;
coinex

پرفروش ترین گوشی های پرچمدار در زمستان 2022 ؛ سلطنت بی‌رقیب اپل و سامسونگ!

اپل با سهم 60 درصدی از بازار پرمیوم جهان در سه ماهه اول سال 2022، پرفروش ترین گوشی های پرچمدار در زمستان 2022 را از آن خود کرده است.

طبق آمار و تحقیقاتی که از Counterpoint منتشر شد، آیفون 13 همچنان به عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در ماه آوریل شناخته می‌شود. این شرکت اکنون داده‌های جدیدی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد اپل 62 درصد از بازار پریمیوم جهانی را در سه ماهه اول سال 2022 به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2022

پرفروش ترین گوشی های پرچمدار در زمستان 2022

این مطالعه نشان می‌دهد که کمپانی اپل به بالاترین سهم سه ماهه اول خود در بخش پریمیوم از سه ماهه اول 2017 رسیده است. علاوه بر این، حتی با وجود کاهش 8 درصدی حجم فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی، این بازار همچنان در طول سه ماهه اول سال، عملکرد بهتری نسبت به بازار کلی فروش گوشی‌های هوشمند داشته است.

اپل به لطف پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان ، سهم 60 درصدی از بازار پریمیوم دارد.

با توجه به آمار منتشر شده، اپل همچنان پیشتاز است. این بار، تحقیقات Counterpoint Research نشان می‌دهد که این سهم 60 درصدی به لطف سری آیفون 13 که از اکتبر 2021 تا کنون هر ماه پرفروش‌ترین مدل در سراسر جهان بوده، برای کمپانی اپل فراهم شده است.

بیشترین رشد حجم فروش در بخش فوق پریمیوم به کمپانی اپل و سامسونگ تعلق گرفت. آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو با هم بیش از دو سوم حجم فروش را در بخش فوق‌العاده به خود اختصاص دادند. البته این فروش موفق به دلیل عرضه‌ی گسترده آن در ایالات متحده، چین و اروپای غربی بوده است.

در چین، فروش این گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2022، 176 درصد رشد داشته و به تنهایی بیش از یک پنجم ارزش بازار گوشی‌های هوشمند چین را در طول سه ماهه به خود اختصاص داد. کمپانی اپل به عنوان بزرگترین برنده، پس از افول هواوی در بازار پریمیوم ظاهر شده است. البته شایان ذکر است که بازار پریمیوم در چین همچنان پتانسیل بالقوه دارد.

جایگاه دومین برند موفق در این تحقیقات متعلق به سامسونگ است. در حالی سامسونگ دومین رتبه برتر در بخش پریمیوم را از آن خود کرد که سهم آن به دلیل تاخیر در عرضه سری گلکسی اس 22، در مقایسه با عرضه سری اس 21 در سال 2021 کاهش یافته است.

همانطور که در نمودارهای بالا مشاهده می‌کنید، کمپانی اپل در سایه‌ی فروش آیفون 13 از 57 درصد در سه ماهه اول 2021 به 62 درصد در سه ماهه اول 2022 جهش کرد. از سوی دیگر، سامسونگ از 18 درصد در سال گذشته به 16 درصد در سال 2022 رسید و تنها در مدت یک سال شاهد کاهش بزرگ فروش این کمپانی از 9 درصد به 3 درصد بودیم.

برای اولین بار از زمان معرفی آیفون X، نسل کنونی گوشی‌های هوشمند اپل یعنی سری آیفون 13، تغییراتی را تجربه کرد. در این سری در کنار بهبود عملکرد باتری، ارتقای دوربین نیز مشاهده می‌شود. کمپانی اپل در این سری همچنین رنگ جدیدی را برای هر دو مدل معمولی و پرو با هدف افزایش فروش ارائه کرده است. تا سه ماه دیگر قرار است این شرکت، آیفون 14 را معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پرفروش ترین گوشی های پرچمدار در زمستان 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر