;
coinex

بررسی گلکسی F23 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

سامسونگ با راه‌اندازی خط تولید نه چندان نام آشنای F گوشی‌های جذابی را به بازار عرضه کرده است که هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ قیمتی می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند. در این مطلب قصد داریم یکی از گوشی‌های سری F را موشکافی کنیم. در ادامه با بررسی گلکسی F23 سامسونگ همراه ما باشید.

یکی از بهترین اقتصادی‌های 5G معرفی شده، گوشی F23 است که نسبت به هم کلاس‌هایش، قدرت قابل قبولی در اجرای تسک‌های سنگین دارد. گوشی گلکسی F23 قرار است جایگزین گوشی گلکسی F22 باشد که از تراشه قوی‌تر و صفحه نمایش بهتری استفاده می‌کند.

گوشی گلکسی F23 در ادامه بررسی شده است. با بررسی گوشی Galaxy F23 که در ادامه آمده است می‌توان در مورد آن به اطاعات کاملی دست یافت.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی F23 سامسونگ

به نقل از Techtrends.news ، بررسی گوشی Galaxy F23 از وجود مشخصات قدرتمند خبر می‌دهد. سامسونگ می‌خواهد جانشین F22 را با ویژگی‌های جالب توجه روانه بازار کند. با معرفی موبایل گلکسی اف 23 همراه تکراتو باشید تا با این گوشی اقتصادی سامسونگ بیشتر آشنا شویم.

بررسی گوشی Galaxy F23 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

متریال استفاده شده در گوشی F23 5G ، همانند اکثر میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی از جنس پلاستیک است. البته جنس بدنه و فریم، کیفیت قابل‌قبولی دارد و هنگام کار کردن با آن حس بدی به شما منتقل نمی‌شود.

محل قرارگیری لنز سلفی به صورت ناچ قطره‌ای طراحی شده که سامسونگ می‌توانست با استایل پانچ هول، نمای جذاب‌تری به این گوشی بدهد. سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور ادغام شده و سرعت و عملکرد خوبی دارد.

خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری موسیقی حذف نشده و به سادگی می‌توانید انواع هدفون سیمی را به آن متصل کنید. ناگفته نماند رنگ‌های شادی برای این گوشی 198 گرمی در نظر گرفته شده و شما می‌توانید در دو رنگ جذاب آبی و سبز، آن را خریداری کنید.

در عکس‌های گلکسی اف 23 می‌بینیم که این گوشی از نظر طراحی ظاهری، حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد. البته طراحی ظاهری گوشی F23 5G همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ زیبا و چشم نوار است؛ اما در مقایسه با سایر گوشی‌های سامسونگ، تفاوت چندانی در ظاهر آن دیده نمی‌شود.

گوشی اقتصادی سامسونگ بدنه‌ای باریک با ضخامت 8.4 میلی‌متر دارد. وزن گوشی هم 198 گرم است که مناسب به نظر می‌رسد و هرگز سنگین نخواهد بود.

نکته مثبت در این بخش، وجود محافظ Gorilla Glass 5 است. در وبسایت شرکت سامسونگ به وجود حسگر اثرانگشت در کنار گوشی F23 اشاره شده است. بنابراین یک طرف بدنه به دکمه‌های پاور، تنظیم صدا و حسگر اثرانگشت اختصاص دارد. در طرف دیگر هم اسلات‌های سیمکارت و کارت حافظه را مشاهده می‌کنید.

از دیگر مشخصات گلکسی F23 می‌توان به رادیو FM، بلوتوث نسخه 5، درگاه Type-C 2.0 و USB On-The-Go اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی F23 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy F23، هم نکته مثبت وجود دارد و هم نکته منفی! شرکت سازنده برای کاهش قیمت گوشی سامسونگ F23 باز هم استفاده از نمایشگر سوپر آمولد را نادیده گرفته است.

گوشی گلکسی اف 23 از صفحه نمایش 6.6 اینچی با تراکم پیکسلی 400ppi بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و از رزولوشن 1080 در 2408 پشتیبانی می‌کند.

اما نکته‌ای که در بررسی گوشی گلکسی F23 جلب توجه می‌کند نرخ تازه‌سازی نمایشگر است. صفحه نمایش گوشی اف 23 از رفرش ریت یا نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می‌برد که مطمئناً تأثیر زیادی در رضایت کاربر از عملکرد صفحه نمایش دارد؛ ولی نبود نمایشگر سوپر آمولد یک ویژگی منفی برای گلکسی F23 سامسونگ محسوب می‌شود.

با این‌که نمایشگر در نظر گرفته شده برای گوشی اف 23 از نوع IPS LCD است، اما به واسطه قابلیت‌هایی که دارد، یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی به حساب می‌آید. وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بسیار خوب نمایشگر 6.6 اینجی این گوشی باعث می‌شود خیلی زود عاشق آن شوید و تمامی فیلم‌های خود را روی آن تماشا کنید.

البته از رزولوشون +Full HD و همینطور رفرش‌ریت عالی 120 هرتزی آن نیز نباید به سادگی گذشت، چرا که در این کلاس قیمتی کمیاب است. همچنین گفتیم که سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش جذاب گوشی F23 آن را با گوریلاگلس 5 مقاوم ساخته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و نگهداری شارژ [خرداد 1401]

بررسی گلکسی F23 سامسونگ از نظر دوربین

مطمئناً بسیاری از کاربران تلفن همراه هنگام معرفی موبایل گلکسی اف 23 به دنبال مشخصات دوربین بودند. گوشی F23 گلکسی به دوربین سه گانه در پشت گوشی مجهز شده است.

در قسمت پشتی گوشی، دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار با تشخصی فاز (PDAF) قرار دارد. دو عضو دیگر دوربین سه گانه گلکسی F23 را دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی با سنسور ماکرو  تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی گوشی اف 23 سامسونگ از فلش LED بهره می‌برد.

در مشخصات گوشی سامسونگ F23 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بدون فلش LED اشاره شده است. هر دو دوربین پشت و جلو قادر به فیلمبرداری با وضوح 1080 در سرعت 30 فریم در ثانیه هستند. در ویژگی‌های فنی گلکسی اف 23 به تصویربرداری پانوراما و HDR هم دیده می‌شود. کیفیت عکسبرداری دوربین‌ها در نور روز مناسب به نظر می‌رسد ولی در شب کیفیت تصاویر کاهش می‌یابد.

شاید سنسورهای فرعی گوشی گلکسی F23 کیفیت چندان بالایی نداشته باشند، اما لنز اصلی در شرایط نوری مناسب، عکس‌های کم نویز و شارپی را ثبت می‌کند. همچنین قابلیت Night Mode برای عکسبرداری در نور کم به کمک شما می‌آید، هرچند باز هم شاهد افت کیفیت نسبتاً زیادی در تصاویر خواهید بود.

لنز سلفی 8 مگاپیکسلی گوشی F23 نیز عملکردی متوسط و معمولی دارد و کار شما را راه می‌اندازد. ناگفته نماند قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای دوربین اصلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری

بررسی گوشی Galaxy F23 از نظر باتری

در ادامه بررسی گلکسی F23 سامسونگ به تحلیل باتری این گوشی باکیفیت می‌پردازیم. گوشی F23 سامسونگ با یک باتری 5000mAh روانه بازار شده است. در حالی که گلکسی اف 22 دارای باتری 6000mAh بود.

با این حال ظرفیت باتری مناسب به نظر می‌رسد. البته نسبت به گوشی F22 یک برتری وجود دارد. گوشی سامسونگ F23 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

نسبت به galaxy F22 که دارای شارژ سریع 15 واتی بود، پرچمدار اقتصادی جدید سامسونگ در زمانی کوتاه فول شارژ می‌شود. به طور کلی میزان عملکرد و بازدهی باتری، به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد.

باتری 5000mAh گوشی گلکسی اف 23 در استفاده‌های روزمره و معمولی شاید یکبار در روز نیاز به شارژ پیدا کند حتی ممکن است تا 2 روز نیز دوام آورد. خبر بد اینکه ظاهراً در جعبه گوشی F23 خبری از شارژر نیست و باید برای خرید شارژر هزینه جداگانه بپردازید. در کل در این قسمت باید نمره قبولی را به Samsung F23 داد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی F23 سامسونگ از نظر نرم افزاری

وقتی پای نرم افزار در گوشی‌های اندرویدی در میان باشد، بی‌شک یکی از بهترین و روان‌ترین رابط‌های کاربری متعلق به گوشی‌های سامسونگ است. در گوشی F23 نیز از آخرین نسخه رابط کاربری انحصاری سامسونگ استفاده شده است.

گوشی Samsung Galaxy F23 با جدیدترین نسخه اندروید در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. سامسونگ این گوشی را با اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 به بازار عرضه می‌کند. در واقع شما یک گوشی اقتصادی را با جدیدترین نسخه اندروید و رابط کاربری به دست می‌آورید.

One UI 4.1 قابلیت‌های بی‌شماری دارد و از نظر سرعت و عملکرد، نسبت به ورژن‌های پیشین خود بهبود قابل‌توجهی داشته است.

به گفته شرکت سامسونگ، تا دو سال از این گوشی برای به‌روزرسانی نرم افزاری پشتیبانی می‌شود. همچنین گوشی اف 23 تا چهار سال برای به‌روزرسانی امنیتی تحت پشتیبانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گلکسی F23 سامسونگ از نظر سخت افزاری

این روزها حتی از گوشی‌های زیر 200 یورو انتظارات بالایی می‌رود و سخت افزار ضعیف نسبت به رقبا، می‌تواند باعث دلسردی کاربران شود. تراشه Snapdragon 750G 5G وظیفه تامین قدرت گوشی F23 را بر عهده دارد که امتیاز خوب بنچمارک انتوتو را دریافت کرده است.

سخت افزار این مدل در مقایسه با هم کلاس‌هایش یکی از بهترین‌ها است و علاوه بر پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 5G، توانایی اجرای بازی‌های گرافیکی و تسک‌های نسبتاً سنگین را نیز دارد. البته برای مطمئن شدن از لگ نزدن بازی‌هایی مثل PubG یا Call of Dutty بهتر است از حداکثر فریم ریت و تنظیمات بازی‌ها استفاده نکنید؛ هرچند که گوشی F23 سامسونگ از پس اکثر بازی‌ها با بهترین کیفیت برمی‌آید.

فناوری ساخت این تراشه هم 8 نانومتری است که برای این کلاس رضایت‌بخش است و می‌تواند به عملکرد بهتر باتری نیز کمک کند. گوشی F23 در دو نسخه با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 و 8 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

در قسمت چیپست و پردازشگر گوشی F23، سامسونگ عملکرد مناسبی داشته است. با چنین سخت افزاری ظاهراً مشکلی برای اجرای روان و بدون لگ بازی‌ها نخواهید داشت. همچنین اجرای همزمان اپلیکیشن‌های مختلف، هیچ خللی به سرعت گوشی وارد نمی‌کند.

بررسی گلکسی F23 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

در مورد اسپیکرهای به کار رفته در این گوشی نیز باید گفت که کیفیت مناسبی دارند. اسپیکرهای در نظر گرفته شده برای این گوشی توانایی بالایی دارند و کیفیت صدای آنها نیز بسیار خوب است.

برای مکالمه، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و سریال و انواع بازی می‌توانید به خوبی بر روی کیفیت صدای این اسپیکرهای حرفه‌ای و باکیفیت حساب کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

در این مطلب به معرفی و بررسی گوشی Galaxy F23 پرداختیم؛ یک گوشی حرفه‌ای و مناسب که اجزایی باکیفیت دارد. با خواندن این مطلب که درباره گوشی گلکسی F23 بود شما می‌توانید به اطلاعات کاملی در مورد آن دست یابید.

سوالات متداول

آیا گوشی گلکسی F23 ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی F23 5G به صفحه نمایش ۶.۶ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده که وضوح تصویر Full HD را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. گوشی گلکسی F22 با صفحه نمایشی راهی بازار شد که از وضوح تصویر 720 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش گلکسی F23 از یک لایه گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. این گوشی حرفه‌ای دارای اجزای باکیفیتی است که شما می‌توانید با خواندن این مطلب به اطلاعات کامل‌تری در مورد آن دست یابید و به این نتیجه برسید که ارزش خرید دارد یا نه.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما  در مورد بررسی گلکسی F23 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر