;
coinex

آیفون جان سخت پس از 10 ماه از کف رودخانه پیدا شد و هنوز کار می‌کند

فردی در بریتانیا داستان یک آیفون جان سخت را به اشتراک گذاشته که بعد از 10 ماه از کف رودخانه یافته شده و البته هنوز سالم است و کار می‌کند!

این فرد ادعا می‌کند گوشی آیفونش را پس از گذشت ده ماه زیر آب ماندن، پیدا کرده و عجیب این است که روشن شده و کار می‌کند. درست است که گوشی‌های آیفون مقاوم در برابر گرد و غبار و نفوذ آب هستند و استاندارد IP دارند، اما اینکه دستگاهی ده ماه زیر آب بماند و دوباره روشن شود نیز در نوع خود بسیار عجیب است.

بیشتر بخوانید: آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max)

آیفون جان سخت 10 ماه در کف رودخانه دوام آورد!

اکثر آیفون‌های نسل جدید استاندارد IP دارند و تا حدی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. به طور مثال گوشی آیفون 13 پرومکس از استاندارد IP68 برخوردار است که می‌تواند تا عمق 6 متری به مدت نیم ساعت در برابر نفوذ آب مقاومت کند. اما آیا آیفون‌ها در واقعیت می‌توانند جلوتر از استانداردها عمل کنند و حد و مرزهای تعریف شده را بشکنند؟

گزارشات نشان می‌دهد که بله! آیفون می‌تواند زمان بیشتری در برابر نفوذ آب مقاومت کند هر چند که مطالبی در مورد مقاومت برخی گوشی‌های دیگر مانند هواوی نیز منتشر شده است.

فردی به نام «اوین دیویس» در تابستان گذشته گوشی‌اش را در رودخانه گم می‌کند. ده ماه می‌گذرد و فردی دیگر در حال قایقرانی گوشی مذکور را پیدا می‌کند. او به امید پیدا کردن صاحب اصلی گوشی تلفن همراه، عکس آن را در فضای مجازی منتشر می‌کند. یابنده با خود فکر می‌کرد که حتما صاحب دستگاه اطلاعات مهمی در آن ذخیره کرده است.

پس گوشی آیفون را با دستگاه کمپرسور هوا خشک می‌کند و به شارژ می‌زند و در کمال تعجب دید که گوشی روشن شده و شروع به کار می‌کند. او عکس صاحب اصلی تلفن را که بر روی تصویر پس زمینه قرار داشت در فیسبوک منتشر می‌کند و دستگاه را به صاحب اصلی برمی‌گرداند.

این قبیل اتفاقات نشان می‌دهد دستگاه‌های هوشمند می توانند بیشتر از حد تصور عمل کنند. اما توصیه ما به شما این است که حسابی مراقب دستگاه عزیزتان باشید، شاید مانند این فرد خوش اقبال نباشید.

بیشتر بخوانید:

شما در مورد این اتفاق چه فکر می کنید؟ چه عواملی باعث مقاومت این آیفون شده است؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر