعلام کرد که به دنبال سیستمی است که بتواند 100 کیلووات یا بیشتر انرژی به صورت موج لیرزی تولید کند.
  2. این مرکز همچنین به دنبال سیستم لیزری است که توانایی انتقال این حجم از انرژی را داشته باشد.
  3. و البته سومین نیاز دارپا را ترکیب این سیستم‌ها برطرف می‌کند؛ این سیستم باید در محیط‌های مرتبط، عملکرد موفقی داشته باشد.

با دقت در اطلاعیه متوجه می‌شویم که این سازمان در این پروژه نه تنها به دنبال طرح‌هایی میگردد که احتمال بالای اجرا دارند، بلکه زمان محدودی برای ارسال طرح‌ها نیز درنظر گرفته است که این بیانگر عجله‌ی این سازمان برای رسیدن به چنین سیستمی است. بنابراین افراد علاقه‌مند تنها تا 11 ژوئیه، 20 تیر فرصت دارند طرح‌های پیشنهادی خود را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پروژه شارژ بی‌سیم پهپاد‌ های در حال پرواز ارتش آمریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر